×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳
برگزاری پنل تخصصی تطبیق در صنعت بیمه؛ ضرورت ها و چالش ها

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران،پنل تطبیق در صنعت بیمه؛ ضرورت ها و چالش ها با ریاست مهندس محمد رضا کشاورز،دبیر: دکتر مرتضی اصلانی،اعضاء: دکتر سید محمد هاشمی نژاد هیئت مدیره بیمه کوثر، دکتر ابولفضل آقا دادی مدیر عامل بیمه کوثر، دکتر محمد رضا عربی شاهی عضو هیئت مدیره بیمه آسیا، دکتر یوسف مقدمی مشاور معاون نظارت بیمه مرکزی ج.ا.ا، دکتر رامین محمدی مدیر حسابرسی و کنترل های داخلی بیمه آسیا، دکتر داود کرمی مدیر حقوقی بیمه کوثر، دکتر مریم رضایی کارشناس حسابداری اتکایی بیمه مرکزی ج.ا.ا، زهرا باسو مدیر ریسک بیمه سینا، افشین سیاوش مدیر حقوقی بیمه سینا و لیلا سبز قضائی کارشناس حسابرسی داخلی پژوهشکده بیمه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
محور های مورد بررسی در این پنل اعم از”نقش تحولات دیجیتال در حوزه حسابرسی داخلی، ریسک های مرتبط و چالش های حقوقی پیش رو” ، ” نقش پردازش ابری در حوزه حسابرسی داخلی و ریسکهای مرتبط به آن” ، ” تکنولوژی بلاک چین و کاربرد آن در حسابرسی داخلی” و ” چالش‌های مرتبط با تحولات دیجیتال در حوزه حقوقی و صنعت بیمه بود.
مهندس کشاورز با اشاره به اینکه در چند سال آینده تحولات بزرگی در کشور ایجاد می شود، گفت: از فرصت های فعلی باید استفاده های لازم را ببریم تا در نهایت به شرایط ایده آل برسیم.
مدیر عامل بیمه دی، با اشاره به اینکه در تحول دیجیتال و تطبیق پذیری صنعت بیمه چالش ها و ریسک هایی وجود دارد، افزود: شرکت های بیمه با سرعت در مسیر تحولات هستند. این تحولات می تواند برای شرکت های بیمه مزایای بسیاری اعم از صرفه جویی در وقت، امنیت بیشتر، ایجاد قراردادهای هوشمند و موارد بسیاری را به ارمغان بیاورد.

در خاتمه‌ی این پنل تخصصی، مهندس کشاورز طی جمع‌بندی نظرات ارائه شده،گفت: توجه به توسعه‌ی فرهنگ و زیرساخت‌های دیجیتال در مدل‌های جدید کسب و کار بیمه‌ای، بسیار ضروری است و نقش قانون‌گذاری دهم در این راستا از همیت بالایی برخوردار است که باید به اصلاح قوانین، متناسب با تغییر مدل و فرآیندهای جدید کسب و کار بیمه‌ای، توجه ویژه ای داشت.

گفتنی است پنل های تخصصی سندیکای بیمه گران ایران در بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه در ۱۳ و ۱۴ آذر ماه در دانشگاه الزهرا تهران برگزار شد.