×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳

امروز (شنبه، ۲۳ تیرماه) فاز نخست سامانه یکپارچه اموال تملیکی (سیات) و پروژه تجهیز انبارها و آغاز عملیاتی طرح احصای کالاهای موجود در انبارها، با حضور وزرای دادگستری و اقتصاد رونمایی شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، فاز نخست سامانه یکپارچه اموال تملیکی (سیات) و پروژه تجهیز انبارها و آغاز عملیاتی طرح احصای کالاهای موجود در انبارها با هدف شفافیت و پیگیری آرا و احکام قضایی، تاریخ تعیین تکلیف و مختصات دقیق کالاها در انبار امروز رونمایی شد.

معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در آیین رونمایی از این سامانه اظهار داشت: این طرح ها در راستای مطالبه رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی در بازدید از انبارهای این سازمان در سال ۱۴۰۰ و دستور وزیر اقتصاد اجرایی شد.

«سعید غلامی باغی» افزود: استقرار سامانه هوشمند و شفاف با قابلیت ارائه گزارش برخط، جلوگیری از هر گونه فساد و کسری کالا، امکان نظارت بر عملیات ورود و خروج کالاها و تسریع در تعیین تکلیف کالاها برای برقراری ارتباط سامانه با مراجع رسیدگی کننده و دستگاه های مجوز رونمایی شد.

وی با اشاره به صدور شناسه کالا و رهگیری گفت: با اتصال همه انبارهای این سازمان به شبکه هوشمند، ثبت دقیق صورت‌جلسه کشف امکان صدور شناسه رهگیری و شناسه کالا و همچنین تعیین ارزش قیمت کالاها فراهم شد.

معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی عنوان‌کرد: دستاوردهای کلیدی این طرح، حذف اسناد کاغذی، امکان رصد وضعیت کالا از مرحله تحویل در انبار تا صدور کالا، امکان دریافت گزارش های متنوع در جهت تصمیم گیری و سیاست گذاری و سرعت در تعیین تکلیف کالاهاست.

غلامی باغی خاطرنشان‌کرد: مطابق ماده ۱۸ ایین نامه مواد ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالای ارز به منظور مستندسازی الکترونیک اطلاعات اموال ناشی از قاچاق، سازمان اموال تملیکی مکلف بود با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی، گمرک و دستگاه های کاشف از مرحله کشف کالای قاچاق تا بازگشت مجدد آن به اقتصاد رسمی کشور سامانه سیات را تکمیل کند که این امر در دولت شهید رئیسی محقق شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.