×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳
/خبر به روز رسانی شد/
                                شمارش ۸۹ درصد از آرای انتخابات کنست/ کاهش کرسی های ائتلاف نتانیاهو

به گزارش کیوسک خبر، به نقل از العربی الجدید، صبح امروز چهارشنبه بنا بر آمار اولیه غیر رسمی اردوگاه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی توانسته بود ۵۶ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را به خود اختصاص دهد.
تغییری که اکنون در نتایج کلی حاصل شده موفقیت لیست مشترک عربی در کسب حد نصاب لازم و به دست آوردن ۵ کرسی پارلمان کنست است که این نتیجه ضربه ای به ائتلاف نتانیاهو محسوب می شود.
این در حالی است که طبق تازه ترین آمار ائتلاف چپ گرایان توانسته اند تا کنون ۵۶ کرسی را کسب کرده و حزب یمینا نیز هفت کرسی به دست آورده است.
پیشتر نتانیاهو با استناد به نتایج غیر رسمی که براساس نظرسنجی ها صورت گرفته، مدعی پیروزی حزبش در انتخابات شده بود.
وی در توییتی مدعی «پیروزی بزرگ» راستگرایان شد و گفت که حزب لیکود تحت رهبری او جلوتر از سه‌ حزب بزرگ دیگر است.
او نوشت، حزب لیکود تحت رهبری او، با فاصله زیاد جلوتر از سه‌ حزب بزرگ دیگر است.
نتانیاهو مدعی شد: واضح است که مردم اسرائیل راستگرا هستند و یک دولت قوی راستگرا می‌خواهند که اقتصاد و امنیت را تامین کند.»  نتانیاهو همچنین وعده داد که این رویه را ادامه خواهد داد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از حامیانش تشکر کرد و گفت: «از شما متشکرم. شما یک پیروزی بزرگ را به لیکود و جناح راست تحت رهبری من تقدیم کردید.»
نتانیاهو در حالی اعلام پیروزی کرده بود که رسانه‌ها اعلام کرده بودند نتایج قطعی مشخص نیست و بنا به نتایج آرای نظر سنجی، هنوز معلوم نیست که نتانیاهو بتواند برای هفتمین بار در سه دهه عمر سیاسی خود دولت ائتلافی تشکیل دهد.
از سوی دیگر نفتالی بنت، رقیب نتانیاهو و رهبر حزب “یمینا” گفته بود که او از نتانیاهو تماس تلفنی دریافت کرده و به او گفته است “ما منتظر نتایج نهایی خواهیم بود”.
کمیته نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری گفت ممکن است نتایج نهایی را روز جمعه اعلام کند.
این انتخابات در حالی برگزار شد که نتانیاهو از یکسو به دلیل اتهاماتی همچون فساد و سوء استفاده از قدرت بشدت مورد انتقاد مخالفانش قرار گرفته و از سوی دیگر موفقیت دولتش در راه اندازی یک کمپین سراسری برای واکسیناسیون عمومی مردم در مقابل همه‌گیری ویروس کرونا، یک برگ برندۀ درخور توجه برای او در این انتخابات به شمار می‌رود.
کمترین میزان مشارکت در انتخابات کنست از ۲۰۱۳
از سوی دیگر کمیسیون مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که میزان مشارکت در این دور از انتخابات کنست ۶۷.۲ درصد بوده که کمترین میزان مشارکت در انتخابات از سال ۲۰۱۳ می‌باشد.
میزان مشارکت در این دور از انتخابات نسبت به انتخابات قبلی ۴.۳ درصد کاهش یافته و در مجموع ۴.۴۲۰.۶۷۷ نفر در این انتخابات رای دادند.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.