×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳

صبح امرور با حضور رئیس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی از خدمات دکتر بنیادی معاون توسعه و نوآوری پیشین قدردانی و حسن رضا عباسیان فر به عنوان سرپرست جدید این معاونت معرفی شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، دکتر پرویز خوشکلام خسروشاهی در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات صورت گرفته در معاونت توسعه و نوآوری دکتر بنیادی را مدیری پرکار و مصمم دانست و گفت: فارغ از اختلاف دیدگاه و سیاست های کاری، دکتر بنیادی با این ویژگی مدیریتی توانست تحرک خوبی در معاونت توسعه و نوآوری ایجاد کند.
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین حسن رضا عباسیان فر را از با سابقه ترین افراد در حوزه مقررات گذاری صنعت بیمه معرفی کرد و افزود: ارتقاء درون سازمانی باعث ایجاد انگیزه در میان کارکنان می شود و امیدواریم با بهره گیری از تجارب و توانمندی های ایشان، شاهد فصلی تازه در معاونت توسعه و نوآوری باشیم.
وی در ادامه با اشاره به ۳ وظیفه اساسی بیمه مرکزی( نظارت، تعمیم و توسعه امر بیمه و بیمه گری اتکایی)گفت: میان این سه حوزه هم افزایی وجود دارد. اما گاهی ممکن است در ایفای این وظایف، تعارضی هم پیش آید که در این صورت نباید نظارت قربانی دو نقش دیگر شود.
دکتر خسروشاهی تاکید کرد: مقوله نظارت اختصاص به معاونت نظارت ندارد و فعالیت معاونت توسعه و نوآوری نیز جزئی از مأموریت‌های نظارتی بیمه مرکزی است بنابراین این دو باید در یک راستا باشد.
رئیس شورای عالی بیمه خواهان کاهش مداخلات نهاد ناظر و تمرکز بر نظارت‌های هدفمند بر عملکرد شرکت های بیمه شد و گفت: بازنگری و تدوین آیین نامه ها باید با لحاظ دو اصل کارائی و اثربخشی صورت گرفته و به گونه ای باشد که بتوانیم میزان اثرگذاری آن ها را اندازه گیری کنیم و از ایجاد هزینه‌‌های زائد برای شرکت های بیمه پرهیز کنیم.
وی همچنین در ادامه داده های موجود در سامانه‌های اطلاعاتی صنعت بیمه را بسیار ارزشمند دانست و افزود: متاسفانه از این داده ها به خوبی استفاده نشده است در صورتی که ما می توانیم از دیتای موجود، اطلاعات ارزشمندی درباره میلیون‌ها بیمه‌شده و اموال آنها در راستای افزایش رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی برای افزایش رضایت مردم استفاده کنیم.
خسروشاهی در بخش دیگری از سخنان خود به بهره مندی از تجربیات پیشکسوتان و صاحبنظران قدیمی‌تر در کنار جسارت، نگاه تحولی و دانش و ایده‌های نوِ جوانان فعال در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: تجربه و جسارت و تحول‌گرائی و دانش روز مکمل هم هستند و ما برای ارتقای صنعت بیمه و افزایش رضایتمندی مردم از آن به هر دو گروه نیاز داریم.
وی با تأکید بر اینکه مصاحبه‌های تخصصی برای تایید صلاحیت‌ها باید هدفمند باشد گفت: بعنوان مثال ما در صنعت افرادی را داریم که مدیران و کارشناسان زیادی را تربیت و روانه این صنعت کرده اند و هنوز هم مرجع صنعت در بسیاری از مسایل تخصصی و حرفه‌ای هستند، هدف مصاحبه تخصصی مکرر با آنان در جریان تأیید صلاحیت ها چیست و با انجام مصاحبه چه چیزی را درباره این دسته از افراد می‌خواهیم بدانیم که نمی‌دانیم؟
در این مراسم دکتر بنیادی نیز از همراهی همکاران خود در این معاونت قدردانی کرد و گفت: برای تغییر در صنعت بیمه نیازمند تغییر نگرش هستیم و صرفا با این دیدگاه می توانیم به نوآوری واقعی در صنعت بیمه برسیم.
حسن رضا عباسیان فر نیز از اعتماد رییس کل بیمه مرکزی و خدمات دکتر بنیادی قدردانی کرد و گفت: امیدوارم با همراهی همکارانم در این معاونت در راستای سیاست های جدید بیمه مرکزی گام بردارم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.