محسن ریاضی، مدیر کل تامین اجتماعی اصفهان
سازمان تامین اجتماعی در راستای خدمت رسانی به جامعه بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان اقدام به ارائه ۳۰ خدمت پرتراکم به صورت کاملا غیرحضوری، در قالب طرح ۳۰۷۰ و با هدف حذف هفتاد میلیون مراجعه حضوری به مراکز سازمان نمود. این دستاورد عظیم از چند منظر قابل توجه و بررسی می باشد، که مهمترین آنها کاهش ازدحام و تردد شهری، شفاف سازی امور، جلوگیری از فساد اداری، حفظ حریم شخصی، پشتیبانی از تولید، آگاهی بخشی و در نهایت جلب رضایت مخاطبین را در پی خواهد داشت.
کاهش ازدحام در مراکز سازمان به واسطه بهره گیری از خدمات غیرحضوری، مانع از تجمات بحران زای بسیار در شرایط فراگیری بیماری کرونا شده است. همچنین با کاهش تردد شهری، ضمن کاستن از هزینه های حمل و نقل و مخاطرات جاده ای، اقدامی عملی در راستای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ به عمل می آید. از طرف دیگر سرویس های ۳۰۷۰ امکان برخورداری ذینفعان سازمان در خصوص اطلاع از وضعیت بیمه ای و روند دریافت خدمات در کلیه ساعات شبانه روز و در سرتاسر جهان را فراهم نموده است، این درحالی است که با کاهش ارتباطات حضوری و استانداردسازی فرآیندها از فساد اداری و اعمال سلیقه فردی در ارائه خدمات کاسته شده و دریافت بهترین خدمات در کمترین زمان ممکن، میسر خواهد شد. از آنجا که با اجرای این طرح، کنترل ارائه اطلاعات فردی و سازمانی صرفا در اختیار شخص مربوطه است و احدی قادر به بهره گیری از این اطلاعات جز با اجازه شخص بیمه شده، مستمری بگیر و یا کارفرما نمی باشد لذا حفظ حریم اشخاص به نحو مطلوب رعایت گردیده است. همچنین ایجاد امنیت خاطر کارفرمایان به واسطه ارائه سرویس¬های دردسترس و متعدد غیرحضوری و شفاف، به صورت غیرمستقیم و اثرگذار موجب پشتیبانی از تولید، که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و از مهمترین اهداف کلان کشور بوده است، می گردد. در نهایت آنچه که مسلم است اینکه وجود این مزایا و دیگر نتایج سودمند ناشی از اجرای طرح ۳۰۷۰، رضایتمندی دوچندان بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان که صاحبان اصلی این سازمان می باشند را در کنار فواید گسترده عمومی که ناشی از اجرای مسئولیت اجتماعی سازمان است، بیش از پیش فراهم می نماید.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=85051