×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، مصطفی حقانی، رئیس تولید و تعمیرات جرثقیل‌های سقفی فولادسازی با اعلام این خبر گفت: با توجه به برنامه‌ریزی جایگزینی جرثقیل‌های ۳۰۰ تن حمل ذوب (شمارۀ ۱۳ و ۱۴) فولادسازی در سال ۹۹ و لزوم ایجاد مسیر دسترسی جهت نصب و مونتاژ جرثقیل‌های ۳۲۰ تن جدید، پروژۀ توسعه یک دهانه در مدول A به طول ۱۸ متر آغاز شد.
وی افزود: به این منظور پس از رفع معارضات زمینی این پروژه، ناگزیر، جابه‌جایی داکت‌های مکش غبار کوره‌های پاتیلی (LF) مدول A که در ارتفاع ۴۸ متری و   روی سقف فولادسازی و در مسیر گیردر (ROW G) قرار داشت، در دستور کار قرار گرفت. در ادامه با طراحی داکت‌ها و ساپورت‌های جدید توسط شرکت فنی مهندسی و ساخت آن‌ها توسط پیمانکاران داخلی، در حین بهره‌برداری قسمت‌هایی از سازۀ جدید مونتاژ     و نصب گردید و جهت جابه‌جایی و دمونتاژ داکت‌های قدیمی نیاز به توقف چهار کورۀ پاتیلی در مدول A بود.
حقانی در تشریح زمان‌بندی انجام این پروژه گفت: پس از آماده‌سازی و پیش‌بینی‌های لازم توسط پیمانکار توسعۀ فولادسازی،  این فعالیت از تاریخ ۲۶/۵/۹۹ شروع و بر اساس برنامۀ زمان‌بندی در تاریخ ۳۰/۵/۹۹ دو LF  وارد مدار گردید و در ادامه در تاریخ ۲/۶/۹۹ چهار کورۀ LF  دیگر نیز وارد مدار شد.
در همین خصوص مسیب فتاح‌المنان، رئیس واحد متالورژی ثانویه افزود: با توجه به توقف چهار کورۀ پاتیلی از کل هفت کورۀ پاتیلی موجود، یعنی کاهش نزدیک به ۶۰ درصد ظرفیت کارگاه، هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفت تا از کاهش تولید ناحیه در این مدت جلوگیری شود.
وی مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در این زمینه را به این شرح برشمرد: تهیه و اجرای دستورالعمل تخلیه گریدی و دمای استرینگی ذوب‌ها توسط تیم تولید و دفتر فنی کوره‌های قوس الکتریکی؛ آموزش و توضیح روش‌های کاری جهت تولید ۳۰ ذوب در روز با هر کورۀ LF؛ تدوین و به‌کارگیری روش‌های مناسب برنامه‌ریزی و هماهنگی تولید با شرایط موجود کارگاه؛ برنامه‌ریزی جهت رفع عیوب اضطراری LFها و کرین‌های سقفی در کمترین زمان ممکن؛ تست و به‌کارگیری LF های متوقف جهت آماده‌سازی ذوب‌ها به‌صورت استرینگی؛ همکاری و هماهنگی ماشین‌های ریخته‌گری جهت رسیدن ذوب‌های سکوئنس و … .
فتاح‌المنان تأکید کرد: خوشبختانه با تلاش و همت همۀ همکاران در تمامی واحدهای ناحیه، تولیدی فراتر از انتظار ظرفیت کارگاه حاصل شد، به‌طوری‌که در روز آخر توقف (۲/۶/۹۹) تولید  ۱۱۱ ذوب محقق شد.
وی در ادامه از انجام عملیات بهبود و اجرای طرح تفکیک و جداسازی سیستم‌های مکش گردوغبار LF‌ها در زمان توقف LF‌ های مدول A خبر داد و تصریح کرد: بی‌شک این دستاوردها حاصل نشده، مگر با حمایت و هدایت مدیریت ناحیه و همدلی، همراهی و همکاری مسئولین واحدها و تلاش همۀ کارکنان  دلسوز ناحیۀ فولادسازی که از ایشان صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.