×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
از سرگیری فعالیت کارخانه «شیر وارنا» ورامین پس از ۴سال/ ۱۱۵ کارگر مشغول کار شدند

به گفته منابع کارگری در شهرستان ورامین، فعالیت کارخانه «شیر وارنا» پس از وقفه حدودا ۴ساله، صبح روز چهارشنبه (۵خرداد) ماه سال جاری از سرگرفته شد.

منابع خبری در شهرستان ورامین به خبرنگار ایلنا گفتند: پس از حدودا ۴سال توقف فعالیت کارخانه «شیروارنا» که فعالیت تولیدی خود را از سال ۸۶ در منطقه قرچک آغاز کرده بود، حدود چندین ماه است که با پیگیری نهاد قضایی کشور اقداماتی در راستای احیای این کارخانه انجام شد و با توجه به اقدامات انجام شده، این کارخانه در روز ۵ خرداد ماه سال جاری به صورت رسمی فعالیت خود را با حدودا ۱۱۵کارگر آغاز کرد.

این کارگران یادآور شدند: فعالیت تولیدی کارخانه «شیر وارنا» از سال ۹۶ به دلیل بحران مالی متوقف شده بود و در تمام این مدت نزدیک به ۲۰۰ کارگر که پیش از این به صورت‌های مختلف در این کارخانه مشغول کار بودند، برای تامین معاش خود سرگردان بودند.

به گفته کارگران؛ از مجموع کارگران رسمی و قراردادی شاغل در کارخانه پارس لامع، کارگران قراردادی همزمان با تعطیلی کارخانه بیکار شده و مابقی که رسمی بودند طی چند سال بازنشسته و بازخرید شدند و فقط چند نفر برای نگهبانی از کارخانه باقی مانده‌اند.

آن‌ها با بیان اینکه پیش از این مالکان اصلی این کارخانه مطالباتی را به بانک‌ها بدهکار بودند، حدودا ۴سال کارخانه و کارگرانش را به حال خود رها کرده بودند، در ادامه گفتند: در نهایت آنچه منجر به تعطیلی کارخانه شد افزایش تعرفه و سودهای بالای بانکی بود که آن زمان حدود ۱۸ تا ۲۴ درصد محاسبه می‌شد و سایر مشکلاتی که در زمینه تولید وجود داشت.

کارگران با بیان اینکه در حال حاضر از وضعیت موجود رضایت دارند، تصریح کردند: از مسئولان درخواست داریم برای سر پا نگه داشتن این واحد بزرگ تولیدی و رفع مشکلات آن که امنیت شغلی کارگران را به خطر می‌اندازد، همچنان کمک کنند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.