×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳

به گزارش ایرنا، «جوزپ ماریا بارتومئو» رییس باشگاه بارسلونا در جریان سخنرانی استعفای خود از این سمت اعلام کرد که آبی اناری‌ها از لحاظ تئوری با پیوستن به این تورنمنت که با حضور ثروتمندترین باشگاه‌های اروپا برگزار می‌شود، موافقت کرده است.
در میان آندسته از باشگاه‌هایی که تمایل خود را برای حضور در این تورنمنت ابراز کرده‌اند، می‌توان به رئال مادرید، پاری‌سن‌ژرمن، اتلتیکومادرید، آ.ث میلان، اینترمیلان، بایرن مونیخ، لیورپول و منچستریونایتد اشاره کرد.
این تورنمنت که تحت عنوان «لیگ برتر اروپا» مطرح شده است، با حمایت جی‌پی مورگان چیس و اختصاص یک خط اعتباری ۵ میلیارد یورویی به سازماندهندگان این تورنمنت برگزار خواهد شد.
در صورت اجرایی شدن این تورنمنت، نخستین نسخه آن در سپتامبر ۲۰۲۲ یعنی چند ماه پیش از جام جهانی قطر برگزار خواهد شد؛ براساس گزارش رسانه‌های مختلف از جمله اسکای اسپورتس، رئال و اتلتیکو مادرید به همراه بارسلونا به شکلی فعال پیگیر این سناریو هستند.
مالکان باشگاه‌های منچستریونایتد و لیورپول یعنی گروه ورزشی فِنوی و خانواده گلیزر، به نظر اصلی‌ترین ایفاگران در تامین بودجه از طریق بورس وال‌استریت هستند.

با این حال، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در واکنش به جایگزینی این تورنمنت با لیگ قهرمانان اروپا آن را مغایر ارزش‌های فوتبال، همبستگی و مساوات خواند.
«الکساندر چفرین» رییس یوفا در گفت‌وگو با رویترز در این خصوص گفت: در درجه اول ما برای جلوگیری از برگزاری این تورنمنت هرکاری از دستمان بر بیاید، خواهیم کرد. مطمئن نیستم که باشگاه‌های خواستار یک سوپرلیگ باشند؛ آنها تنها با تهدید برنامه خود را پیش می‌برند و در این کار موفق بوده اند.
وی افزود: این تغییران به وضوح به سود فدراسیون های کوچک و متوسط نیست. فرآیند آن خوب نیست؛ باشگاه‌ها هیچ چیزی در مورد آن نمی‌دانند. باید به آنها بگوییم که اکثر بازیکنان خوب جهان از چند کشور معدود نبوده و بدون در نظر گرفتن کشورهای کوچک فوتبال، متضرر شده و می‌بازد. شکاف موجود در این تورنمنت به مرور وسعت گرفته و موافق این موضوع هستم که این شکاف بدتر و بدتر خواهد شد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.