×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳

رویداد هنری «روایت پیشرفت» از ۲۳ تا ۲۵ خردادماه سال ۱۴۰۳ با موضوع «فرهنگ کار و تولید» همراه با بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه و آشنایی با دستاوردهای این شرکت با راهبری محمدرضا دوست‌محمدی، حامد مغروری و مجتبی مجلسی و با حضور جمعی از طراحان و تصویرگران سراسر کشور در فولاد مبارکه برگزار شد.

کیوسک خبر ـ نخستین روز از این رویداد سه‌روزه هنری با حضور جمعی از طراحان و تصویرگران سراسر کشور در فولاد مبارکه سپری شد و حاضران علاوه بر بازدید از خطوط تولید، با مدیرعامل و مدیر روابط عمومی این شرکت دیدار و گفت‌وگویی صمیمانه داشتند.

فولاد مبارکه می‌تواند باعث افتخارآفرینی هر ایرانی باشد

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در نشست صمیمی با هنرمندان گرافیست طی رویداد هنری «روایت پیشرفت» با موضوع «فرهنگ کار و تولید» گفت: «هنر» بدون شک رساترین، بلیغ‌ترین و کاراترین ابزار ابلاغ پیام است و پیام هنر نافذتر و ماندگارتر از هر شیوه دیگری است. رسالت هنر «آگاهی‌بخشی» در جامعه است؛ بنابراین دستاوردهای بزرگ شرکت فولاد مبارکه یا موضوعاتی مثل جایگزینی اقتصاد فولادی به‌جای اقتصاد نفتی، صنعت سبز، خودکفایی و ، مصرف بهینه آب و انرژی، ثروت‌آفرینی برای کشور و… باید با زبان هنر ترویج یابد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدیاسر طیب‌نیا در رویداد هنری «روایت پیشرفت» با اشاره به جمله مشهور رابین جورج کالینگوود در فلسفه هنر مبنی بر اینکه «هنر دوای جامعه است، برای ناگوارترین بیماری اجتماعی یعنی ناآگاهی» اظهار کرد: این نظریه برخلاف نظر دیگرانی مانند گادامر، کانت و هیوم است که هنر را صرفاً در بیان زیبایی، احساسات، لذت و فراغت و مواردی از این دست می‌دانند. کالینگوود بر «آگاهی‌بخشی» دست گذاشته و رسالت عظیم‌تری را برای هنر قائل است، مانند روشن کردن آدم‌ها، جهت‌دهی به ذهن آدم‌ها؛ بنابراین اگر روزی نظریه هنر برای هنر مطرح می‌شد، امروز از هنر برای آگاهی صحبت می‌کنیم.

هر تمدن و فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود، ماندگار نخواهد بود

وی ادامه داد: بیانات رهبر معظم انقلاب نیز ناظر بر همین موضوع است. ایشان در صحبت‌های مختلف، به‌ویژه با هنرمندان، بر این موضوع تأکید داشتند که ابزارهای هنری بدون شک رساترین، بلیغ‌ترین و کاراترین ابزار ابلاغ پیام است و هر تمدن و فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود، ماندگار نخواهد بود، فرقی نمی‌کند بر حق باشیم یا ناحق. تا از ابزار هنر استفاده نکنیم، نمی‌توانیم از آگاهی‌بخشی و معنا دادن بهره ببریم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: معنابخشی در مکاتب مختلف هنری از قرون وسطا تا مدرن و پست‌مدرن دغدغه بوده و در نظریه‌های مختلف مطرح‌شده و امروز نیز به‌عنوان دغدغه مطرح می‌شود.

وی در خصوص دلیل حضور و دعوت از طراحان برای بازدید از شرکت فولاد مبارکه و برگزاری رویداد هنری «روایت پیشرفت» گفت: امروز جنگ جبهه کفر با ایران در جبهه اقتصاد است. اگر یک روز دفاع در میدان نظامی دفاع مقدس بود که هنوز هم هست، امروز تلاش در عرصه تولید هم همان دفاع مقدس است. همچنین اگر سیره پیامبر را بدانیم، ایشان بر دو دست بوسه زدند؛ یکی دستان حضرت زهرا (س) سرسلسله امامت و دیگری دست پینه‌زده کارگر؛ ازاین‌رو می‌توان کارخانه فولاد مبارکه را مکانی مقدس نامید؛ چراکه در این محل ۳۰ هزار نفر برای کسب روزی حلال و غالباً با نگاه دفاع مقدس شاغل هستند.

