×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۴

در راستای مأموریت‌های نهاد ناظر و با هدف شفافیت عملکردی، تسهیل در ثبت، بهبود فرآیند رسیدگی اعلام شکایت بیمه‌گذاران از شرکت‌های بیمه، گزارش سالانه سامانه شکایات با هدف شفافیت عملکرد صنعت بیمه در خصوص میزان رضایتمندی بیمه‌گذاران از عملکرد صنعت بیمه از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه منتشر شد.

به گزارش کیوسک‌خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، آمار شکایات سال ۱۴۰۳ که توسط بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و ذینفعان بیمه‌نامه در سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده به تفکیک همه رشته‌ها انتشار و در پرتال بیمه مرکزی بارگذاری شد.
بر اساس این گزارش، از کل تعداد ۱۰۸۹۰ شکایت ثبت شده، شکایات مرتبط با رشته بیمه شخص ثالث با ۴۷۵۸، در صدر جدول شکایات است و دو رشته درمان با ۲۵۴۰ و بدنه اتومبیل با ۱۸۰۴ به ترتیب در رده‌های بعدی، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.
بر مبنای آمارهای اعلام شده این جداول بر پایه شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده اعم از وارد و ناوارد و شکایت‌های در حال رسیدگی، تفکیک و در پورتال بیمه مرکزی بارگذاری شده است که در سال گذشته آمار ثبت شده ۱۰۸۹۰ فقره شکایت را نشان می‌دهد.
شایان ذکر است در این جداول، جایگاه شرکت‌های بیمه به صورت ماهانه تغییر می‌کند و درصد شکایات وارده نیز در شرکت‌های مختلف، متفاوت است.
گفتنی است که سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی به دستور رئیس کل بیمه مرکزی و با هدف تسهیل در ثبت، بهبود فرایند رسیدگی اعلام شکایت بیمه‌گذاران از شرکت‌های بیمه، راه‌اندازی شده و با این نشانی در دسترس عموم مردم قرار دارد.

برای مشاهده جداول آماری اینجا کلیک نمائید

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.