معاون خرید فولاد مبارکه، در گفتوگو با خبرنگار ایراسین، با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از ۱۸ تا ۲۰ دیماه سال جاری اظهار کرد: این نمایشگاه بهمنظور ارائه نیازهای شرکتهای سازنده و دانشبنیان بهمنظور تأمین این نیازها از سال ۹۷ آغاز شده و ما در تلاشیم شرکتهای زیادی را در بستر این نمایشگاه شناسایی و به بانک اطلاعاتی فولاد مبارکه اضافه کنیم.
کیوسک خبر ـ مصطفی عطاییپور، با بیان اینکه جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران بیشتر بهمنظور بومیسازی و ساخت داخل، بهویژه در زمینه قطعات و تجهیزات، برگزار میشود، تصریح کرد: این جشنواره فرصتی برای شناسایی نیازهای شرکتهای سازنده و دانشبنیان و همچنین انتقال دانش فنی در راستای بومیسازی و ساخت داخل است.
معاون خرید فولاد مبارکه افزود: فولاد مبارکه در ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در دو فصل و پنج محور حضور مییابد. فصل اول حول محورهای بومیسازی مواد اولیه مصرفی بر اساس تجهیزات خواهد بود و فصل دوم به توسعه تکنولوژی با محوریت بهرهوری، کاهش مصرف انرژی، مسائل آب، محیطزیست و اقتصاد چرخشی و همچنین تحول دیجیتال و هوشمندسازی اختصاص دارد.
وی همچنین به ارائه دستاوردهای فولاد مبارکه در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: هدف ما انتقال دانش فنی و اشتراکگذاری آن بین شرکتهای فولادی و معدنی و همچنین شناسایی نیازمندیهای فولاد مبارکه در این محورهاست. در این راستا، چند نشست تخصصی نیز برای درسآموختههای پروژههای بومیسازی و انتقال تجربه بهمنظور دستیابی به چشماندازهای برندسازی برگزار خواهد شد.
عطاییپور تأکید کرد: در این نمایشگاه، همه کارشناسان، مدیران و صاحبنظران در حوزههای مختلف از فولاد مبارکه حضور خواهند داشت تا به شکل مؤثری با افراد متخصص و شرکتهای دانشبنیان بحث و تبادلنظر داشته باشیم و به این ترتیب، فرایند بومیسازی و ساخت داخل را توسعه دهیم و سطح دانش فنی خود را ارتقا بخشیم.