طیب‌نیا ادامه داد: دشمن این موضوع را به‌خوبی درک کرده است؛ بنابراین اولین جایی که تحریم می‌کند فولاد مبارکه است و آن را جزو تحریم‌های ثانویه و تروریستی قرار می‌دهد یا در حملات سایبری اول پمپ‌بنزین‌ها و بعد فولاد مبارکه و صنعت فولاد را هدف قرار می‌دهد. وقتی می‌خواهند هجمه رسانه‌ای کنند عددی را می‌سازند و به آن ضریب می‌دهند تا مردم را ناامید و نسبت به نظام مأیوس کنند و این‌ها اتفاقاتی است که در مقیاس فولاد مبارکه انجام می‌دهند.

وی با اشاره به جایگاه فولاد مبارکه تصریح کرد: امروز فولاد مبارکه بزرگ‌ترین کارخانه فولادی خاورمیانه و شمال آفریقاست؛ بزرگ‌ترین شرکت بورسی کشور بوده و همواره در رتبه‌های اول یا دوم این شرکت‌ها جا داشته است؛ نوسانات آن بورس را تکان می‌دهد و خوشبختانه بسیار هم موفق است. اگر سال گذشته رشد شاخص بورس ۱۲ درصد بوده، رشد شاخص فولاد مبارکه ۴۰ درصد بوده و همواره جز بهترین‌ها و موفق‌ترین‌ها بوده است.

وی افزود: فولاد مبارکه مولود انقلاب و بزرگ‌ترین مجتمع صنعتی کشور است که با آخرین فناوری روز دنیا بنا شد. این شرکت زمانی ۱۰۰ درصد به خارج از کشور وابسته بود و حتی پیچ و مهره آن نیز وارداتی بود؛ اما امروز بیش از ۹۰ درصد قطعات و تجهیزات آن در داخل ساخته می‌شود.

طیب‌نیا با بیان اینکه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت و کارخانه بزرگ و کوچک در بالادست و پایین‌دست وابسته به فولاد مبارکه هستند، گفت: بیشترین ارزش‌افزوده در کشور در فولاد مبارکه شکل می‌گیرد.

سفارش رئیس‌جمهوری شهید در زمینه الگو بودن فولاد مبارکه در صنعت سبز، خود تأمینی و خودکفایی

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اضافه کرد: علاوه بر ۳۰ هزار نفری که داخل مجموعه فولاد مبارکه کار می‌کنند، حدود ۳۹۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به‌واسطه فعالیت شرکت فولاد مبارکه شکل گرفته و شاید برای کسی که از شرکت بازدید نکرده و صرفاً از بیرون اطلاعات گرفته، باورش سخت باشد که ما امروز در مصرف آب جزو کم‌مصرف‌ترین فولادسازان دنیا هستیم و در بحث‌های محیط‌زیستی و استفاده از تکنولوژی جایگاه ما بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به ۱۴۰۰ هکتار فضای سبز فولاد مبارکه تصریح کرد: حتی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تا پیش از بازدید از فولاد مبارکه این موضوع را باور نداشتند؛ اما وقتی که بازدید صورت گرفت، اعلام کردند که فولاد مبارکه الگوی صنعت سبز کشور است. رئیس‌جمهوری شهید هم دقیقاً به این موضوع اشاره کردند که فولاد مبارکه علاوه بر الگوی صنعت سبز، در زمینه خودتأمینی و خودکفایی نیز باید الگوی دیگر صنایع باشد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از آب موردنیاز در فولاد مبارکه از پساب ۹ شهر اطراف این شرکت تأمین می‌شود، اضافه کرد: کیفیت این آب به‌ اندازه‌ای است که محل مهاجرت برخی از پرندگان جهان است و فولاد مبارکه در فصل مهاجرت پرندگان یکی از ایستگاه‌های توقف حرکت جمعی این پرندگان است.

