×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳
بلینکن صحبتی از تایید اقدام ترامپ درباره بلندی‌های جولان اشغالی نکرد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا رسما در سال ۲۰۱۹ بلندی‌های جولان را به عنوان بخشی از اسرائیل به رسمیت شناخت و یک تغییر دراماتیک از چند دهه سیاست آمریکا را رقم زد. اسرائیل در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ خاورمیانه بلندی‌های جولان را از سوریه گرفته و آن را در سال ۱۹۸۱ به خود منضم کرد در حالی که این اقدام از سوی جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته نشد.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به سی.ان.ان گفت: من فکر می‌کنم به عنوان یک موضوع عملی، کنترل جولان در آن وضعیت برای امنیت اسرائیل دارای اهمیت واقعی است. پرسش‌های حقوقی چیز دیگری هستند و طی زمان در صورتی که قرار باشد وضعیت در سوریه تغییر کند، این موردی است که ما بررسی خواهیم کرد اما به آن نزدیک نیستیم.
وی گفت، دولت بشار اسد رئیس جمهوری روسیه و حضور گروه‌های هم‌پیمان نظام سوریه “تهدید امنیتی چشمگیر” متوجه اسرائیل می‌کنند.
مشاوران بایدن پیشتر گفته بودند که او به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان از سوی آمریکا را پس نخواهد گرفت.
بلینکن همچنین بر تعهد دولت بایدن بر حفظ سفارت آمریکا در قدس اشغالی، بعد از به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی دولت ترامپ -که آن هم تغییر در سیاست‌های قبلی آمریکا بود- تاکید کرد.
ترامپ در زمینه سیاست خاورمیانه بسیار به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان نزدیک‌ترین هم‌پیمان خود در منطقه نزدیک بود.
بایدن و تیمش گفته‌اند که روابط با فلسطینی‌ها که توسط ترامپ قطع شد را بازیابی کرده و کمک‌ها را از سر گرفته و اقدامات یکجانبه همچون ساخت شهرک‌های اسرائیلی در اراضی اشغالی را رد می‌کنند.
خودداری بایدن از گفت‌وگو با نتانیاهو در ضمن تماس‌هایش با رهبران خارجی تاکنون باعث تعجب اسرائیل و کارشناسان خاورمیانه شده است. اوباما و ترامپ هر دو در عرض چند روز بعد از شروع ریاست جمهوری خود با او صحبت کرده بودند.
بلینکن در پاسخ به این سوال که چرا بایدن با نتانیاهو صحبت نکرده، گفت: من مطمئن هستم آنها در آینده نزدیک موقعیت صحبت را خواهند داشت.
انتهای پیام

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.