×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی و معدنی گل گهر، به ازای هر سهم ۳۸ تومان سود تخصیص داده شد.

ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر، در مجمع عمومی اعلام کرد که گل گهر با داشتن بیش از ۳۵ هزار نیروی کار در منطقه و هیات مدیره و سهامداران متعهد، توانسته است نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند. وی گفت: این شرکت با تولید ۲۳ درصد از کنسانتره کشور، به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کنسانتره در ایران شناخته می‌شود و با تولید ۱۱.۵ میلیون تن کنسانتره در سال ۱۴۰۲، شاهد رشد ۱۳ درصدی بوده است.

رتبه نخست گل گهر در گندله‌سازی با رشد ۲۲ درصدی

عتیقی همچنین به تولید ۲۳ درصد از گندله کشور توسط گل گهر اشاره کرد و افزود که این شرکت در زمینه گندله‌سازی نیز رتبه نخست را داراست و رشد ۲۲ درصدی را در این بخش ثبت کرده است. در بخش آهن اسفنجی و شرکت‌های زیرمجموعه، گل گهر با تولید ۳.۹ میلیون تن، دومین جایگاه کشور را به خود اختصاص داده و با رشد ۳ درصدی در تولید آهن اسفنجی و ۸۲۳ هزار تن شمش فولاد، در رتبه دهم قرار گرفته است.در بخش معدنکاری، گل گهر با باطله‌برداری ۸۲ میلیون تن و استخراج سنگ ۱۱ میلیون تن، رشد ۱۵ درصدی را تجربه کرده است.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر تاکید کرد که افزایش تولید گل گهر با رکوردهای کیفی و پایداری تولید همراه بوده و به ۲۰ رکورد کیفی دست یافته است که نشان‌دهنده تولید مسئولانه و صیانتی است.

توسعه اکتشافات و تکمیل زنجیره فولاد؛ محورهای استراتژیک گل گهر

وی در ادامه به شش محور توسعه‌ای شرکت اشاره کرد و گفت که توسعه اکتشافات یکی از این محورهاست. او افزود که یکی از پروژه‌های اکتشافی مهم کشور به گل گهر واگذار شده و تاثیرات آن در سه یا چهار سال آینده قابل مشاهده خواهد بود. عتیقی همچنین از تکمیل زنجیره فولاد خبر داد و اعلام کرد که یک واحد تولید ورق فولادی با ظرفیت ۳ میلیون تن در ۱۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

نقش کلیدی گل گهر در تنوع‌بخشی به کسب و کار و توسعه زیرساخت‌ها

مدیرعامل گل گهر همچنین در بخش تنوع‌بخشی به کسب و کار، از دریافت پروانه برای استخراج مس، آنتیموان و زغال سنگ اشاره کرد و گفت که گل گهر در تولید سولفات آمونیوم نیز نقش کلیدی داشته است. او افزود که شرکت در توسعه عملیات معدنکاری و به‌روزرسانی ناوگان حمل و نقل کشور پیشگام بوده و در زمینه زیرساخت‌های انرژی آب، برق و گاز نیز توانسته است با داشتن خط دوم، در صورت قطعی گاز، تداوم فعالیت‌های منطقه گل گهر را تضمین کند.

عتیقی با بیان اینکه ۹۵ درصد فروش این مجموعه تولیدی، داخلی است گفت: در بخش فروش، گل گهر با تناژ ۱۴۳۰۰ هزار تن و رشد ۸ درصدی مواجه بوده است. فروش داخلی ۹۵ درصد از محصولات را پوشش داده و تناژ فروش داخلی رشد ۱۸ درصدی را ثبت کرده است. عتیقی ابراز امیدواری کرد که با توازن سیستم گندله و احیا، قیمت‌های بهتری برای گندله حاصل شود.

رشد ۵۵ درصدی درآمدهای گل گهر در سال ۱۴۰۲

درآمدهای شرکت اصلی در سال ۱۴۰۲ به حدود ۹۸ هزار میلیارد تومان رسیده که ۵۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. سود ناخالص به ۱۹ میلیارد تومان و سود خالص به ۱۸ میلیارد تومان رسیده که به ترتیب ۱۱ و ۹ درصد رشد داشته‌اند.

کسب درآمد عملیاتی ۱۰۱ هزار تومانی از حوزه تلفیق

وی در ادامه گفت: درآمد عملیاتی شرکت به ۱۰۱ هزار میلیارد تومان رسیده که ۵۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. سود ناخالص و سود خالص تلفیقی نیز به ترتیب ۳۲ هزار میلیارد تومان و ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده که رشد‌های ۴۲ و ۱۹ درصدی را تجربه کرده‌اند.

دارایی‌های غیرجاری شرکت از ۴۱ هزار به ۶۴ هزار میلیارد تومان و دارایی‌های جاری از ۴۴ هزار به ۵۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافته‌اند. جمع دارایی‌ها نیز از ۸۶ هزار میلیارد تومان به ۱۲۲ هزار میلیارد تومان رسید که رشد ۳۶ درصدی داشته است.

پیشرفت چشمگیر پروژه‌های گل گهر در راستای پایداری تولید و کاهش هزینه‌ها

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر، از پیشرفت‌های قابل توجه و گام‌های استوار این شرکت در مسیر تبدیل شدن به یک هلدینگ بزرگ خبر داد و گفت: پروژه IPCC شرکت گهرزمین، که با هدف پایداری تولید و کاهش هزینه‌های بهره‌برداری طراحی شده، در مراحل پیشرفته‌ای قرار دارد و انتظار می‌رود که دو خط تولید آهن اسفنجی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، به زودی به بهره‌برداری برسند.

عتیقی همچنین از راه‌اندازی واحد مگامدول ۳ میلیون تنی آهن اسفنجی به نام طوبی خبر داد و افزود که شرکت جهان فولاد سیرجان، که بیش از نیمی از سهام آن متعلق به گل گهر است، در مسیر بهره‌برداری از دو واحد احیای آهن و واحد مگامدول جدید در آبان ماه قرار دارد.

وی در پایان گفت: در بخش انرژی، شرکت گهر انرژی با موفقیت واحد اول خود را به بهره‌برداری رسانده و در حوزه مدیریت منابع آب، گاز و برق، با استفاده از منابع خلیج فارس و دو خط گاز، نقش مهمی در تامین انرژی پایدار برای منطقه ایفا کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.