به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، برای دستیابی به مزیت رقابتی، یک سازمان هم باید به موقعیت خارجی خود توجه کند و هم توانمندیهای داخلی را در قالب نوآوری خدمات مورد توجه قرار دهد. ارائهی خدمات به مشتریان و رقابتپذیری برند از جمله موضوعات مهمی است که طی سالهای اخیر در ادبیات مدیریت و بازاریابی مورد تأکید قرار گرفته است. هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر نوآوری خدمات در دوره پاندمی کرونا ویروس بر مزیت رقابتی بینسازمانی در صنعت بیمه با نقش میانجی ریسکپذیری در صنعت بیمه بوده است، بدین منظور با بررسی مقالات پیشین و مصاحبه با خبرگان و اساتید پرسشنامهای طراحی و در بین نمونه آماری به تعداد ۱۹۶ نفر از مدیران، کارشناسان و نمایندگان فروش صنعت بیمه توزیع شده، سپس با توزیع و گردآوری پرسشنامه در بین نمونه آماری و تجزیه و تحلیل نتایج با توجه به روش مدل معادلات ساختاری به بررسی فرضیات تحقیق پرداخته شده است. نتایج این پژوهش تأیید کلیه فرضیات تحقیق در راستای تأثیر نوآوری خدمات در دوره پاندمی کرونا در ابعاد مشتری مداری، جهتگیری رقیب، مزیت محصول و مهارت در آزمایش بازار بر مزیت رقابتی بین سازمانی در صنعت بیمه با نقش میانجی ریسکپذیری را نشان داده است.
نشست ارائه این مقاله، ساعت ۱۳:۰۰ امروز دوشنبه ۶ بهمنماه ۹۹ از طریق وبسایت همایش به نشانی http://seminar27.irc.ac.ir/ پخش خواهد شد و به کلیه شرکتکنندگان گواهی حضور اعطا میشود.