به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، دبیرکل سندیکای بیمهگران، تسلط بر مباحت علمی، استفاده از سیستم کارت امتیازی متوازن، استقرار سیستم های ارزیابی عملکرد، استفاده از مدل تعالی سازمانی، شاخص سازی، برنامهریزی و مدیریت هزینه را از مهمترین عوامل ارتقاء بهرهوری برشمرد.
وی افزود: قیمت تمام شده مدیریت در کشور بالا بوده است، بنابراین نیازمند به بهره وری هستیم. برای ارتقای بهره وری باید عوامل درون سازمانی و برون سازمانی مدنظر قرار بگیرد. شرکت های بیمه باید مسلط به دانش روز شوند. سیستم های نوین باید در این شرکت ها مستقر شوند. ارزیابی عملکردی و نظام های تعالی باید مورد توجه قرار گیرند. اینها همه در جهت نیل به بهره وری است. در مدل EFQM نقطه بهبود به جای نقطه ضعف مطرح می شود. نقدها باید منصفانه و دقیق باشد.
دکتر کریمی در ادامه با اشاره به جایگاه بهره وری درکشور ضمن تأکید بر اهمیت تنظیمگری و نظارت در صنعت بیمه بیان داشت: وقتی پای دولت در کار بیمه است، بهره وری معنا ندارد. بهره وری در بازاریابی و بازار آزاد معنا دارد. بهره وری دستوری معنا ندارد.
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در بیان موانع بهرهوری به انعطاف ناپذیری بازار کار به دلیل ناکارآمدی و نبود بعضی قوانین و مقررات پویا، عدم ارتباط بین توسعه نظام آموزشی و نیازهای شرکتی، وجود نیروی کار مازاد و عدم پویایی نیروی انسانی مخصوصا در شرکتهای دولتی، پایین بودن دانش تخصصی در نیروی انسانی، پایین بودن توان رقابتی در بنگاهها اشاره کرد.