×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲ اسفند , ۱۴۰۳
آزاده محسنی

علیرضا حجتی، مدیر عامل بیمه رازی در خصوص زیگورات می گوید: بسیاری از بیمه‌گذاران ما دنبال سرمایه گذاری خرد هستند به طوریکه هم بازدهی مناسبی داشته باشد و هم سود مشخصی برای آنها تضمین شود. از طرفی ما نیز به عنوان شرکت بیمه دو بازار هدف داریم اول بیمه‌گذاران که با این اقدام سعی می کنیم آنها را حفظ نموده و در عین حال تشویق کنیم به اینکه به جای برداشت از اندوخته در پروژه‌های انتخاب شده سرمایه گذاری کنند. به عبارتی در فاز اول موضوع حفظ بیمه‌گذاران در اولویت است. موضوع دومی که مطرح است اینکه شرکت بیمه رازی طرحی را به بازار عرضه نموده که چند مزیت دارد: سود تضمینی، سود مشارکت قابل ملاحظه، شفافیت سرمایه گذاری‌ها در پروژه‌های مختلف، اطمینان مشتری از اینکه پول وی سوخت نخواهد شد و در آخر پوشش‌های بیمه ای کامل با حداقل سرمایه گذاری در بیمه و مسکن. با توجه به این اولویتها، شعار ما در بیمه رازی بر این جمله متمرکز است: همزمان در مسکن و بیمه سرمایه گذاری کنید.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از نشریه بیمه داری نوین، یکی از اهداف کلیدی آینده پژوهی، طراحی محصولات متناسب با نیازهای اکنون و آتی مشتری است و در فضای رقابتی امروز کسب و کارها، هر کسب و کاری ناگزیر است تا زیرساخت های لازم برای آینده پژوهی را فراهم کند. بیمه رازی به عنوان یکی از شرکت های مطرح در بازار بیمه ایران، در همین راستا زیگورات را طراحی است:طرح مشترک بیمه و مسکن زیگورات یا محصول خشتی بیمه رازی با هدف افزایش استقبال عمومی از بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری، ایجاد اهرم‌های مالی مقبول از طریق مشارکت اشخاص در پروژه‌های ساختمانی و ثبات در حفظ و نگهداری و عدم بازخرید بیمه نامه‌ها طراحی شده است.طی گفتگو با علیرضاحجتی، مدیرعامل شرکت بیمه رازی علاوه بر تشریح اکنون و آینده زیگورات، به برنامه های آینده این شرکت پرداخته ایم. زیگورات‌ها به شکل هرم هستند و جنس آن‌ها از خشت یا آجرگلی بوده‌ است. زیگورات در اصل به معنای بلند و برافراشته ساختن است.

  • لطفا در مورد فرصت‌های این محصول برای متقاضیان بیمه عمر بیشتر توضیح دهید و اساسا چه گروه‌هایی مخاطبان اصلی طرح هستند

یکی از مهم ترین دغدغه‌های بیمه‌گذاران در بیمه نامه‌های عمر و سرمایه گذاری موضوع اندوخته بیمه نامه‌ها بوده است، این مسئله باعث نارضایتی بیمه‌گذاران شده و بیمه نامه خود را به گونه ای خریداری می کنند که صرفا حق بیمه کفایت پوشش‌های بیمه ای را داشته باشد و اندوخته ای در بیمه نامه رسوب نکند تا بتوانند اندوخته خود را در محل دیگری سرمایه گذاری کنند. بیمه رازی با ارائه طرح زیگورات، سرمایه گذاری مستقیم اندوخته ی بیمه‌گذاران در مسکن را راه اندازی کرده به گونه ای که علاوه بر پوشش‌ها اجازه می دهد به بیمه رازی که اندوخته ی بیمه نامه‌ها را در مسکن سرمایه گذاری کنند که خوشبختانه با این طرح می توانیم اتفاقات بزرگی را در صنعت بیمه رقم بزنیم چرا که از همان ابتدا بیمه‌گذاران فرآیند سرمایه گذاری اندوخته‌های خود را در مسکن مشاهده می کنند و بعد از انجام پروژه سود تضمینی و مشارکت خود را دریافت خواهند نمود. با این اقدام علاوه بر حفظ بیمه‌گذار ماندگاری و وفاداری مشتریان تضمین خواهد گردید.

