×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳
انتشار کتاب مدل‌های ریسک امنیت برای بیمه سایبری

کتاب «مدل‌های ریسک امنیت برای بیمه سایبری» توسط پژوهشکده بیمه منتشر شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، امنیت سایبری به عنوان یک تهدید بزرگ جهانی در نظر گرفته می‌شود و حملات سایبری به زیرساخت‌های مهم مانند شبکه‌های حمل و نقل، شبکه برق و پتانسیل مربوط به آن‌ها و … افزایش چشمگیری یافته است. به عنوان پاسخی به این ریسک، صنعت بیمه در حال تولید محصولات جدید بیمه سایبری است که انتقال ریسک را در پرتفوی مدیریت ریسک تسهیل می‌کند. با این حال توسعه محصولات بیمه سایبری چالش‌های زیادی را نیز به وجود می‌آورد. یکی از آن‌ها چشم‌انداز تهدیدات سایبری است که به سرعت در حال تغییر و تحول است و رشد تعداد حملات و پیچیدگی مهاجمان، ارزیابی دقیق خطرات سایبری را دشوار می‌کند. مورد دیگر مقدار محدود داده‌های تاریخی است که به طور سنتی مبنای پذیره‌نویسی بیمه یا بیمه‌نامه است. علاوه بر آن مشتریان معمولا نمی‌توانند خطرات مربوط به امنیت سایبری را که با آن روبه‌رو هستند ارزیابی کنند و در مورد گزینه‌های بیمه سایبری فاقد اطلاعات شفاف هستند.
با توجه به این موضوع مهم، کتاب «مدل‌های ریسک امنیت برای بیمه سایبری» تالیف فریدون رهنمای رودپشتی و آناهیتا زندی، توسط پژوهشکده بیمه منتشر شده است که فرایندهای تصمیم‌گیری بیمه سایبری را در سازمان‌ها بررسی می‌کند، مسائل رفتاری در زمینه امنیت سایبری را مشخص می‌نماید و مدل‌های تجزیه و تحلیل ریسک ابتکاری را ارائه می‌دهد. این کتاب علاوه بر غنی‌سازی منابع مربوط به فضای سایبری و بیمه سایبری، شرکت‌ها را در تخصیص منابع امنیت سایبری یاری کرده، بینش بیمه‌گران و کارگزاران در زمینه نقش‌های کاهش ریسک را ارتقا می‌دهد و به ایجاد محیطی با تاب‌آوری بالاتر و امنیت سایبری کمک خواهد کرد.
علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب «مدل‌های ریسک امنیت برای بیمه سایبری» می‌توانند به کتابفروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت‌آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج سابق)، سرو غربی، پلاک ۴۳ مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۲۰۶۶۰۶۳ داخلی ۶۶۶ تماس حاصل فرمایند.
همچنین خرید اینترنتی این کتاب از طریق سایت https://bookstore.irc.ac.ir/ امکان‌پذیر می‌باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.