وی ادامه داد: با این همه جهت‌دهی در جامعه در راستای متهم کردن این شرکت در حوزه آلودگی هوا و بحران آب است؛ درحالی‌که ۸۰ درصد آلایندگی‌ها متعلق به منابع متحرک است و آلودگی برخی خودروها از آلودگی دودکش‌های فولاد مبارکه بیشتر است.

طیب‌نیا در ادامه با اشاره به همکاری فولاد مبارکه برای اجرای پروژه انتقال آب دریا به اصفهان اظهار کرد: این پروژه در کمترین زمان ممکن در حال اجراست؛ پروژه‌ای که به حداقل ۵ سال برای اجرایی شدن زمان نیاز داشت و امروز در کمتر از ۲ سال در فاز یک آن امکان انتقال ۷۰ میلیون مترمکعب آب دریا را دارد و از ماه آینده بهره‌برداری خواهد شد. در فاز ۲ این پروژه ۲۰۰ میلیون مترمکعب و اگر سرمایه‌گذاری بعدی صورت گیرد، تا ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به فلات مرکزی کشور انتقال می‌یابد؛ این در حالی است که امروز ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سد زاینده‌رود نیست و این یعنی تضمینی بر ادامه تمدن در این سرزمین و به حداقل رساندن برداشت آب از رودخانه زاینده‌رود؛ البته باید توجه داشت که این روش برای تأمین آب تنها راهکار نبود؛ اما سریع‌ترین راهکاری بود که امروز به انجام رسیده است.

وی در خصوص چالش برق در صنعت نیز افزود: در حوزه تأمین برق نیز چالش جدی است و شهروندان ما در بین مردم دنیا در حوزه‌های مختلف انرژی جزو پرمصرف‌ترین‌ها هستند، برخلاف آنچه در دینمان آمده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه هنرمندان باید به خلق آثار هنری در زمینه مصرف بهینه بپردازند گفت: آب و برق اگر جایی تبدیل به تولید محصول و اشتغال و ارزش‌افزوده شود، خوب است. ارزش‌افزوده محصول ما صرفاً این نیست که ۱۰۰ هزار تومان را به ۳۵ میلیون تومان تبدیل کنیم، ارزش‌افزوده محصول فولاد مبارکه هزاران فرصت شغلی و صادرات است که پشت آن شکل می‌گیرد. فولاد مبارکه سال گذشته در حوزه غیرنفتی رتبه اول را در بخش صادرات کسب کرد. صنعت فولاد با ایجاد اشتغال، ارزش‌افزوده و زنجیره‌های تولید خود می‌تواند جایگزین اقتصاد نفتی شود و با صادرات برای کشور ارزآوری داشته باشد.

وی هدف از بیان منافع صنعت در «روایت پیشرفت» را تولید محتوا در پاسخ به ضدروایت‌های دوستان ناآگاه و دشمنان آگاه اعلام کرد و گفت: برای ما مثل روز روشن است که سناریوهای مختلفی برای صنایعی مانند فولاد مبارکه در جریان است، چون این شرکت جزو معدود مجموعه‌هایی است که امیدآفرینی می‌کند و باعث نشاط در جامعه می‌شود و دشمن برای این صنعت برنامه‌ریزی کرده و هرجا بتواند، به آن آسیب می‎‌زند.

