
پژوهشکده بیمه
نظارت ارشادی یکی از رویکردهای نظارتی در صنعت بیمه است که هدف آن، بهبود شیوههای بیمهگری با ارائه راهنمایی، حمایت و بازخورد به بیمهگران است. این شیوه نظارتی توسعهدهنده بوده و به بیمهگران کمک میکند تا تکنیکها و استراتژیهای خود را برای نتایج بهتر اصلاح کنند. در راستای اجرای نظارت ارشادی، نهاد ناظر صنعت بیمه کشورهای مختلف، راهنماها و دستورالعملهایی تهیه و در اختیار بیمهگران قرار میدهند.
با توجه به اهمیت این موضوع، پژوهشکده بیمه تدوین راهنما و دستورالعمل در ابعاد محوری صنعت بیمه را در دستور کار خود قرار داده است. یکی از این راهنماها، راهنمای پیادهسازی مدیریت ریسک شرکتی (ERM) است. چارچوب مدیریت ریسک شرکتی، یکی از الزامات اساسی برای مدیریت صحیح ریسکها، افزایش شفافیت، بهبود عملکرد سازمانی و تقویت اعتماد عمومی به شرکتهای بیمه است.
به گزارش کیوسکخبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، راهنمای مدیریت ریسک شرکتی در صنعت بیمه، مجموعهای از چارچوبهای ساختاریافته است که به شرکتهای بیمه کمک میکند تا ریسکهایی را که ممکن است بر عملیات، توانگری مالی و توانایی آنها در انجام تعهدات نسبت به بیمهگذاران تأثیر بگذارند، شناسایی، ارزیابی، مدیریت و پایش کنند. این راهنما اطمینان میدهد که بیمهگران ثبات مالی دارند، طبق مقررات فعالیت میکنند و بهطور مؤثر ریسکهای نوظهور را مدیریت مینمایند.
علاقهمندان جهت مشاهده و دریافت متن کامل این گزارش میتوانند به وبسایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1677/مراجعه نمایند.
منبع خبر : کیوسک خبر
https://www.kioskekhabar.ir/?p=259689