×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
دلی که به دست نیامد

به گزارش ایرنا، جمشید خیرآبادی سرمربی تیم صبانور کردستان پیگیری‌های زیادی انجام داد تا فینال لیگ با حضور ۶ تیم برگزار شود و نماینده کردستان هم به این ترتیب بتواند حضور داشته باشد و اشتباه داوری مرحله مقدماتی که به ضرر تیمش بود، جبران شود اما ظاهرا عدم موافقت دیگر تیم‌ها مانع اصلی بود بنابراین فینال لیگ همچون همیشه با حضور چهار تیم برگزار می‌شود.
به این ترتیب امیدی برای حضور نماینده کردستان در فینال که بنا به گفته خیرآبادی سرمربی تیم کشتی فرنگی صبانور به دلیل اشتباه داوری در مرحله مقدماتی شکست خورده بود، وجود ندارد.
خیرآبادی گفته بود فیلم بازی هادی ساروی کشتی‌گیر تیم صبانور را به چند داور المپیکی نشان داده و آنها به اتفاق معتقد بودند که ۲ پوئن و اخطار برای ساروی لحاظ نشده است.
استان کردستان که با وجود استعدادهای فراوان نتوانسته بود برای ۲۰ سال در لیگ کشتی فرنگی حضور داشته باشد بالاخره امسال توانست با کمک مسوولین استان و حامی مالی برای اولین بار به لیگ راه پیدا کند اما قربانی اشتباه داوری شد و از رسیدن به فینال مسابقات باز ماند.
حال که طبق قانون امکان برگشت نظر داوری وجود ندارد اولین پیشنهاد برای جبران ضرر نماینده کردستان برگزاری فینال به صورت ۶ تیمی به جای چهار تیم بود که با مخالفت سایر تیم‌ها این پیشنهاد ممکن نشد و برای بدست آوردن دل کردستانی‌ها تصمیم گرفتند از مربی با سابقه استان به عنوان سرپرست مسابقات استفاده کنند اما به نظر نمی‌رسد توانسته باشند دل کردستانی‌ها را بدست آورند.
خیرآبادی به ایرنا گفت،  چون من در حوزه مدیریتی کشتی فرنگی فعالیت کرده بودم فدراسیون و رییس سازمان لیگ تصمیم گرفتند مسوولیتی داشته باشم و با توجه به حضورم در لیگ و آشنا شدن با شرایط، قبول مسوولیت کردم که تلاش کنم ظلمی و حق کشی در حق تیمی رخ ندهد.
بنا به گفته سرمربی تیم صبانور و سرپرست کنونی مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی، اعتراضات آنها به استفاده نوبتی از داوران موثر بود و کمیته داوران اکنون از داوران درجه یک برای فینال استفاده می‌کند.
تصمیمی که به نظر می‌رسد با توجه به اهمیت لیگ باید از ابتدا گرفته می‌شد تا ظلمی در حق تیمی رخ ندهد و امروز دادن سرپرستی به یک کردستانی هم نمی‌تواند این ضرر را جبران کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.