مدیربرند،مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس,، با تاکید بر اینکه با ابلاغیه مدیر عامل هلدینگ،تامین هر کالا و خدماتی که در منطقه ماهشهر و بندر امام برای شرکتهای پتروشیمی موجود باشد، از خارج منطقه ممنوع است، گفت: برگزاری اولین نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکتهای منطقه بندر ماهشهر و بندر امام در تأمین نیازهای عمومی و تخصصی شرکتهای پتروشیمی ماهشهر باعث بهبود، توسعه و ارتقاء صنایع منطقه و بهبود کسب و کار و معیشت مردم میشود.
به گزارش ستاد خبری این رویداد، نشست خبری این نمایشگاه در اولین روز آغاز به کار، با حضور جواد گلی مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سید رضا مرویان حسینی مشاور حوزه مسوولیت اجتماعی این گروه، محسن آتش زمزم مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی و جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانهای ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در سالن تلاش شهرک بعثت، برگزار شد.
گلی در ابتدای این جلسه، گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی در تأمین نیازهای عمومی و تخصصی شرکتهای پتروشیمی ماهشهر باعث بهبود، توسعه و ارتقاء صنایع منطقه و بهبود کسب و کار میشود.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامههای شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در حوزه مسئولیتهای اجتماعی در بندر ماهشهر و استان خوزستان گفت: این شرکت در شش نقطه از ایران مانند استان ایلام و بوشهر برنامههایی در حوزه مسئولیتهای اجتماعی دارد، اما نقطه آغاز فعالیتهای این شرکت در استان خوزستان بوده است.
مرویان هم با ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه که به طور تخصصی به حوزه مسئولیتهای اجتماعی میپردازد، گفت: این نمایشگاه با رویکرد توانمندسازی و حمایت از شرکتهای منطقه در تأمین نیازهای عمومی و تخصصی شرکتهای پتروشیمی ماهشهر و حمایت از صنایع داخل و منطقه است که کاری ارزشمند و قابل تقدیر است و با حمایت از آن میتوان به توسعه اشتغال، تقویت اقتصاد منطقه و ارتقای آن امید داشت.
مشاور مسئولیتهای اجتماعی هلدینگ خلیج فارس از این نمایشگاه به عنوان اتفاقی رویدادنگر که کمیت شرکتهایی که در آن حضور دارند مهم است، یاد کرد.
وی ادامه داد: پیش از برگزاری نمایشگاه به تعامل با شرکتهای خدماتی و تولیدی منطقه پرداخته تا بتوانیم نقطه عرضه و تقاضا را پیدا کنیم. ۴۰۰ واحد تولیدی و خدماتی در بررسیهای اولیه این رویداد در لیست حضور داشتند که با آنها جلساتی برگزار کردیم. دویست مورد از این تعداد مورد بازدید قرار گرفتند و در نهایت ۱۲۰ شرکت در نمایشگاه حاضر شدند.
مرویان با اشاره به تفاهمنامههایی که در سه روز برگزاری این نمایشگاه منعقد خواهد شد، گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ۵۵ تفاهمنامه با شرکتهای خدماتی و تولیدی امضا میکند.
مشاور مسئولیتهای اجتماعی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تاکید کرد از سه سال پیش تاکنون، مطالعه و برنامهریزیهای لازم برای مسیری که در آن تعامل و رفع نیازها انجام میشود، آغاز شده است.
وی با اشاره به حضور شورای راهبردی در کنار کمیته مسئولیتهای اجتماعی گفت: در سال گذشته، پنج پروژه در حوزه آموزش و پرورش، خانواده، درمان، ورزش و اشتغال در منطقه به مرحله اجرا در آمده است.
مرویان تصریح کرد: کارآفرینان در حوزه تولید باید با کیفیت و همچنین قیمتهای رقابتی مناسب، به نقطهای برسند که مدیران عامل شرکتها خود برای تأمین نیازهای خود به این تولیدکنندگان مراجعه کنند و نیازهای شرکتهای پتروشیمی به این ترتیب از این شرکتهای داخلی تأمین شود.
جواد گلی نیز در بخش دیگری از این نشست خبری، با اشاره به استعدادهای زیادی که در منطقه وجود دارد، گفت تمرکزگرایی در ایجاد اشتغال برای استعدادها در صنعت باید برداشته شده و بخشی از استعدادها باید در کارگاهها و صنایع کوچک محلی، خدماتی که تأمین کننده نیازهای پتروشیبمی هستند به کار گرفته شوند.
وی همچنین با اشاره به تأمین نیازهای منطقه، اظهار داشت: تا جایی که امکان تأمین این نیازها در منطقه وجود دارد، برطرف کردن آن از خارج منطقه و نقاط دیگر کشور ممنوع است.
مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی و صنایع پتروشیمی ماهشهر هم در ادامه به تشریح عملکرد شورای راهبردی و این شرکت در حوزه مسئولیتهای اجتماعی در سالهای ۹۸ و ۹۹ پرداخت و اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و کارهایی که برای مهار این پاندومی در منطقه لازم بود، در اسفند ۹۸، ۳۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹، ۵۰ میلیارد تومان هزینه شد. همچنین در سال ۹۸، ۳۵ میلیارد و در سال۹۹، ۷۰ میلیارد تومان برای تعامل با شهرستان هزینه شده است.
محسن آتش زمزم با اشاره به سیل سال ۹۹ در خوزستان، از هزینه ده میلیاردی این شرکت و شورای راهبردی برای کمک به سیلزدگان و همچنین بازسازی مناطق سیلزده خبر داد و گفت: در سال ۹۸ همچنین یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان برای بن کتاب دانشاموزان و همچنین ۶ میلیارد تومان برای خرید هشت هزار تبلت و اهدا به دانشآموزان کم بضاعت هزینه شده است و به طور کلی ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه مسئولیتهای اجتماعی شورای راهبردی در سال ۹۸ و ۹۹ بوده است.
مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با اشاره به اینکه تداخلی بین ماموریتها واقدامات شورای راهبردی و کمیته مسئولیتهای اجتماعی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس وجود ندارد، اظهار داشت: مأموریت شورای راهبردی درانجام پروژههای زیربنایی، عمرانی و بحرانهایی مانند سیل و زلزله و توسعه فضای سبز شهری و راه سازی است، اما کمیته مسئولیتهای اجتماعی گروه، بر توسعه کارهایی مانند ورزش همگانی، بهبود شرایط خانواده ،توسعه مراکز درمانی و توانمندسازی تمرکز کرده است و البته تأمین ۶۰ درصد از هزینههای شورای راهبردی بر عهده شرکت های تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.
مرویان نیز در همین رابطه گفت: شورای راهبردی در حوزه سخت افزاری طرحهای بلندمدت و میان مدت، فعالیت میکند اما تمرکز مسئولیتهای اجتماعی بر برنامههای خدماتی و کوتاه مدت است.
مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ادامه داد: بانکهای کشور نقش مهمی در تأمین مالی پروژههای گروه دارند و در حوزه توانمندسازی مشاغل نیز همکاری شرکتهای تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ماهشهر به عنوان خریدار و سرپرستیهای استانی این بانکها به عنوان تأمین کنندگان مالی، میتواند موجب اتفاقات مبارکی شود.