×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۵ بهمن , ۱۴۰۳

شرکت‌های بیمه در چارچوب آیین‌نامه شماره ۷۱ شورای عالی بیمه در راستای اولویت بخشی به پرداخت دقیق و به موقع خسارات زیاندیدگان از هزینه‌های غیرضروری و اجتناب پذیر به‌طور جدی خودداری کنند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی در بخشنامه نهاد ناظر خطاب به شرکت‌های بیمه مستقیم آمده است: حسب گزارشات دریافتی، بعضاً مشاهده می‌شود برخی از شرکت‌های بیمه با وجود مشکل کمبود نقدینگی و همچنین حجم قابل توجهی از خسارات معوق و پرداخت نشده، نسبت به انجام برخی هزینه‌های غیرضروری نظیر: اختصاص هزینه‌های قابل توجه به پویش‌های تبلیغاتی، بازاریابی، مشاوران متعدد و نظایر آن و یا سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و تجهیز ساختمان‌های اداری، پرداخت وام و اعطای پاداش، مبادرت می‌کنند.
در همین راستا به منظور اجتناب از هرگونه اختلال در «فرایند بررسی و پرداخت خسارت در چارچوب آیین‌نامه شماره ۷۱ به‌ویژه پرداخت خسارت ناشی از بیمه اجباری شخص ثالث در چارچوب آیین‌نامه اجرایی ماده (۳۰) قانون مربوط» که قطعاً بی‌اعتمادی عمومی نسبت به صنعت بیمه را در پی خواهد داشت، مادام که خسارات زیاندیدگان پرداخت نشده از انجام هزینه‌های مورد اشاره، ، جداً خودداری شود.
گفتنی است این بخشنامه براساس مواد (۱) و (۶۰) قانون تأسیس بیمه مرکزی ج.ا.ایران و بیمه‌گری و ضرورت و فوریت رسیدگی به پرونده‌ها و پرداخت خسارت پس از دریافت مدارک مربوط، ظرف مهلت مقرر در ماده (۲۲) آیین‌نامه حمایت از حقوق بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و صاحبان حقوق آنها صادر شده است.
شایان ذکر است که آیین‌نامه شماره ۷۱ با رویکرد لزوم تبعیت مؤسسات بیمه و ارکان آن از ضوابط ابلاغی بیمه مرکزی ج.ا.ایران در اجرای ماده (۷۶) قانون یادشده و ماده (۵۹) اساسنامه نمونه شرکت‌های بیمه منطبق با آیین‌نامه حاکمیت شرکتی تدوین شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.