بدین وسیله اطلاعیه در خصوص لزوم ثبت نام سهامداران محترم بانک سرمایه (اشخاص حقیقی و حقوقی) در سامانه سجام به شرح زیر به استحضار می رسد:
قابل توجه سهامداران محترم بانک سرمایه
عطف به نامه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با موضوع لزوم پرداخت سود سهام و مطالبات سنواتی سهامداران از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) و همچنین بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور و نامه مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار از این پس توزیع سود سهام و مطالبات سنواتی سهامداران از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) انجام خواهد شد. لذا الزامیست سهامداران بانک در سامانه فوق الذکر ثبت نام نمایند.
- گام های مورد نیاز برای تکمیل فرآیند ثبت نام در سامانه سجام به آدرس ذیل:
http:// dara.csdiran.com/ sejam
- مراجعه به بخش ثبت نام سامانه سجام
- وارد کردن شماره تلفن همراه توسط مشتری
- ارسال کد تائید از طریق پیامک به مشتری توسط سامانه سجام
- وارد کردن کد تائید ۴ رقمی توسط مشتری
- تعیین نوع مشتری توسط مشتری( ایرانی حقیقی، ایرانی حقوقی، خارجی حقیقی، خارجی حقوقی)
- نمایش هزینه ثبت نام در سامانه توسط سامانه سجام
- پرداخت هزینه از طریق درگاه بانکی توسط مشتری
- تکمیل اطلاعات فرم های ثبت نام توسط مشتری که شامل مراحل ذیل می باشد:
۱-۸- تعیین نماینده یا اصیل( ولی: ارسال شناسنامه هر دو فرد، قیم: ارسال قیم نامه رسمی، وکیل: ارسال وکالتنامه رسمی، وصی: ارسال وصیت نامه)
۲-۸- اطلاعات هویتی ( نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و …)
۳-۸- اطلاعات ارتباطی ( آدرس، تلفن همراه و …)
۴-۸- کدهای بورسی
۵-۸- اطلاعات شغلی
۶-۸- اطلاعات مالی
۷-۸- حساب های بانکی
- استعلام اطلاعات وارد شده به منظور راستی آزمایی توسط سامانه سجام.
- ارسال نتیجه استعلام از طریق پیامک به مشتری توسط سامانه سجام (استعلام موفق: ارسال کد رهگیری، استعلام نا موفق: ارسال مشکل موجود)
- مراجعه به بخش ” انتخاب دفتر پیشخوان دولت” در سامانه دارا و انتخاب دفتر، شعبه و روز مراجعه با وارد کردن کد رهگیری.
- مراجعه حضوری به دفتر پیشخوان دولت و ارائه کارت ملی توسط مشتری.
- ثبت اثر انگشت ، تصویر چهره و تصویر امضاء و ذخیره نهایی اطلاعات مشتری.
- مراحل فرآیند بازیابی کد رهگیری:
- مراجعه به بخش سجام در سامانه دارا
- بازیابی کد( انتخاب گزینه بازیابی کد رهگیری)
- ورورد اطلاعات (ورود شماره موبایل و کد ملی)
- استخراج کد (استخراج کد رهگیری در سامانه)
- ارسال کد (ارسال کد رهگیری از طریق پیامک به مشتری)
- فرآیند ویرایش اطلاعات مشتری:
- مراجعه به بخش سجام در سامانه دارا
- بخش ویرایش (انتخاب گزینه ویرایش اطلاعات)
- ورود اطلاعات (ورود شماره تلفن همراه و کد ملی)
- ویرایش و تائید (ویرایش و ذخیره اطلاعات)
در خاتمه اعلام می دارد جهت مطالعه و بهره برداری از راهنما و کلیپ آموزشی در بخش سوالات متداول می توانید به آدرس http://www.csdiran.com/announcements/ details/47 مراجعه نمائید.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=153819