×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۵ آذر , ۱۴۰۳

بیمه سامان با هدف پاسخ به روند رو به افزایش سالمندی در ایران، محصولی برای مراقبت بلندمدت سالمندان معرفی کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از تجارت‌گردان، شیما آرا، قائم‌مقام مدیرعامل بیمه سامان، در همایش روز بیمه با تبریک این روز، از استراتژی این شرکت برای ارائه بیمه‌نامه‌های خرد متناسب با نیازهای هموطنان خبر داد.

وی با اشاره به روند رو به افزایش سالمندی در جامعه ایران و کاهش نرخ رشد جمعیت گفت: با توجه به اینکه بسیاری از خانواده‌ها تک‌فرزند یا بدون فرزند هستند، دغدغه دوران سالمندی پررنگ‌تر شده است. در همین راستا، تاکنون محصول خاصی برای سالمندان در کشور وجود نداشته است، اما بیمه سامان در تلاش است تا پاسخی مناسب برای این نیاز ارائه دهد.

آرا، از تلاش این شرکت برای شبیه‌سازی محصولی مشابه مراقبت بلندمدت دوران سالمندی که در سایر کشورها رایج است بیان کرد و گفت: این محصول که می‌تواند کمک بزرگی به هموطنانمان باشد، پیچیدگی‌های خاص محاسباتی دارد و نیازمند طراحی جدولی دقیق است. به همین منظور، همکاران ما جداول کشورهای مختلف را بررسی کردند و در نهایت، با توجه به شباهت روند جمعیتی ایران به آمریکا، از اطلاعات جمعیتی این کشور استفاده کردند و آن را با داده‌های داخلی تطبیق دادند. این تلاش منجر به تهیه جدولی ویژه برای این محصول شد که امکان ارائه خدمات به سالمندان را فراهم می‌کند.

وی، در ادامه جزئیاتی از پوشش‌های مرتبط با محصول جدید این شرکت ارائه داد و گفت: این بیمه به گونه‌ای طراحی شده است که در صورت ناتوانی فرد در انجام فعالیت‌های اصلی روزمره مانند غذا خوردن، حمام رفتن، لباس پوشیدن، خوابیدن، راه رفتن یا استفاده از سرویس بهداشتی، پوشش آن فعال می‌شود. در این شرایط، شرکت بیمه می‌تواند خدماتی مانند اعزام پرستار به منزل، فیزیوتراپی یا آب‌درمانی را تا سقف سرمایه بیمه ارائه دهد. همچنین، این امکان وجود دارد که مبلغ سرمایه بیمه به فرد پرداخت شود تا بتواند از خدمات مراکز مورد نظر خود استفاده کند.

قائم‌مقام مدیرعامل بیمه سامان، با اشاره به نیاز به ایجاد مراکز تخصصی ارائه خدمات سالمندی در کشور، گفت: هدف ما این است که بتوانیم چنین مراکزی را در ایران راه‌اندازی کنیم. در بسیاری از کشورهای دنیا این مراکز وجود دارند و شرکت‌های بیمه با آنها قرارداد دارند تا خدمات سالمندی را به مشتریان ارائه دهند. با توجه به هزینه بالای خدمات ویژه سالمندی، اگر افراد از قبل بیمه‌ای برای این دوران تهیه کرده باشند، می‌توانند این دغدغه را از طریق بیمه مرتفع کنند و با آسودگی بیشتری به استقبال دوران سالمندی بروند.

وی در پایان، درباره جزئیات محصول جدید مرتبط با دوران سالمندی توضیح داد و اظهار داشت: این محصول از سن ۲۰ سالگی قابل خرید است، اما پوشش آن از سن ۶۵ سالگی، یعنی زمانی که فرد وارد دوران سالمندی می‌شود، آغاز می‌شود. این پوشش در سه طرح ارائه خواهد شد: برای بازه‌های سنی ۶۵ تا ۷۵ سال، ۷۵ تا ۸۵ سال، و ۸۵ تا ۹۵ سال، که خدمات بیمه‌ای تا سن ۹۵ سالگی ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.