×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳

پمپ جریان محور سیستم پکیج بوتان همواره با آسیب های مختلفی روبرو می شود که عملکرد دستگاه را مختل می کند. برای استفاده بهتر از سیستم پکیج خود باید حتما به عملکرد درست پمپ و سلامت آن در این لوازم گرمایشی دقت داشته باشید. این قطعه مهم، گردش آب را در بخش های مختلف پکیج کنترل کرده و دمای مناسب را تامین می کند. در این بخش به برخی از علل بروز مشکل در این بخش می پردازیم تا تعمیر و نگهداری از آن در طولانی مدت ساده تر شود. 

دلایل خرابی پمپ پکیج بوتان

خرابی های پمپ پکیج بوتان به دلایل مختلفی ایجاد می شوند؛ این خرابی ها به تدریج به قطعات اصلی مانند برد دستگاه، موتور پکیج و… آسیب می رسانند. به همین خاطر با مشاهده کوچکترین مشکلی در پمپ باید سریعا برای رفع آن اقدام کنید. پس از مشاهده این مشکلات پیش از هر چیز به دنبال علل به وجود آمدن آن ها بگردید:

  1. مشکلات کاهش دما در دستگاه
  2. عمل نکردن قطعه پمپ
  3. نشتی آب در دستگاه
  4. سر و صدای زیاد دستگاه 
  5. و…

از مهمترین دلایل خرابی در این تجهیزات محسوب می شوند که در ادامه بیشتر به بررسی آن ها می پردازیم. 

رفع مشکل صدای زیاد پمپ پکیج

در برخی موارد مشاهده شده که سر و صدای زیادی از سیستم پمپ پکیج به گوش می رسد. در این وضعیت باید به مشکلات هواگرفتگی داخل آن توجه داشته باشید. در پکیج های بوتان، پیچی برای تخلیه هوا تعبیه شده که با چرخش آن، هوای اضافی به تدریج خارج می شود. برای این منظور پیچ دستگاه را تقریبا دو دور و نیم بچرخانید و مدتی صبر کنید تا هوای اضافی خارج شود. 

رفع مشکل نشتی آب در پمپ پکیج

یکی از تعمیرات اساسی پمپ پکیج بوتان در اصفهان، مربوط به مشکلات نشتی در آن است. در صورتی که پمپ دستگاه شل شده باشد یا مشکلات دمیدن آب بندی و خوردگی ایجاد شده باشند، نشتی آب اتفاق می افتد. برای رفع این مشکل پیش از هر چیز باید محل دقیق نشتی را پیدا کنید؛ برای این منظور از ابزارهای تخصصی استفاده می شود.

در صورتی که نصب دستگاه به صورت اصولی انجام نشود یا برخی از اجزا در طول مدت استفاده خراب شوند، نشتی آب از پکیج، امری بدیهی خواهد بود. بسیاری از این مشکلات با سفت کردن اتصالات سیستم پکیج برطرف می شوند. در برخی موارد مشکلات آب دهی و نشتی ربطی به قسمت پمپ ندارند؛ در صورتی که پمپ سالم باشد، باید برای تعمیر دستگاه، سایر قطعات را بررسی کنید. 

دلایل خرابی پمپ پکیج بوتان

تعمیر از کار افتادن پمپ پکیج

در برخی موارد، علی رغم روشن شدن دستگاه، پمپ کار نمی کند؛ در این وضعیت آسیب های جدی به سایر قطعات پکیج وارد می شود. در صورتی که نصب این قطعه به صورت ناقص انجام شود، بی شک پمپ آن به مرور از کار می افتد. شما می توانید با باز کردن پمپ و بستن اصولی آن این مشکل را برطرف کنید. اگر روشن نشدن پمپ به خرابی کلی این قطعه مربوط باشد، ناچارا باید آن را تعویض کنید. 

رفع مشکل عدم گردش آب در پمپ

در برخی از سیستم های پکیج، دستگاه روشن می شود، پمپ کار می کند، ولی گردش آب انجام نمی شود! در این وضعیت باید به سراغ میله یا شافت داخلی پمپ بروید. این قطعه در پمپ پکیج بوتان گیر می کند و مشکلاتی در گردش آب به وجود می آورد. شما می توانید با چند ضربه آرام به پمپ، شافت را آزاد کنید. اما اگر این مشکل چندین بار اتفاق افتاد، سیستم کلی پمپ خراب شده و باید حتما تعمیرات تخصصی در دستگاه انجام شود. در این شرایط حتما به تعمیرکاران حرفه ای مراجعه کنید. 

رفع مشکل کاهش دمای پمپ

در صورتی که دمای پمپ در حد نامعقول پایین بیاید، عملکرد کلی این قطعه با مشکلات جدی روبرو می شود. این وضعیت در زمان ایجاد رسوب یا جرم در بخش پمپ بیشتر به وجود می آید. شما می توانید با شست و شوی پمپ و از بین بردن رسوبات، مشکلات کاهش دما را به سرعت رفع کنید. برای پیشگیری از رسوب گیری پمپ، حتما دستگاه خود را به صورت دوره ای سرویسکاری کنید. 

تعمیر قطعات اصلی پمپ پکیج

برای تعمیر پمپ پکیج بوتان در اصفهان، به قطعات اصلی این سیستم ها توجه می شود. ساختار کلی پمپ پکیج از سه قطعه اصلی تشکیل شده که عملکرد هر یک از آن ها برای سلامت قطعه پمپ اهمیت دارد:

  1. استاتور پمپ
  2. روتور پمپ
  3. هوزینگ پمپ

هر یک از این قطعات در طولانی مدت با آسیب هایی روبرو شده و سیستم کلی پکیج را با اختلالاتی همراه می کنند. از این رو سرویسکاران در بازبینی های فنی دوره ای به این قطعات توجه ویژه ای دارند. برای تعمیر برخی قسمت ها، تنها باید رسوبات ایجاد شده را از بین ببرید. اما تعمیر برخی مشکلات تنها با تعویض قطعه آسیب دیده میسر خواهد بود. می توانید با مراجعه به تعمیر پکیج بوتان در اصفهان در کمترین زمان مشکل پکیج بوتان را رفع کنید.

تعمیر قطعات اصلی پمپ پکیج

مهمترین نکات تعمیر پمپ پکیج بوتان

در خصوص انجام اصولی خدمات تعمیر پمپ باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  1. در صورتی که پمپ دستگاه نیاز به تعویض داشته باشد، باید به اصل بودن قطعات جایگزین توجه کنید. استفاده از قطعات کپی یا فیک، سلامت قطعات اصلی پکیج را به خطر می اندازد. 
  2. برای افزایش طول عمر پمپ خود، حتما آن را به صورت دوره ای تعمیر کنید. نگهداری اصولی، از ایجاد هر گونه خرابی در این تجهیزات گرمایشی پیشگیری می کند. 
  3. در صورتی که پمپ دستگاه شما دائما دچار مشکل می شود، حتما آن را به تعمیرکار نشان دهید. 
  4. از ورود ذرات جامد به قطعه پمپ پیشگیری کنید تا تعمیر آن به درستی انجام شود.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با روش های تعمیر پمپ پکیج بوتان و دلایل ایجاد مشکل در این تجهیزات، نکات مهمی را بررسی کردیم. خدمات تعمیر و نگهداری این تجهیزات با در نظر گرفتن نوع آسیب ها و مدل دستگاه مورد نظر، مشخص می شوند. برای دریافت این خدمات حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید. شما می توانید با بازبینی دوره ای و تعمیر به موقع بخش های آسیب دیده، دوام و عمر دستگاه پکیج خود را افزایش دهید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.