بیست و نهم بهمنماه سال ۱۳۸۵ شرکت بیمه پاسارگاد پروانه فعالیت خود را از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد و اولین بیمه نامه این شرکت در روز اول اسفند ماه صادر شد. ورود بیمه پاسارگاد به صنعت بیمه کشور با تدابیر اندیشمندانه مدیریتی والا همراه بود، وقتی صحبت از عملکرد بیمه پاسارگاد است، قبل از هر چیز ثبات مدیریتی خودنمایی میکند.
تمایز این شرکت بهعنوان شرکتی نوپا در آن سالها با سایر رقبا در بهرهمندی از مدیران مجرب بود. بیمه پاسارگاد ۱۴ ساله شرکتی است متکی بر تجربیات ارزنده که از آن شرکتی با ترکیب همگون پرتفوی، ضریب خسارت قابل قبول و نیروی انسانی متخصص ساخته است.
مدیریت تخصصی رمز موفقیت شرکت بیمه پاسارگاد
بیمه پاسارگاد در مدل کسبوکاری که در زمان تأسیس به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد، رسالتی متمایز از دیگر شرکتهای بیمه را اعلام نمود. وجه تمایز این شرکت این بود که شرکت بیمهای تأسیس شود که نمونه متمایزی در صنعت بیمه باشد. در واقع نکته مهمی که در دیدگاه مؤسسین اصلی بیمه پاسارگاد وجود داشت، راهاندازی و تأسیس یک شرکت بیمه خصوصی الگو بوده است.
شرکت بیمه پاسارگاد در فعالیتهای خود کل جامعه را هدف قرار داده است و در مدیریت تولید مجموعه، بر آن بوده است که بهعنوان شرکت بیمه خدمتگزار، در آینده به تمام آحاد جامعه خدمات بیمهای ارائه دهد. ویژگی مورد توجه این شرکت، ترجیح دادن منافع بلندمدت به منافع کوتاهمدت است. در واقع، استمرار و تداوم فعالیتِ موفق و حرفه ای، از اهداف شرکت بیمه پاسارگاد است. بنابراین سعی برآن داشته که این موفقیت در آینده نیز امکانپذیر باشد و شرکت بتواند بهصورت تدریجی و در بلندمدت به جایگاه موردنظر برسد.
اگر به عملکرد شرکت بیمه پاسارگاد از بدو تأسیس بنگریم، روند رشدی متوازن را مشاهده می کنیم. شرکت بیمه پاسارگاد با تکیه بر توان مدیریتی و آموزش سرمایه انسانی مستعد بر ایجاد بازاری بکر و خرد بوده است. چنین روندی البته شکیبایی سهامداران و سایر ذی نفعان بیمه پاسارگاد را هم می طلبیده که به لطف خداوند و با نیت خدمات رسانی به افراد جامعه بدست آمده است. هدف بیمه پاسارگاد به حداکثر رساندن منافع ذی نفعان خود شامل بیمه گذاران، سهامداران و همکاران است.
در این شرکت توجه خاصی به منابع سرمایه گذاری شده است، از نکات مهم در بحث ایجاد شعبه علاوه بر خدمت رسانی سریع به بیمه گذاران می توان به افزایش ارزش ذاتی و دارایی های ثابت شرکت اشاره نمود که نوعی سرمایه گذاری مطمئن تلقی می شود.
بیمه پاسارگاد با تمرکز بر بیمه های زندگی که تا حدودی در صنعت بیمه کشور مغفول واقع شده بود، موجبات رشد خود و رشد این بیمه را فراهم آورده به گونه ای که موفق به صدور بیش از ۶ میلیون بیمه نامه عمر و تأمین آتیه شده که دستیابی به این مهم بدون برنامه ریزی و بستر سازی میسر نمی شد. مهمترین بخش توسعه این رشته بکارگیری سازمانی چابک برای فروش بیمه نامه عمر و تأمین آتیه بود. این سازمان نمونه قبلی در کشور نداشته و مطمئناً سهم عمده ای از موفقیت فروش بیمه پاسارگاد مرهون فعالیت این سازمان است.
