×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در آیین افتتاح درمانگاه تأمین‌اجتماعی شهرستان نمین که امروز – پنج‌شنبه ۲۸ تیر ماه – با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، با اشاره به ملموس بودن و اهمیت خدمات سلامت برای مردم و با یادآوری روایت «النعمتان المجهولتان، الصّحه و الامان» گفت: امروز در ۹ استان کشور پروژه‌هایی افتتاح شد که ظرفیت‌های جدیدی برای ارائه خدمت به مردم فراهم می‌کنند که اگر این خدمات به مردم ارائه نشود تأثیر آن بیشتر از سایر محرومیت‌ها دیده می‌شود. تا زمانی که ما دو نعمت امنیت و سلامت را داریم؛ متوجه اهمیت این دو نعمت نیستیم و غفلت می‌کنیم و وقتی مشکلی پیش می‌آید متوجه اهمیت این دو نعمت می‌شویم.

به‌گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی موسوی افزود:‌ اهمیت امنیت و اقتداری را که شهدای ما، بزرگان عرصه اقتدار و نیروهای غیور و سلحشور نظامی، امنیتی و انتظامی خلق کردند نباید فراموش کنیم. شهید سلیمانی هندسه قدرت را در محدوده مرزها و حتی در فراسوی مرزها و به شکل فراملی تغییر داد و دیدیم که چه اتفاق بزرگ و قدرشناسی عظیمی از سوی مردم در بدرقه پیکر ایشان رقم خورد. مردم هم به پاس تقدیر از این فضای امنیت، پیر و جوان و زن و مرد آمدند و آن صحنه تاریخی در بدرقه ایشان خلق شد. خدمات سلامت هم تا زمانی که هست کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد ولی چالش‌هایی چون قضیه کرونا اهمیت آن را یادآور می‌شود. هیچ وقت نباید یادمان برود که ما در کشور روزی ۷۰۰ فوتی ناشی از کرونا را تجربه می‌کردیم و چه بهانه‌هایی برای ناکامی در مدیریت این بیماری آورده می‌شد. این اتفاق مربوط به ۷۰ سال پیش نبود، بلکه مربوط به همین سه چهار سال پیش است و از خاطره‌ها فراموش نشده و دیدیم که شهید جمهور با اراده و همت بزرگ، وقتی وارد عرصه شدند، اولویت اول خود را حل این مشکل قرار دادند و در مدتی کوتاه به شرایطی رسیدیم که مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری با وجود ادامه تحریم‌ها و حتی تشدید آن، کاهش یافت و به صفر رسید.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: آیت‌الله رئیسی شهید جمهور ما، تراز اراده و همت و برای مردم بودن را با خستگی‌ناپذیری خود تغییر داد. در جاهایی که وزرا و رؤسای ادارت و سازمان‌ها کم می‌آوردند خود شهید جمهور وارد می‌شدند. تماس‌های مستقیمی با سران کشورهای مختلف گرفتند برای این که مردم را از مهلکه کرونا نجات بدهند و شد آن چیزی که نه تنها در منطقه که در فضای فرامنطقه‌ای، این اقدام دولت به‌عنوان عملکردی تاریخی و بین‌المللی در تاریخ نظام سلامت ثبت شد و بقیه کشورها هم از این الگوی درمانی می‌توانند استفاده کنند. در حالی که هنوز تحریم بودیم و تحریم‌های جدیدی هم ایجاد شد؛ این تجربه نشان داد اگر اراده ما در طول اراده خداوند متعال قرار بگیرد و خودمان را به آن قدرت مطلق گره بزنیم از مشکلات می‌توانیم عبور کنیم، همان‌طور که توانستیم و عبور کردیم.