*یکی از مسایل چالش برانگیز، وجود ریسک‌های خارج از سیستم(غیرسیستمی) است که اغلب خارج از کنترل بیمه گر محسوب می شوند و سوال اغلب متقاضیان بیمه عمر هم همین است طرح زیگورات برای این دست سوالات چه پاسخ‌هایی دارد؟

هر اقدامی که شرکت‌های بیمه شروع می کنند مخصوصا در همین طرح زیگورات دارای ریسک و چالش‌های مختلفی است. از جمله انتخاب پروژه ها، مبالغ پروژه ها، زمان پروژه ها، سازنده و مالک پروژه از مواردی است که سعی کردیم درگیر ریسک‌های خارج از شرکت بیمه نشویم به گونه ای که پروژه‌هایی را انتخاب کنیم که حداقل سی درصد از آن تمام شده باشد و هفتاد درصد باقی مانده باشد؛ چرا که هر چه قدر پروژه به مراحل نهایی خود رسیده باشد ریسک کمتری برای شرکت خواهد داشت. در کنار این موارد که بدان اشاره شد، تلاش می کنیم مبالغ پروژه‌ها به گونه ای نباشد که هر گاه به هر دلیلی طرف مقابل قرارداد نتواند به تعهدات خود عمل کند شرکت مشکلی در تامین مبالغ تضمین شده برای بیمه‌گذاران داشته باشد. در این راستا تمام سعی و تلاش مدیران شرکت بر این است که پروژه‌هایی را انتخاب کنند که از لحاظ مبلغ، حداقل سود تضمینی مطلوبی برای بیمه‌گذاران داشته باشد و از لحاظ طرفین سرمایه پذیر، ریسک کمتری متوجه شرکت شود .

*یکی از مزیت‌های عملی طرح آن است که سرمایه گذاران خرد که قصد سرمایه گذاری در حوزه مسکن در شهرهای بزرگ را دارند اما این امکان برایشان فراهم نیست از طریق خرید بیمه نامه زندگی این امکان برایشان فراهم می شود اگر ممکن هست مدل مشارکتی این فرایند را بیشتر توضیح دهید.

بسیاری از بیمه‌گذاران ما دنبال سرمایه گذاری خرد هستند به طوریکه هم بازدهی مناسبی داشته باشد و هم سود مشخصی برای آنها تضمین شود. از طرفی ما نیز به عنوان شرکت بیمه دو بازار هدف داریم اول بیمه‌گذاران که با این اقدام سعی می کنیم آنها را حفظ نموده و در عین حال تشویق کنیم به اینکه به جای برداشت از اندوخته در پروژه‌های انتخاب شده سرمایه گذاری کنند. به عبارتی در فاز اول موضوع حفظ بیمه‌گذاران در اولویت است. موضوع دومی که مطرح است اینکه شرکت بیمه رازی طرحی را به بازار عرضه نموده که چند مزیت دارد: سود تضمینی، سود مشارکت قابل ملاحظه، شفافیت سرمایه گذاری‌ها در پروژه‌های مختلف، اطمینان مشتری از اینکه پول وی سوخت نخواهد شد و در آخر پوشش‌های بیمه ای کامل با حداقل سرمایه گذاری در بیمه و مسکن. با توجه به این اولویتها، شعار ما در بیمه رازی بر این جمله متمرکز است: همزمان در مسکن و بیمه سرمایه گذاری کنید.

