×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۰ اسفند , ۱۴۰۳
شرکت وثوق

مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت وثوق، ضمن تشریح دستاوردهای چشمگیر این شرکت در کمتر از یک سال فعالیت، از جمله کسب رتبه برتر در میان شرکت‌های معتمد مالیاتی، از برنامه‌های توسعه‌ای گسترده‌ای برای تسهیل امور مؤدیان در سراسر کشور خبر داد و به تشریح فعالیت‌ها و چشم‌اندازهای این شرکت پرداخت.
به گزارش کیوسک خبر، خسرو سرپیری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: «پس از تشکیل هیئت‌مدیره، فعالیت رسمی شرکت از تاریخ یکم آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد و درخواست صدور مجوز از سمت سازمان امور مالیاتی به جریان افتاد. نهایتاً پس از انجام ممیزی‌های قانونی، در تاریخ ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲، شرکت موفق به دریافت مجوز از این سازمان شد.»
مدیرعامل شرکت وثوق با اشاره به نقش و اهمیت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مالیاتی (TSP) گفت: «این شرکت‌ها، بر اساس دستورالعمل‌ها و مجوزهای صادره از سوی سازمان امور مالیاتی کشور، به طور کلی شرکت‌های معتمد وظایف زیر را دارند:
• نصب، راه‌اندازی، پیکربندی، ارئه پشتیبانی و تامین تجهیزات مورد نیاز صدور صورتحساب الکترونیکی
• صدور، نگهداری، جمع آوری و ارسال اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی
• تامین امنیت و زیرساخت مورد نیاز جمع‌آوری و ارسال اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی
• انجام استعلام‌های مورد نیاز
• آموزش‌های لازم به مودیان به منظور توانمندسازی ایشان برای اجرای قانون
• ارائه مشاوره‌های فنی و غیرمالیاتی به مودیان
وی خاطرنشان کرد: « مجوز فعالیت شرکت وثوق از سوی سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان نهمین شرکت معتمد مالیاتی (TSP) صادر و هم‌اکنون آماده ارائه خدمات حرفه‌ای در این حوزه است.»
این توضیحات در چارچوب قوانین و الزامات مالیاتی کشور تدوین شده و به‌منظور تسهیل فرایندهای مالی و ارتقای شفافیت اقتصادی شکل گرفته‌اند.
سرپیری با اشاره به رسالت شرکت‌های معتمد مالیاتی تأکید کرد: «تسهیل فعالیت مؤدیان مشمول قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، مهم‌ترین وظیفه شرکت‌های معتمد مالیاتی است.»
وی همچنین افزود: «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در سال ۱۳۹۸ به تصویب رسید و از سال ۱۴۰۱ به مرحله اجرا درآمد. این قانون به‌منظور ساماندهی نظام مالیاتی کشور و ایجاد شفافیت در تبادلات اقتصادی اجرایی شد. با توجه به نیاز به اصلاح و توسعه زیرساخت‌های لازم برای اجرای کامل این قانون، لایحه‌ای تحت عنوان «قانون تسهیل» به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. بر اساس این قانون، از تاریخ ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، تمامی مؤدیان مالیاتی موظف به اتصال به سامانه مؤدیان و رعایت الزامات قانون پایانه‌های فروشگاهی شدند.»
مدیرعامل شرکت وثوق ادامه داد: «به‌جز افراد حقیقی که سقف فروش برای آنها تعیین شده است، تمامی افرادی که فعالیت اقتصادی دارند، مشمول این قانون می‌شوند و این افراد همان مشتریانی هستند که از خدمات شرکت‌های معتمد مالیاتی بهره‌مند خواهند شد.»
وی با اشاره به اعلام نتایج اولین رتبه‌بندی‌های سازمان مالیاتی گفت: «در خردادماه سال ۱۴۰۲، مجموعه وثوق در مواردی به‌عنوان یکی از سه شرکت برتر معتمد مالیاتی کشور شناخته شد.»
سرپیری با تأکید بر توزیع عادلانه خدمات، بیان کرد: «فعالیت‌های اقتصادی مؤدیان صرفاً در تهران متمرکز نیست، به همین دلیل، اولین شعبه شرکت وثوق در خردادماه سال ۱۴۰۲ در استان البرز، به‌عنوان شعبه شمال غرب، راه‌اندازی شد. این شعبه با محوریت شهر کرج، به استان‌های البرز، قزوین، زنجان و گیلان خدمات ارائه می‌کند.» وی افزود: «در ادامه، دومین شعبه وثوق در تیرماه ۱۴۰۲ با عنوان شعبه شرق در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی افتتاح شد.»
مدیرعامل شرکت وثوق همچنین از برنامه‌های آتی این شرکت خبر داد و گفت: «در راستای گسترش مناطق تحت پوشش، کشور به ۹ منطقه تقسیم شد و در هر منطقه، شعبه‌ای افتتاح خواهد شد. ظرف سه سال آینده، شعبه‌های منطقه‌ای به شعبه‌های استانی تبدیل خواهند شد.»
وی تصریح کرد: «براساس همین چشم‌انداز، سومین شعبه شرکت وثوق در جنوب شرق کشور با مرکزیت استان زاهدان افتتاح شده است.»
سرپیری خطاب به خبرنگاران یادآور شد: «طبق فرایند جدید سازمان امور مالیاتی، ماموریت تحت عنوان ایجاد میز خدمت تعریف شده است. براساس این طرح، شرکت‌های معتمد در استان‌های مختلف، باید در محل ادارات مالیاتی میز خدمت ایجاد و نیروی شرکت معتمد مستقر گردد . تا خدمات مطلوبی به مؤدیان ارائه کنند. در حال حاضر، ۲۲ میز خدمت در مراکز استان‌های مختلف توسط شرکت وثوق برپا شده است.»
مدیرعامل شرکت وثوق گفت: «در کشور نزدیک ۹ میلیون مؤدی وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود طی پنج سال آینده، همه این مؤدیان مشمول قانون مالیات شوند و موظف به ارائه صورتحساب باشند. بنابراین، توسعه خدمات میز خدمت و توزیع عادلانه سرویس‌دهی ضروری است.»
وی همچنین افزود: «برای ارائه خدمات با کیفیت به مؤدیان خرد، شرکت وثوق نسبت به توسعه کلیه ابزار های لازم از جمله سامانه تحت وب، کارتخوان و نرم‌افزار تلفن همراه را اقدام نمود که از آنها به عنوان راهکار های مالیاتی وثوق یاد می شود.
به گفته سرپیری، شرکت وثوق با طراحی زیرساخت‌های نوین و آموزش مستمر، توانسته است اعتماد مؤدیان را جلب کند؛ اقدامی که این شرکت را در ردیف شرکت‌های برتر قرار داده است.
سرپیری در خصوص برنامه‌های آینده شرکت گفت: «تا پایان سال ۱۴۰۴، تمام شعبه‌های مناطق ۹ گانه کشوری و میز خدمت‌ها در ۳۲ استان کشور راه‌اندازی خواهد شد.»
وی در پایان تأکید کرد: «شرکت وثوق با وجود کمتر از یک سال سابقه فعالیت، با نگاهی آینده‌نگر و اتکا به زیرساخت‌های قوی، موفق به کسب تندیس برترین شرکت معتمد مالیاتی (TSP) کشور شده است. این موفقیت مرهون تلاش تیم حرفه‌ای این شرکت و اعتماد مؤدیان به خدمات وثوق است.»

منبع خبر : کیوسک خبر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.