وی ادامه داد: در سازمان تأمین‌اجتماعی هم بعضاً در ابتدای کار این دولت عده‌ای با اطمینان می‌گفتند که با توجه به وضعیت موجود ناترازی منابع و مصارف و بدهی عظیمی که برای این دولت به جا گذاشته شده بود، دولت و سازمان تأمین اجتماعی نخواهد توانست حتی برای یک ماه یا دو ماه حقوق‌ها را پرداخت کند. چون می‌دانستند ۲۷ هزار میلیارد تومان حقوق ماهانه، با کسری سه تا پنج هزار میلیاردی همراه بود و برای جبرانش باید از منابع بانک رفاه بر می‌داشتند تا بتوانند مستمری بازنشستگان عزیز را بپردازند. امروز با اقدامات تحولی و آن اراده آهنین شخص شهید جمهور در حمایت از رویکردهای تحولی در استفاده از ظرفیت‌ها و توان داخلی، با همین خانواده تأمین‌اجتماعی و ۷۰ هزار نفر پرسنل، الان شاهدیم که ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بزرگی که از سال ۹۳ تا ۱۴۰۰ در تأمین‌اجتماعی ایجاد شده بود، تسویه شده و ماهی ۵۳ هزار میلیارد تومان، و نه ۲۷ هزار میلیارد تومان آن مقطع را تأمین و پرداخت می‌کنیم و یک ریال هم به نظام بانکی نیاز نداریم. از ابتدای سال ۱۴۰۲ یک ریال هم برای پرداخت مستمری‌ها استقراض نکرده‌ایم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در کنار مدیریت ناترازی منابع و مصارف، توسعه خدمات هم اتفاق افتاد. در این دولت نه تنها یک خدمت درمانی از نظام بیمه‌ای کم نشد که خدمات متعدد پرهزینه‌ای در فهرست تعهدات و خدمات بیمه‌ای قرار گرفت. خدمات درمان ناباروری، خدمات درمان بیماران صعب‌العلاج و سخت، ۲۰۰ قلم داروی جدید و بعضاً بسیار گران‌قیمت، انواع خدمات درمانی و دارویی بیماران سرطانی، بیماران خاص کبدی، دیالیزی و همه خدماتی که هزینه‌های کمرشکن دارند، در این دولت تحت پوشش نظام بیمه‌ای قرار گرفت. در عین حال، بحث توسعه زیرساخت‌ها هم یکی از اولویت‌های دولت بود و هست. در این دولت ۱۷ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه ظرفیت نظام سلامت کشور اضافه شد که اهمیت این عدد آنجا مشخص می شود که بدانیم در درمان تأمین‌اجتماعی از ابتدای انقلاب تا امروز کل تخت‌های بیمارستانی به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار تخت رسیده است. اینها فقط عدد نیستند. چون هر تخت بیمارستانی با تمامی متعلقاتش بین ۸ تا ۱۲ میلیارد تومان هزینه دارد. ما به راحتی از کنار اعداد می‌گذریم چون کم توجه شده‌ایم.

وی همچنین گفت: باید اراده‌ای را که پشت این خدمات بوده و رئیس‌جمهور شهیدی را که این قله‌های جدید را برای ما تعریف کرد، گرامی بداریم. همچنین باید تلاش و کمک کنیم تا مسیر خدمت در دولت چهاردهم به همت رئیس‌جمهور محترم و منتخب ادامه پیدا کند، چون مردم به این خدمات نیاز دارند، چون مسیر خدمت در تأمین‌اجتماعی توقف‌ناپذیر است.
موسوی تصریح کرد: مردم به شهید جمهور دو بار رأی اعتماد دادند، یک بار در انتخابات ۱۴۰۰ و یک بار هم در بدرقه پیکر ایشان که برای تائید اقدامات ایشان به صورت میلیونی آمدند و خدمات ایشان را تائید کردند. این اقدامات باید مورد توجه همه قرار بگیرد و باید برای مردم تبیین شود.
