×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
حمایت اعضای کمیته بین‌المللی المپیک از برگزاری این رویداد در توکیو

به گزارش ایرنا، تارنمای ژاپن تایمز نوشت که این حمایت در نشست مجازی اعضای اصلی با توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک اعلام شد.
کمیته بین المللی المپیک ۱۰۵ عضو فعال، ۴۵ عضو افتخاری دارد و ۲۰۶ کمیته ملی المپیک هم عضو این کمیته هستند.
در این نشست چهار نایب رئیس IOC، رییسان هفت فدراسیون جهانی، سه رییس کمیته ملی المپیک، رییس سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ و رییس کمیسیون ورزشکاران حضور داشتند. همچنین اعضای حاضر از دولت ژاپن و کمیته برگزاری بازی‌های المپیک به خاطر اقدامات متقابل برای مقابله با کرونا تشکر کردند.
پیش از این متخصصان و مسؤولان بهداشت و سلامت در کشور ژاپن بدلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، درباره برگزاری بازی‌های المپیک توکیو در سال آینده میلادی ابراز نگرانی کرده بودند؛ اما کمیته بین‌المللی المپیک تاکید دارد که این رویداد به تعویق افتاده با کرونا یا بدون آن برگزار خواهد شد.
حال قرار است بیش از ۱۱ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور جهان در مسابقات المپیک توکیو شرکت کنند.
ژاپن که پیش‌تر طعم لغو بازی‌ها را در سال ۱۹۴۰ به دلیل جنگ دوم این کشور با چین چشیده بود، در سال ۱۹۶۴ هم به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص این کشور ناشی از گرما و رطوبت بالا به مدت ۲ ماه به تعویق افتاد.
سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو با یکسال تاخیر به دلیل پاندومی ویروس کرونا خرداد ماه سال آینده به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.