×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
تست تکواندوکاران مثبت باشد، اردو تعطیل نمی‌شود

«آرش فرهادیان» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به تشریح شرایط اردوی تیم‌های ملی تکواندو پرداخت و اظهار داشت: روز گذشته از اعضای کادر فنی، تست کرونا گرفته شد و قرار است امروز نتایج به ما اعلام شود تا اردو را به صورت رسمی آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: از تمامی ورزشکاران آزمایش خون کامل گرفته شد تا شرایط آنان به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد. به اردونشینان اعلام کردیم تا ۱۲ ساعت مواد غذایی مصرف نکنند. با آزمایشگاهی معتبر که مورد تأیید فدراسیون پزشکی – ورزشی است هماهنگ کردیم و با حضور در خانه تکواندو از تکواندوکاران اردونشین آزمایش کامل گرفته شد.

فرهادیان اظهار داشت: سلامت کامل جسمانی تکواندوکاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ما می‌خواهیم از همه لحاظ ورزشکاران را آماده کنیم.

برنامه‌ریزی دقیق مربیان تیم ملی

رئیس سازمان تیم‌های ملی با بیان اینکه کادر فنی، برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی داشته است، گفت: خوشبختانه هماهنگی خوبی بین مربیان با سازمان تیم‌های ملی وجود دارد و کارها را با انسجام پیش می‌بریم.

وی گفت: در همین راستا نشستی با مربیان تیم‌های ملی داشتیم و در خصوص مسائل مختلف، صحبت کردیم تا با بهترین نحو ورزشکاران را آماده کنیم.

اگر تست فردی مثبت باشد، اردو تعطیل نمی‌شود

فرهادیان در پاسخ به این سوال که اگر تست کرونای فردی از تکواندوکاران یا مربیان مثبت اعلام شود، تکلیف تمرینات چه خواهد شد؟ گفت: دیگر نمی‌توان زمان را از دست داد و اگر خدای ناکرده، تست کرونای فردی مثبت شود، آن فرد قرنطینه خواهد شد و اردو تعطیل نمی‌شود. این تصمیم در جلسه‌ای که با اعضای کادر فنی تیم‌های ملی داشتیم، اتخاذ شد.

اردو یک ماه ادامه دارد

وی در مورد مدت زمان اردوی فعلی، تصریح کرد: این اردو یک ماه خواهد بود و با توجه به اینکه لیگ هم در پیش است، سپس اردو چند روز تعطیل می‌شود تا تکواندوکاران در خدمت تیم‌های باشگاهی در لیگ باشند و پس از استراحتی کوتاه دوباره به اردوی تیم ملی بازگردند.

فرهادیان گفت: البته احتمال دارد در زمانی‌که اردوی مردان تعطیل می‌شود، تمرینات تیم زنان ادامه یابد.

احتمال برگزاری اردو در دیگر استان‌ها

فرهادیان همچنین خاطر نشان کرد: این احتمال وجود دارد که برخی اردوهای مقطعی ملی‌پوشان در دیگر استان‌ها برگزار شود که در این راستا برخی استان‌ها درخواست داده‌اند. شرایط را بررسی می‌کنیم تا استان‌هایی که امکانات خوبی دارند و شیوع کرونا در آنجا کمتر باشد، به عنوان میزبان برگزاری اردو انتخاب شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سایر استان‌ها امکانات مرکز جهانی تکواندو را دارند؟ پاسخ داد: واقعاً برخی استان‌ها، خانه تکواندو بسیار خوبی دارند و با داشتن هتل‌ها و شرایط مناسب، می‌توانند میزبان باشند. ضمن اینکه برخی رؤسای هیأت‌ها خود دارای مسئولیت هستند و می‌توانند بهترین شرایط را فراهم کنند. در نهایت با بررسی تمامی جوانب، احتمال برگزاری اردو در سایر استان‌ها وجود دارد.

نواسانات ارز، مشکلات را افزایش داد

وی گفت: می‌خواهیم تا زمان رقابت‌های انتخابی المپیک در بخش زنان، فینال گرندپری برای تیم مردان و مسابقات پاراتکواندو، بهترین شرایط را برای تیم‌های ملی فراهم کنیم. با این حال باید بگویم که متأسفانه وضعیت اقتصادی و نواسانات ارز، مشکلات زیادی را برای فدراسیون‌ها ایجاد کرده است.

فرهادیان ادامه داد: این مشکلات موجب می‌شود تا شاید نتوان برخی لوازم را تهیه کرد، اما تلاش مجموعه مدیریتی فدراسیون، فراهم کردن امکانات لازم است. در این راستا، رایزنی کردیم تا هوگوی اختصاصی را تهیه و در اختیار ملی‌پوشان قرار دهیم.

رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو در پایان گفت: در نهایت اینکه می‌خواهیم تیم‌های ملی با بهترین شرایط برای حضور در رویدادهای مختلف مهیا شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.