وی افزود: عمده ساخت‌وسازهای تأمین‌اجتماعی در این دولت در مناطق کم‌برخوردار بوده و در مناطقی که برای اولین بار مورد توجه قرار گرفته است. مثلاً از ابتدای انقلاب تا امروز، سازمان تأمین‌اجتماعی در این شهرستان (نمین) درمانگاه نداشت. این درمانگاهی که امروز در این شهر کم برخوردار افتتاح می‌شود از نظر فضای فیزیکی و تجهیزات خوبی که دارد، مشابه درمانگاهی است که در منطقه یک تهران وجود دارد. در این درمانگاه باید تمام خدمات تخصصی و پزشکان متخصص و حاذق اضافه شود. این حجم از فضا و زیرساخت که فراهم شده، می‌تواند بخش بسیار بزرگی از خدمات درمانی و سلامت این شهرستان را تأمین کند؛ آن هم درمان ۱۰۰ درصد رایگان، طوری‌که برای بیماران از ویزیت تا دارو و بقیه خدمات ریالی از جیب پرداخت نمی‌کنند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: مایه مباهات است که ساخت این درمانگاه در تیرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و الان در تیرماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه حاصل همکاری و تلاش همه مدیران استانی و همکاران ما به‌ویژه در حوزه درمان بوده است. کارها به سرعت انجام شد، به ویژه در استان اردبیل که کار در ایام سرد سال بسیار سخت است، ولی کار روی این پروژه تعطیل نشد و به خاطر همین باید به همت دست‌اندرکاران آفرین گفت. در دوره سه ساله این مدیریت، پروژه‌های بسیاری در تأمین‌اجتماعی در حال طراحی، احداث یا در حال ساخت است، بخشی به پایان رسیده و بخشی در مرحله مناقصه است. در خلخال، گرمی، مشکین‌شهر، پارس‌آباد، پروژه‌های مختلفی داریم. بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در حال ساخت و در حال طراحی و مناقصه و غیره در این استان داریم که همه در همین دولت و بدون رفع تحریم و غیره، با همت همکاران و استفاده از ظرفیت ملی و توان خودمان انجام شده است.
وی افزود: برای تقویت معیشت بازنشستگان و متناسب‌سازی حقوق‌ها، در ماه گذشته دولت محترم مصوب کرد و حدود سه میلیون تومان به شکل علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد و ان‌شاءالله احکام متناسب سازی هم به تدریج برای مشمولان صادر خواهد شد. با کانون عالی بازنشستگان مدل‌های مختلفی را بررسی می‌کنیم تا آن‌چه در قانون پیش‌بینی شده برای تقویت مستمری بازنشستگان، اتفاق بیفتد. ما اگر توفیق خدمت داشته باشیم هر قدر بتوانیم معیشت بازنشستگان عزیز را تقویت خواهیم کرد. هر وقت منابع سازمان اجازه داده، باید جبران مافات کنیم و طبق قانون برای کاهش تورم و جبران کاهش قدرت خرید باید حتماً کمک کنیم و آنچه در قانون بر دوش ما و تکلیف ماست باید افتخار کنیم که انجام بدهیم.
در این مراسم، همچنین پس از گزارش مدیرکل و مدیردرمان تأمین‌اجتماعی استان اردبیل در مورد شرایط بیمه و درمان این استان و پروژه های در حال اجرا برای توسعه خدمات، حجت‌الاسلام عظیم اسدزاده امام جمعه نمین با تقدیر از توسعه ظرفیت‌های خدمت‌رسانی تأمین‌اجتماعی در استان اردبیل و شهرستان نمین، گفت: خدمت به خلق و بندگان خدا، بزرگترین عبادت‌هاست و فرصت خدمتگزاری به مردم؛ نعمتی است که تنها نصیب بندگان مقرب خدا می‌شود و باید این فرصت را قدر دانست.
امام جمعه نمین افزود: در سیره و سنت رسول اکرم و ائمه اطهار علیهم‌السلام بر اهمیت خدمت به مردم تأکید شده و می توان گفت هیچ کاری در دنیا ارزشمندتر از خدمت به خلق و به ویژه دستگیری از بیماران و نیازمندان و محرومان نیست.

حجت‌الاسلام اسدزاده همچنین با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین و وفات امام زین‌العابدین علیهم السلام و تبریک هفته تأمین‌اجتماعی گفت: افتتاح چنین درمانگاهی در شهر نمین برای ارائه خدمت به مردم دوست‌داشتنی و با فرهنگ این شهرستان، اقدامی ارزشمند است که ان‌شاءالله با حضور و فعالیت پزشکان و کادر درمان حاذق و متخصص در این درمانگاه، تکمیل خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.