×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳

کیوسک خبر: حواشی ممیزی و جرح و تعدیل برخی محصولات پرمخاطب پلتفرم ها نظیر سریال “غربت” و برنامه “جوکر” همچنان باقیست و بسیاری از سینماگران باسابقه نیز به نقد توقیف‌های یکباره آثار هنری پرداخته‌اند.

مقصود جباری تهیه‌کننده قدیمی در واکنش به این جریان به کیوسک خبر گفت: مهم ترین نکته در مقوله نظارت، بحث شفاف و یکسان سازی قوانین موجود در حوزه ممیزی است.

وی تشریح کرد: دست شبکه نمایش خانگی با وضعیت سینما به لحاظ داشتن قدرت مانور بیشتر بازتر است و آزادی عمل بیشتری دارد و خیلی از مسائلی که در سریال های شبکه نمایش خانگی مطرح می شود در سینما امکان طرحش نیست. باید هم این طور باشد چون اگر بنا باشد شبکه خانگی همان محصولات سینما و تلویزیون را مجدد عرضه کند که مخاطب باز می‌رود سراغ سریال‌های سخیف ماهواره ای پس باید دست سازندگان محتوا برای پلتفرم ها را باز گذاشت و در عین حال با آنها در مسیر صدور مجوز، همکاری دوستانه داشت.

تهیه‌کننده “آپاندیس” ادامه داد: بحث دیگر عدم وجود ناظر حرفه ای و آشنا به امورات ممیزی در شوراهای مربوطه است. اگر افرادی را در شوراهای صدور مجوز سریال و برنامه های خانگی داشته باشیم که خودشان سابقه تولید داشته باشند بهتر می‌توان آنها را در مسیر تعامل قرار داد.
این تهیه کننده با اشاره به متضرر شدن مالی تهیه‌کننده بعد از توقیف اثرش افزود: این روند باعث می شود تهیه کننده نتواند محصول بعدیش اعم از فیلم یا سریال را بسازد و از آن طرف محصول توقیفی هم قاچاق میشود و برای تهیه کننده عاید مالی نخواهد داشت.

تهیه‌کننده “آزادی مشروط” افزود: نکته دیگر این است که توقیف یک محصول و رفع توقیف بعد از مدتی بعید
باعث سوختن سوژه و داستان می‌شود و تازه این وسط ممکن است برخی همان سوژه را محملی کنند برای تولید یک کار دیگر، در صورتی که ممیزان اگر از همان ابتدا نظارت و تعامل را پیشه کنند نه محصولی توقیف می‌شود و نه صاحبان سرمایه متضرر خواهند شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.