×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۴

در ادامه بازدیدهای از پیش اعلام‌نشده مقام ارشد نهاد ناظر صنعت بیمه، ۹ شعبه شرکت بیمه و یک مجموعه ارزیابی خسارت در شهر اهواز میزبان پرویز خوشکلام خسروشاهی بودند.

به گزارش کیوسک‌خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، در این سفر که سه تن از مدیران کل ستادی وی را همراهی می‌کردند رؤسا و کارشناسان شعب شرکت‌های بیمه ایران، تجارت نو، سینا، سامان، دی، آسیا، البرز، آرمان و نوین با ارائه آخرین وضعیت شرکت متبوع خود، مشکلات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.
بر اساس این گزارش، رئیس کل با قدردانی از خدمات‌رسانی تمامی شعب بیمه اهواز در روز تعطیل بر اهمیت نقش‌آفرینی پررنگ‌تر سندیکای بیمه‌گران ایران در استان‌های کشور تأکید کرد و گفت: بیمه مرکزی مأموریت نظارت بر کیفیت خدمات‌رسانی و پایش پایبندی آنان بر مقررات را بر عهده دارد و نقش‌آفرینی سندیکا در نظارت بر چگونگی عملکرد شرکت‌های بیمه و شبکه فروش در چارچوب آیین‌نامه با این وظایف هیچ‌گونه منافاتی ندارد.
پرویز خوشکلام خسروشاهی در همین خصوص از مدیران عامل شرکت‌های بیمه دعوت کرد تا با حمایت از سندیکا، زمینه‌های لازم را برای تقویت فعالیت مهم‌ترین نهاد صنفی بیمه‌ای فراهم کنند.
در این دیدار، رئیس شعبه بیمه تجارت نو با تقدیر از سیاست دیدار و گفت‌وگوی رودرروی رئیس کل بیمه مرکزی با شعب، نمایندگی‌ها و بازیگران شبکه فروش استان‌ها اظهار داشت: صنعت بیمه یک صنعت مشتری‌محور است و باید فضای رقابتی به گونه‌ای طراحی شود که کیفی‌سازی خدمات و محصولات بیمه‌ای از اهمیت بالاتری برخوردار باشد.
وی در ادامه از شرایط نابرابر رقابتی بین نمایندگان شبکه فروش و کارگزاران برخط انتقاد کرد و اظهار داشت: اگر درباره این دو مجموعه در بخش اعمال تخفیفات و زمان رسوب حق بیمه تولیدی، رویکرد یکسانی وجود داشته باشد روح عدالت بر صنعت بیمه حاکم خواهد شد.
در ادامه این بازدید منطقه‌ای، رئیس شعبه بیمه سینا در خوزستان از اهمیت ایجاد انگیزه و جذابیت برای بیمه‌گران سخن گفت.
شعبه شرکت بیمه سامان، سومین مقصد بازدید رئیس کل در شهر اهواز بود که مدیر این مجموعه، بازدید بدون تشریفات رئیس کل بیمه مرکزی را تحسین‌آمیز توصیف کرد و گفت: اگر مسیرهای تخلف و تقلب در صنعت بیمه مسدود شود شرایط مطلوب‌تری بر این صنعت حکم‌فرما خواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات زیاد وضعیت درمان مرکز استان از همکاران سایر شرکت‌های بیمه خواست تا در ارائه نرخ و شرایط بیش از پیش دقت کنند.
مدیر شعبه آسیا در جریان این بازدید بر موضوع ضرورت تقویت مؤلفه‌های اعتماد و اطمینان در صنعت بیمه اظهار داشت که تلاش می‌شود فرایند ارزیابی و پرداخت خسارت در شعبه این شرکت در کمترین زمان ممکن انجام شود و حضور فیزیکی بیمه‌گذاران به حدأقل برسد.
شعبه خسارت شرکت سهامی بیمه ایران، مقصد بعدی رئیس کل بود که مدیر این شعبه با خوش‌آمدگویی به ایشان، شناخت اندک مردم از ظرفیت‌های صنعت بیمه را مهم‌ترین عامل مشکلات این صنعت دانست.
وی تصریح کرد اعتمادسازی و صیانت از حقوق بیمه‌گذاران در شعبه بیمه ایران همچنان ادامه خواهد داشت.
رئیس شعبه اهواز در پایان با قدردانی از شیوه نظارتی بیمه مرکزی، گفت: هر میزان که بخش‌های نظارتی تقویت شوند تعداد شکایات در مراجع قضایی به حدأقل خواهد رسید.
در ادامه این بازدیدها، رئیس شعبه بیمه البرز از بررسی، اعلام نظر و پرداخت خسارات بیش از ۳۲۰۰ پرونده در سال گذشته خبر داد و از این موضوع که شرکت‌های بیمه موظف شده‌اند بدون دریافت حق بیمه اضافی، افت قیمت خودرو را نیز پرداخت کنند، گلایه کرد.
وی تأکید کرد که بعد از اجرایی‌شدن این مصوبه میزان پرداخت خسارات از سوی شرکت‌های بیمه‌ای لااقل به دو برابر افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، مدیر شعبه بیمه نوین با اعلام این مطلب که بیمه نوین در روزهای تعطیل و جمعه‌ها هم خدمات خود را ارائه می‌دهد از تمرکز بر فروش بیمه‌نامه‌های زندگی خبر داد و نسبت به تقویت بخش آموزش و بازاریابی و همچنین توسعه بازار بیمه تأکید کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی در جریان این بازدیدها رسیدگی به وضعیت معیشت کارکنان شعب، نمایندگی‌ها و همچنین نیروهای بازاریاب را ضروری و از وظایف شرکت‌های بیمه عنوان کرد و در خصوص حضور کارگزاران برخط در بازار بیمه، خاطرنشان کرد: اولویت نهاد ناظر، تسهیل خدمات بیمه‌ای و دسترسی آسان و کم دردسر جامعه به محصولات بیمه‌ای است.
شایان ذکر است که رئیس کل بیمه مرکزی در حاشیه این بازدیدها از مسئولان شرکت بیمه آرمان خواست به مسائل مدیریتی در برخی شعب استان‌های غرب و جنوب کشور توجه بیشتری داشته باشند.
گفتنی است پرویز خوشکلام خسروشاهی، عباس خسروجردی _ مدیرکل نظارت بر بیمه های اموال، اتومبیل و رسیدگی به شکایات، جواد گودرزی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل _ و حسن حیدری مدیر حوزه ریاست بیمه مرکزی در شعب دیگر شرکت‌های بیمه نیز حضور یافتند و با مدیران و کارکنان آنان دیدار و گفت‌وگو کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.