در صنایع مختلف تولیدی و خدماتی”اعتماد” مشتریان اولین سرمایه شرکت است. در تعاریف علمی اعتماد مشتری عبارت است از احساس اطمینان یک مشتری نسبت به یک کسب و کار یا شخص ؛ این اعتماد می تواند بر اساس عوامل مختلفی مانند تجربه گذشته، تعهدات شرکت، صداقت و اعتبار ایجاد شود.شرکتها تلاش می کنند با جلب اعتماد مشتریان، ضمن حفظ بازار ، مشتریان جدیدی را نیز به همین واسطه جذب نمایند. بنابر این همواره تلاش می کنند با ارائه خدمات بروز ، حس وفاداری را در مشتری تقویت نمایند.در صنعت بیمه ، اعتماد جایگاه ویژه ای دارد ؛ چرا که خریدار بیمه معتقد است ریسک ها و خطرات را به بیمه گر خود واگذار کرده و بیمه گر در موقع لزوم فریادرس بیمه گذار است.
اعتماد مشتری، قلب بازاریابی در صنعت بیمه است. سطح بالای اعتماد باعث می شود مشتریان احساس کنند که منافع آنها به خوبی توسط شرکت بیمه تامین می شود. در صنعت بیمه، اعتماد برای هر مبادله ای، عنصری حیاتی است و ریسک ادراک شده از پیامدهای منفی خدمات را کاهش میدهد. بی تردید، اعتماد یک مفهوم رابطه ای است. اعتماد تأثیری حیاتی بر آمادگی یا تمایل مشتریان برای تماس مستمر با شرکت بیمه دارد.
بیمه های زندگی بعلت آنکه خاصیت بیمه های طولانی مدت و با پوشش های متفاوت دارند ، اصل اعتماد در آن ها بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. لذا شرکت های بیمه ای که درجه ی اعتماد به آنها بالاتر است سهم بیشتری از بیمه های زندگی آن هم از نوع بیمه های زندگی انفرادی دارند.
با نگاهی به فعالیت بیمه پاسارگاد در ۹ ماهه سال ۱۴۰۳ می توان اذعان کرد با توجه به سهم ۴۶ درصدی بیمه های زندگی از کل بیمهنامههای شرکت؛ مدیران این بیمه توانسته اند در عمر ۱۸ ساله این شرکت، سرمایه اعتماد مشتری را حفظ نمایند.
عملکرد بیمه پاسارگاد نشاندهنده پیشرفتهای قابلتوجه در حوزه صدور حق بیمه و توسعه بازار است. این رشد چشمگیر، در کنار تمرکز استراتژیک بر بیمههای زندگی، موقعیت این شرکت را بهعنوان یکی از بازیگران کلیدی بازار بیمه تقویت کرده است. / بیمه نویس
https://www.kioskekhabar.ir/?p=249194