×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک دی، محمدعلی بخشی‌زاده، معان فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک با اعلام این خبر افزود: برخی از کلاهبرداران اینترنتی با طراحی صفحه اینترنتی مشابه صفحه اینترنت بانک مورد نظر، به روش‌های مختلف مانند پیامک، ایمیل و وب‌سایت‌های نامعتبر، مشتری را به صفحه جعلی اینترنت بانک هدایت می‌کنند و برخی از مشتریان نیز بدون رعایت ملاحظات امنیتی و دقت نکردن به آدرس صفحه، نام کاربری و رمز عبور خود را در صفحه مذکور وارد می کنند و  با ارائه ناخواسته این اطلاعات به کلاهبرداران، زمینه برداشت غیرمجاز از سپرده‌های خود را فراهم می‌کنند.
وی افزود: در این راستا با هدف جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و افزایش ضریب امنیتی سامانه های بانکداری الکترونیک بانک دی، سرویس «بلیط امنیتی» در سامانه‌های اینترنت بانک، اینترنت بانک همراه و همراه بانک دی راه اندازی شد که در قالب یک کد به صورت خودکار برای شماره تلفن همراه ثبت شده مشتری در سیستم ارسال می‌شود.
بخشی زاده درباره نحوه استفاده از این سرویس گفت: برای کاربران اینترنت بانک، اینترنت بانک همراه و همراه بانک دی در هنگام انتقال وجه به صورت داخلی، پایا و ساتنا، پرداخت قبض و خرید شارژ از طریق سپرده، یک کد امنیتی با عنوان «بلیط امنیتی» به شماره تلفن همراه مشتری ارسال می شود و مشتری باید این کد را در قسمت مربوط به «بلیط امنیتی» در صفحه انتقال وجه‏، پرداخت قبض ‏یا خرید شارژ وارد کند و صرفاً در صورت صحیح بودن کد، انتقال وجه انجام می‌شود.
بخشی زاده در پایان با تاکید بر این که پیش شرط ارسال بلیط امنیتی، فعال بودن سرویس پیامک مشتری است، افزود: سرویس بلیط امنیتی برای آن دسته مشتریان حقیقی که از سرویس دریافت پیامک‌های بانک استفاده می‌کنند، فعال شده است و امکان غیرفعال سازی آن برای مشتریان مذکور وجود ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.