گروه : بورس و بازارهای مالی
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، طرح پژوهشی “تحلیل و ارزیابی رضایتمندی مشتریان بیمههای زندگی” توسط دکتر کیومرث مترجم عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس انجام و نتایج آن در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۹ در پژوهشکده بیمه ارائه شد. هدف از انجام این طرح پژوهشی شناسایی انتظارات و عوامل مؤثر بر میزان رضایتمندی بیمهگذاران حقیقی بیمه زندگی و تدوین خطمشی در جهت نیل به رضایت حداکثری ذینفعان است.
نتایج حاصل از این طرح پژوهشی نشان میدهد که انتظارات ذینفعان از وضعیت فعلی صنعت بیمه در کشور بالاتر بوده و تسریع و تسهیل در پرداخت خسارت یکی از مهمترین نیازهای مشتریان زیان دیده است.
بر پایه این گزارش، صنعت بیمه نیازمند روشهای نوین جهت آگاهسازی مشتریان از انواع بیمهنامهها است و میزان رضایتمندی ذینفعان از خدمات ارائه شده توسط شرکتهای بیمه باید با تمامی جزئیات و ابعاد سنجیده شود.
بر پایه نتایج این پژوهش، توجه شرکت های بیمه به پایش مستمر نظرات و انتظارت بیمهگذاران از صنعت بیمه یکی از موضوعات مهمی است که علاوه بر شناخت بیشتر نسبت به نیازهای مشتریان، موجبات رضایت حداکثری بیمهگذاران بیمههای زندگی را فراهم می آورد.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=40105