ترویج توانمندی‌ها و افتخارات به زبان هنر

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان از دانش‌بنیان‌ها خرید کرده و هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خطرپذیر در شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است، ابراز کرد: فولاد مبارکه در کنار شرکت‌های تویوتا و سامسونگ، با دریافت جایزه MikE در جایزه دانشی آسیا، به جمع برندگان برترین سازمان‌های دانشی نوآور پیوست.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اضافه کرد: ژاپنی‌ها به تویوتا و کره‌ای‌ها به سامسونگ به دلیل دریافت این جایزه افتخار می‌کنند؛ اما در کشور ما عکس این اتفاق می‌افتد؛ درصورتی‌که فولاد مبارکه می‌تواند باعث افتخارآفرینی هر ایرانی باشد. سؤال اینجاست که چه کسی باید این آگاهی را به مردم ایران بدهد؟ و جواب همان مقدمه‌ای است که اشاره کردم: درمان بیماری اجتماعی «هنر» است و آن چیزی که می‌تواند اقدامات و توانایی‌های ما را در بین مردم ترویج دهد، زبان هنر است.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه در کشور با مشکلاتی مانند تحریم، قطعی برق، قطعی گاز، تأمین آب و… روبه‌رو است، گفت: همین امروز ۵۰ درصد شرکت به‌دلیل قطعی برق تعطیل است. در فولادسازی از ۸ کوره ۴ کوره فعال است. همیشه در زمان محدودیت انرژی، «صنعت» به‌عنوان اولین گزینه محدود می‌شود؛ درحالی‌که در هیچ‌جای دنیا چنین اتفاقی نمی‌افتد؛ چراکه طی ۳ تا ۴ ماه آینده آسیب خاموشی صنایع به خانواده‌ها برمی‌گردد.

طیب‌نیا ادامه داد: زمانی که تولید کم شود، اشتغال کم می‌شود، پرداختی‌ها کاهش می‌یابد، تولید ناخالص ملی پایین می‌آید، درآمد شهروندان کم می‌شود و تا سه تا چهار ماه صادرات کم می‌شود و در نهایت ضرر آن به مردم برمی‌گردد.

صنعت فولاد سرشار از منافع برای مردم و مسیر توسعه عدالت است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی با همکاری شرکت های داخلی طی ۱۸ ماه وارد فاز بهره برداری شد، اضافه کرد: ما همچنین نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی خورشیدی را در دستور کار داریم و امیدواریم تا سال آینده به‌صورت کامل به بهره‌برداری برسد. باید توجه داشت که ظرفیت این نیروگاه معادل همه نیروگاه‌های خورشیدی موجود در کشور است.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۲۵ سوره حدید اضافه کرد: فولاد سرشار از منفعت است و ابزار اقامه قسط و عدل محسوب می‌شود. من با حدود ۲۴ سال سابقه کار در این صنعت و قرار داشتن در سمت مدیریت بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی فولادی کشور، با تمام وجود حس کرده‌ام که این صنعت می‌تواند وسیله قسط و عدل باشد و صنعتی سرشار از منافع برای مردم بوده و مسیر توسعه عدالت است.

طیب‌نیا با بیان اینکه ما در فولاد مبارکه در سال گذشته ۵۰ همت تقسیم سود بین سهام‌داران داشتیم، ادامه داد: ما سال گذشته در شرکت فولاد مبارکه با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت کردیم و ۷ میلیون و ۳۳۰ هزار تن تولید داشتیم و اگر با محدودیت انرژی مواجه نبودیم، این عدد می‌توانست بسیار بیشتر باشد؛ چراکه در فروردین و اردیبهشت ۸۳۰ هزار تن تولید داشتیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: امروز شرایط فولاد مبارکه به لحاظ جایگاه اجتماعی در حوزه مصرف آب و انرژی بهتر شده، اما هنوز دیدگاه‌ها نیاز به اصلاح دارد. مردم باید بدانند که تنها ۶ درصد از آب برای صنعت استفاده می‌شود و این در حالی است که ۹۲ درصد این آب برای کشاورزی مصرف می‌شود.

آگاهی بخشی با ابزار هنر

طیب‌نیا در ادامه گفت: هنر ابزاری برای آگاهی‌بخشی، نفوذ کلام و معنا بخشیدن به یک مفهوم است؛ بنابراین وظیفه هنرمندان تبیین و روایت آن چیزی است که دیدیم و می‌بینیم؛ یعنی همین دستاوردهایی که به‌خوبی لمس شده است. بارها شاهد بوده‌ایم که دانشگاهیان و نخبگان با ناامیدی وارد فولاد مبارکه شده و با نشاط از شرکت خارج شده‌اند.