*زیگورات در کدام بخش از زنجیره تامین مالی تامین قرار می گیرد و اساسا استراتژی‌های کلان بیمه رازی در این خصوص را بیشتر توضیح دهید همچنین چشم انداز زیگورات در بازه یک تا سه سال توضیح دهید

یکی از مهمترین استراتژی‌های شرکت ترمیم و افزایش سهم بازار از بیمه‌های زندگی است که در این خصوص برنامه‌های جامع و کاملی تهیه شده و همگی بر مبنای توان شبکه فروش پایه ریزی شده است. همانگونه که امار اعلام کرده اند، ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در ایران حدود ۲% است که این ضریب در مقایسه با کشورهای در حال توسعه بسیار پایین می باشد. واقعیتی که باید پذیرفت این است که نمی توان با روش‌های قدیمی بیمه نامه فروخت، نمی توان با همان بیمه نامه‌های قدیمی سهم بازار را افزایش داد بلکه باید به فکر تغییر و دگرگونی باشیم.

شرکت بیمه رازی با ایجاد یک ساختار مناسب منافع تمام ذینفعان خود را در نظر گرفته و با الگوبرداری از شرکت‌های روز دنیا و ایجاد یک سازمان فروش منسجم سعی کرده در فروش بیمه‌های زندگی تحول جدیدی را رقم زند. همچین با ارائه طرح‌های متنوع و جذاب مطابق با نیازهای جامعه سعی کند مخاطبین و بازارهای جدیدی را ایجاد کند، ما علاوه بر برطرف نمودن نیاز جامعه، نیازهای جدیدی را ایجاد خواهیم کرد و با همکاری شبکه فروش بیمه نامه‌ها و طرح‌های جدید در سال ۱۴۰۴ عرضه خواهیم کرد.

*خلاصه ای از برنامه‌های رازی برای ۱۴۰۴ را نیز در پایان بندی مصاحبه توضیح دهید.

یکی از برنامه‌های بیمه رازی در سال ۱۴۰۴ این است که پانزده درصد از سهم صدور شرکت باید به بیمه زندگی اختصاص یابد و طرح زیگورات در این پانزده درصد نقش موثری خواهد داشت. آینده ای که در سنوات آتی پیش بینی می شود این است که سهم بیمه زندگی به پنجاه درصد ترکیب پرتفوی بیمه رازی افزایش پیدا خواهد کرد. ما در حال حاضر کارهای زیر بنایی خوبی در شرکت بیمه رازی شکل دادیم، اولین قدمی که برداشته ایم این است که شبکه فروش بتواند از موبایل به بهترین شکل بهره برداری کند. در این راستا زیر ساخت بسیار مناسبی را برای رقابت شبکه فروش ایجاد کردیم که شبکه فروش بتواند با رقبای دیگر به راحتی رقابت کند.

موضوع مهم دیگر این است که تشکیل سازمان فروش بیمه‌های زندگی را در دستور کار قرار دادیم، یک شرکت خارجی را نمونه قرار دادیم که بتوانیم از تجارب کاری سازمان فروش و همچنین از فروش چند سطحی آنها استفاده کنیم. بررسی‌ها نشان می دهد، یکی از دغدغه‌های شبکه فروش، آموزش بوده است که در سازمان فروش برطرف خواهد شد، به عبارتی سازمان فروش می تواند دغدغه‌ها و نیازهای شبکه فروش را برطرف کند. تصمیم ما این است که با زیر ساخت مناسبی که در سال ۱۴۰۳ شکل دادیم، شبکه فروش قوی را آماده کنیم و فرصتهای بکری در سال ۱۴۰۴ با بیمه نامه‌های جدید، ریسک‌های مناسب و با هدفی که از پیش تعیین شده خلق کنیم . در راستای این اقدامات، بیمه رازی در نظر دارد، به سهام دار و شبکه فروش سود برساند و در نهایت بیمه‌گذاران راضی داشته باشد.
علیرضا حجتی مدیر عامل بیمه رازی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.