×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳

محمدرضا کشاورز، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه ایران، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اعلام کرد: این شرکت در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بیمه شده است، که این مقدار تقریباً ۲۵ درصد از کل صنعت بیمه کشور را تشکیل می‌دهد. وی همچنین بیان کرد که شرکت بیمه ایران در همین سال ۴۵ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است که معادل ۲۸ درصد از کل خسارت‌های پرداختی در صنعت بیمه کشور است.
به گزارش کیوسک خبر، دکتر کشاورز توضیح داد: بدهی‌های شرکت در پایان سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به حجم فروش شرکت، حدود ۲۵ درصد می‌باشد. یکی از بزرگترین بدهکاران شرکت، بنیاد شهید و امور ایثارگران است که بیمه ایران نزدیک به ۷ سال از آن‌ها طلبکار بوده است. با اقدامات اخیر، شرکت توانسته است ۱۵۱ میلیارد تومان از این بدهی را به صورت نقد دریافت کرده و باقی‌مانده طلب را از طریق تعادل املاک یا روش‌های دیگر وصول کند.
وی افزود: نرخ رشد شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۸ درصد بوده است و نرخ رشد خسارت‌های پرداختی شرکت در همین دوره حدود ۵۴ درصد بوده است. سهم بیمه‌های سلامت در سال ۱۴۰۲، ۱۰ درصد و بیمه‌های زندگی ۹ درصد از کل فروش شرکت را تشکیل می‌دهند. شرکت بیمه ایران در زمینه فروش بیمه‌های زندگی رتبه دوم را در بین شرکت‌های بیمه کشور دارد.
کشاورز اظهار داشت: شرکت بیمه ایران حدود ۳۵۵۵ نفر نیروی انسانی دارد که بخشی از این نیروها رسمی و بخشی دیگر قراردادی هستند. او اعلام کرد که شرکت در چهار ماه گذشته با برنامه‌ریزی محوری، انضباط و پیگیری، جهت‌گیری‌های استراتژیک خود را دنبال کرده است.
وی در ادامه توضیح داد: برای سال ۱۴۰۳ برنامه‌های جدی دارند. از جمله این برنامه‌ها، الکترونیک‌سازی فرآیندهای بیمه‌گری با تاکید بر حوزه خسارت و همچنین گسترش و توسعه فروش بیمه‌های زندگی است. کشاورز همچنین افزود: ۴۵ درصد از نیروی انسانی این شرکت بیش از بیست سال سابقه کار دارند و ۵۵ درصد آن‌ها کمتر از بیست سال سابقه کار دارند. از این تعداد، ۷ درصد زیر ده سال سابقه کار و ۴۸ درصد بین ده تا بیست سال سابقه کار دارند.
کشاورز هشدار داد: فرآیند جذب نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های دولتی طولانی است و باید از قبل برای این موضوع برنامه‌ریزی کرد. وی اعلام کرد: برنامه‌هایی برای جایگزینی نیروی انسانی در دست اجرا است.
در حال حاضر، شرکت بیمه ایران دارای ۲۰۳ شعبه فعال در داخل کشور و ۹ دفتر نمایندگی در خارج از کشور است. همچنین، ۱۴۳۵۳ نمایندگی به عنوان کارگزار حقیقی و ۹۳۶ نمایندگی به عنوان کارگزار حقوقی فعالیت می‌کنند. کشاورز بیان کرد: ۱۵ درصد از شعب صنعت بیمه متعلق به بیمه ایران است، در حالی که ۲۵ درصد از تولید حق بیمه توسط این شرکت انجام می‌شود، ۱۴٫۵ درصد از نمایندگی‌های صنعت بیمه و ۱۴ درصد از کارکنان صنعت بیمه در بیمه ایران فعالیت می‌کنند.
وی تاکید کرد: در حوزه بیمه اتکایی، بیمه ایران بیشترین حجم عملیات قبولی را در میان شرکت‌های تخصصی اتکایی دارد و پس از بیمه مرکزی، بیشترین حجم عملیات قبولی اتکایی را به صندوق ویژه تحریم اختصاص داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.