وی با اشاره به دعوت از مدیران ۶ شرکت فولادی دنیا در شرکت فولاد مبارکه گفت: مدیران این شرکت‌ها پس از بازدید اذعان داشتند که باور نمی‌کردیم در ایران چنین مجموعه صنعتی وجود داشته باشد. آن‌ها از ما دعوت کردند از کارخانه‌هایشان بازدید کنیم و از ما برای مشارکت دعوت به همکاری کردند تا در فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه صنعت فولاد را نقطه قوت کشور دانست و ادامه داد: اگر ما شرکت فولاد مبارکه را نداشتیم، امروز در تحریم‌ها کمر کشور خم می‌شد و دشمن این را به‌خوبی می‌داند؛ اما خودمان هنوز این صنعت را باور نداریم.

وی تصریح کرد: ما این برنامه را برگزار کردیم تا بگوییم هنرمندان نیز در این زمینه رسالت دارند و همان‌طور که نیچه گفت «اگر هنر نبود، حقیقت ما را می‌کشت»، ابزار هنر است که حقیقت را نرم می‌کند. هنر ابزار دست هنرمندان است و باید حقایق و واقعیت‌ها را با زبان هنر بیان کنند.

طیب‌نیا گفت: بحث فرهنگ کار و تولید، دارای زیرمجموعه‌های زیادی از جمله محیط‌زیست و صنعت سبز، مصرف بهینه آب و انرژی، ثروت آفرینی برای کشور و… است که باید با زبان هنر ترویج یابد.

وی با بیان اینکه هنرمندان باید در زمینه جایگزینی اقتصاد فولادی به‌جای اقتصاد نفتی محتوا تولید کنند، اضافه کرد: خودکفایی نیز در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه در این زمینه فولاد مبارکه دستاوردهای خوبی همچون راه‌اندازی نیروگاه‌های تولید برق، تأمین آب، تأمین گاز با در دستور کار داشتن بهره‌برداری از میادین گازی و… داشته است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: روز گذشته فولاد مبارکه طرح توسعه گمرک اختصاصی خود را با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی بهره‌برداری کرد؛ درحالی‌که کل بودجه یک سال گمرک کشور ۲ هزار میلیارد تومان است. همچنین فولاد مبارکه در سال گذشته در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر یک هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده؛ درحالی‌که این سرمایه‌گذاری نیز معادل ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری طی یک سال بوده است.

وی با بیان اینکه خلق آینده بهتر برای ایران و ایرانی و تلاش برای ساخت و توسعه کشور در دستور کار فولاد مبارکه است، افزود: مسیر متعالی و فرهنگ متعالی در فولاد مبارکه در دستور کار است. فرهنگ کار و تولید در فولاد مبارکه با دیگر شرکت‌ها متفاوت است. ما بر روی فرهنگ کار و تولید متمرکز کار می‌کنیم. برای داشتن فولاد مبارکه‌ای که منفعت آن به همه مردم برسد، باید فرهنگ کار در بین همه کارکنان شرکت از مدیرعامل گرفته تا بخش‌های دیگر همه‌گیر شود.

خبرنگار فولاد با برخی از دست اندرکاران و شرکت‌کنندگان در این رویداد هنری گفت‌و‌گو کرده است که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

محمدرضا دوست‌محمدی، طراح گرافیک، تصویرگر و مدرس دانشگاه:

فولاد مبارکه یک مجموعه امیدبخش است

یکی از مهره‌های گم‌شده مردم سرزمین ما امید است. فولاد مبارکه یک مجموعه واقعاً امیدبخش است. اتفاقاتی که در فولاد مبارکه در حال وقوع است، امیدبخش و انرژی‌بخش است. فعالیت در واحدهایی مثل نورد گرم فراتر از تحمل مردهایی مثل من است، اما باید از طریق هنرم، بخشی از این حقیقت را به مردم منتقل کنم.