گفتنی است در بیمه پاسارگاد بهطور میانگین روزانه ۵ هزار و در ماه بهطور میانگین ۸۰ هزار و در سال حدود یکمیلیون بیمهنامه فروخته میشود که این در بازار بیمه زندگی تحولی جدی است. در مقابل این رخداد ، تیم سرمایهگذاری مناسبی راهاندازی شده است که ذخایر این بیمهنامهها را در بازارهایی با بازدهی مناسب سرمایهگذاری نماید.
هر چند راه همچنان باقی است اما روند سود آوری بیمه پاسارگاد در بازار سرمایه و تئوری کسب سود همسو با منافع ملی را تا حد زیادی محقق کرده و در آستانه سال ۱۴۰۰ ، نکته مهم در سبد بیمه ای شرکت سهم بالای بیمه های زندگی در آن است که این میزان توجه به این رشته در میان دیگر شرکت های بیمه دیده نشده است. بررسی ها نشان می دهد حدود ۶۵ درصد از کل سبد بیمه ای شرکت از بیمه زندگی تشکیل شده که سهم بیمه اندوخته دار ۵۸ درصد و غیر اندوخته دار حدود ۷ درصد بوده است. سهم حدود ۱۶ درصدی بیمه شخص ثالث نیز در سبد بیمه ای شرکت قابل توجه است. این شرکت در پایان آذر ماه سال جاری دارای ۸۷ شعبه، ۲۸۲۸ نمایندگی حقیقی، ۲۱ نمایندگی حقوقی، ۳۲,۵۰۹ نماینده فروش عمر در سطح کشور می باشد.
تعهد ، خلاقیت و برنامهریزی هوشمندانه
بیمه پاسارگاد با دارا بودن یکی از شفافترین صورتهای مالی در صنعت بیمه تا کنون توانسته به عنوان شرکت بیمه برتر در سال های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۸ ، همچنین کسب سطح یک توانگری مالی طی ۹ سال متوالی از سال ۱۳۹۱ تا کنون به تشخیص بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کسب عنوان شرکت برتر از نظر رشد سریع در سال های ۹۰، ۹۱، ۹۲ ، ۱۳۹۳ و رتبه اول توانایی “شاخص بازده فروش” در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی، کسب عنوان شفاف ترین ناشر فرابورسی با توجه به احراز بالاترین امتیاز در شاخص اطلاع رسانی در سال ۱۳۹۶، کسب لوح تقدیر دهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران در سال ۱۳۹۸ ، کسب جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت و لوح تقدیر مدیریت دانش از سوی انجمن مدیریت ایران در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ ، کسب تندیس رضایت مندی مشتری در دهمین دوره همایش رضایت مندی مشتری سال ۱۳۹۹ نشان از وجود عوامل مؤثر و قابل اطمینان در رشد، توسعه و بالندگی مستمر شرکت دارد را به دست آورد.
در این روزها خانواده بیمه پاسارگاد مانند یک جسم واحد برای حفظ و سلامت شرکت با انگیزه بیشتری فعالیت می کنند و بر اساس طراحی محصولات مناسب ، کارآمد و متناسب با نیاز و فرهنگ جامعه و انجام محاسبات فنی آن ، جذب و آموزش سازمان فروش جهت عرضه محصول به بازار و اعتماد هموطنان گرامی، بیمه پاسارگاد توانسته با رعایت اخلاق و رفتار حرفهای و عملکرد صادقانه اعتماد و اطمینان را در جامعه نسبت به محصول خود به وجود آورد.
سالروز آغاز فعالیت بیمه پاسارگاد، بهانهای است برای ارج نهادن به تلاشهای مدیران، کارکنان ، نمایندگان و ذینفعان شرکت در ۱۴ سال فعالیت پیوسته در ساختن سازمانی یادگیرنده، با دانش و تجربه مفید در صنعت بیمه کشور و چشم اندازی به آینده و تدبیری اندیشمندانه با اهداف والای انسانی و علمی در جهت خدمت رسانی به تمامی مردمان شریف سرزمین مان است.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=69685