×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مس پرس، مهندس «محمدجعفر ذبیحی» مدیرعامل شرکت خدمات بازرگانی و معادن و فلزات غیر آهنی گفت: مأموریت این شرکت در طول ۲۷ سال گذشته ارائه خدمات فنی، مهندسی و بازرگانی به صنایع تولیدی، معدنی و تجاری کشور باکیفیت، قیمت و زمان مناسب و رقابتی بوده است.

وی افزود: شرکت خدمات به‌عنوان یک تأمین‌کننده پیشرو و موفق در کشور تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با بهره‌گیری از سرمایه‌های سازمانی، انسانی و اطلاعاتی خویش محصولاتی نوآورانه، تولید یا تأمین کند و نیازهای مشتریان را برآورده سازد.
ذبیحی با اشاره به سیاست‌های کلان و خط‌مشی کشور در مباحث اقتصاد مقاومتی، تولید داخل و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات معدنی گفت: این مهم همواره یکی از محورهای اصلی برنامه‌ها و اقدامات شرکت مس و شرکت خدمات بازرگانی بوده است و در این راستا یکی از مهم‌ترین اقدامات شرکت خدمات رونمایی از سامانه «ساخت داخل» بود.
وی افزود: سامانه ساخت داخل با نمایش توانمندی‌ها و عرضه آنها برای بهره‌گیری در صنایع مشابه، قصد توسعه این بازار و کمک به معرفی، برندینگ و صادرات تولیدات این حوزه را دارد.
ذبیحی به آمار قطعات ساخته‌شده برای بار اول در کشور طی ۵ سال گذشته اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ موفق به بومی‌سازی ۲۶۷۳ قطعه و تجهیز در صنایع معدنی برای بار نخست شدیم.
به گفته مدیرعامل شرکت خدمات بازرگانی قطعاتی همچون پوسته پمپ‌های فشارقوی، شیرهای هیدرولیک، سرندهای کارخانه تغلیظ و مواد شیمیایی که ساخت کشورهای اروپایی، امریکا و چین هستند با همت سازندگان داخلی مهندسی معکوس و بومی‌سازی شده‌اند.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه ساخت داخل در اوایل سال گذشته باهدف سرعت بخشی به روند بومی‌سازی قطعات و تجهیزات تصریح کرد: علاوه بر، این تعداد ساخت داخل برای بار نخست در کشور تعداد ۱۷۱۰ آیتم کالای خرید خارجی در دست بررسی برای تأمین از طریق سازندگان داخل در دستور کار کارگروه ساخت داخل شرکت خدمات بازرگانی قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت خدمات بازرگانی اضافه کرد: از این میزان و با مذاکرات صورت گرفته با سازندگان توانمند داخلی تعداد ۶۲۰ آیتم کالا جهت ساخت داخل در دست اقدام است و در مراحل ساخت قرار دارد.
وی با بیان اینکه این اقلام متشکل از اقلام برق و ابزار دقیق، اقلام شیمیایی، مکانیکی و لاستیکی است گفت: تعداد ۱۰۹۰ آیتم کالا نیز در دست بررسی و امکان‌سنجی فنی برای بومی‌سازی و مهندسی معکوس است.
ذبیحی در ادامه به حضور شرکت خدمات بازرگانی در نمایشگاه‌های مختلف معدنی با هدف نمایش دستاوردها در زمینه بومی‌سازی طی دو سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا با برگزاری نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی در سال جاری نیازمندی‌ها و توانمندی‌های صنعت مس در حوزه ساخت داخل را معرفی کنیم چراکه معتقدیم اجرایی کردن این نمایشگاه یک اقدام عملیاتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی در پایان گفت: گردآوری، دسته‌بندی نیازها و توضیح مسائل اساسی و دعوت از همه ذی‌‌نفعان و ذی‌ربطان در زنجیره تاب‌آوری و نگاه جدید به خودکفایی و بومی‌سازی با انتقال دانش از شرکت‌ها و کشورهای صاحب تکنولوژی جهت همکاری در برگزاری این نمایشگاه دائمی در صنعت مس که توسط شرکت مس برنامه‌ریزی و انجام گرفته ضروری است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.