مجتبی مجلسی، طراح گرافیک، مدرس و تصویرگر:

بازدید از کارخانه فولاد مبارکه یک شگفتانه است

بازدید از کارخانه فولاد مبارکه یک شگفتانه است. از طریق این بازدید پیش‌فرض‌ها و ذهنیت‌هایی که در ذهن خیلی از ما شکل گرفته نسبت به صنعت فولاد، تغییر اساسی می‌کند و این تغییر اساسی باید در ذهن بقیه مردم و همشهریان ساری و جاری شود. این وظیفه سخت هنر است که این اتفاق را رقم بزند.

حامد مغروری، طراح گرافیک، تصویرگر و مدرس دانشگاه:

دستاوردهای فولاد مبارکه افتخارآفرین و غرورآفرین است

آن چیزی که درباره فولاد مبارکه می‌شنویم، با آن چیزی که می‌بینیم زمین تا آسمان فرق دارد. آن چیزی که در فولاد مبارکه می‌بینیم به‌شدت غرورآفرین است و دستاورد بسیار بزرگی است که می‌توان به آن افتخار و به‌عنوان یک صنعت ثروت‌ساز به آن تکیه کرد. برخی تصورهای به‌شدت دروغ و با فاصله از حقیقت درباره فولاد مبارکه ایجادشده و هنرمندان می‌توانند با تولید اثری که گویای حقیقت باشد، اتفاقات افتخارآفرین این مجموعه را به تصویر بکشند.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه:

هدف این بازدیدها روایت کردن صحیح دستاوردهای صنعتی کشور و در نهایت امیدآفرینی برای جامعه است

محمدجواد براتی، مدیر روابط‌عمومی فولاد مبارکه، در حاشیه برگزاری این رویداد گفت: طی یکی‌دو سال اخیر، روابط‌عمومی فولاد مبارکه همپا و همسو با راهبردهای مدیریت ارشد شرکت، رویکرد جدیدی را در اطلاع‌رسانی و ارتقای فرهنگ‌سازمانی کارکنان و خانواده‌ها در پیش گرفته و درعین‌حال تلاش کرده با مسئولان کشور در همه حوزه‌ها، فرهیختگان، فرهنگیان، هنرمندان، اقشار و صنوف مختلف کشور ارتباط گسترده‌تری برقرار کند و بستری فراهم سازد تا همه مردم ایران بتوانند به فولاد مبارکه بیایند و ضمن آگاهی از دستاوردهای صنعت فولاد کشور با چالش‌های این صنعت و خاصه شرکت فولاد مبارکه از نزدیک آشنا شوند.

وی تأکید کرد: به‌طور قطع، همه این عزیزان پس از بازدید از فولاد مبارکه می‌توانند پیشرفتی را که در این صنعت مُعظَم رخ ‌داده است روایت کنند. باید توجه داشته باشیم که هدف غایی این بازدیدها صرفاً تبلیغات نیست؛ بلکه روایت کردن صحیح دستاوردهای صنعتی کشور و در نهایت امیدآفرینی برای جامعه است.

وی با بیان اینکه طی یکی‌دو هفته اخیر، شاعران و هنرمندان حوزه سینما و طی این سه روز، طراحان و گرافیست‌های نخبه کشور از شرکت فولاد مبارکه بازدید کرده‌اند گفت: در روز نخستِ حضور سه‌روزه طراحان و گرافیست‌ها در فولاد مبارکه، اساتید و نخبگان طراح و گرافیست کشور از فولاد مبارکه بازدید کردند و طی دو روز بعد، با خلق آثار مختلف تلاش کردند گوشه‌ای از دستاوردهای کشور در حوزه صنعت فولاد کشور و تلاش و مجاهدت همکاران در فولاد مبارکه و به‌طورکلی تلاش‌های صورت‌گرفته در جهاد کار و تولید را به تصویر بکشند.

مدیر روابط‌عمومی فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: به نظر می‌رسد با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان سایر صنایع و ظرفیت‌های کشور را نیز از طُرق مختلف، ازجمله سینما، شعر و هنر طراحی و گرافیک، بهتر معرفی کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.