×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۴ مهر , ۱۴۰۳

در نیمه اول سال ۱۴۰۳، خالص ارزش دارایی‌های صندوق طلای تابان تمدن با رشد ۳۶۸ درصد به بیش از ۱،۵۰۰ میلیارد تومان رسید که بیشترین جذب منابع در مقایسه با سایر صندوق‌های فعال اوراق بهادار مبتنی بر سپرده کالایی  به شمار می آید.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن، بررسی بازار‌ها برای سرمایه‌گذاری این دید را به سرمایه‌گذاران می‌دهد تا به حداکثر میزان سود ممکن رسیده و دغدغه‌های مالی را از بین ببرند. مرور تاریخ، یکی از مهمترین قدم‌ها در این مسیر محسوب شده و با نگاهی به تاریخچه بازارها، می‌توان تا حدودی از روند عملکرد آنها در بازه‌های مختلف مطلع شده و بر اساس آن افق سرمایه‌گذاری روشن خواهد شد.

با این حال طلا همواره در میان سربلندان بازارها از حیث سرمایه‌گذاری بوده و از مطلوبیت بالایی در میان سرمایه‌گذاران برخوردار است.

صندوق سرمایه‌گذاری طلای تابان تمدن:

صندوق طلای تابان تمدن از نوع صندوق‌های قابل معامله (ETF) است و تحت نظارت ارکان صندوق و سازمان بورس و اوراق بهادار با نماد معاملاتی “تابش” از تاریخ ۲۸/۰۸/۱۴۰۲ با هدف ایجاد بازدهی بالا و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه صندوق‌های کالایی شروع به معامله کرده است. با استقبال بی‌نظیر سرمایه‌گذاران و با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار طی سه مرحله از ابتدای فعالیت صندوق، سقف واحدهای قابل صدور سرمایه‌گذاری از ۵۰۰ میلیون واحد به ۱،۴۰۰ میلیون واحد افزایش یافته است و دریافت مجوز افزایش سقف جدید در دستور کار مدیریت صندوق می‌باشد.

ارزش دارایی‌های صندوق:

خالص ارزش دارایی‌های صندوق طلای تابان تمدن با رشد ۳۶۸ درصدی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون به بیش از ۱،۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است که بیشترین جذب منابع را در مقایسه با سایر صندوق‌های فعال اوراق بهادار مبتنی بر سپرده کالایی از ابتدای سال داشته است. این در حالی است که متوسط رشد دارایی‌های تحت مدیریت سایر صندوق‌های طلا در بازار سرمایه در بازه زمانی مشابه در حدود ۵۷ درصد بوده است.

ترکیب دارایی‌های صندوق:

حدود ۸۹ درصد از منابع سرمایه‌گذاران در صندوق، صرف خرید گواهی سپرده شمش طلا و ۱۱ درصد در گواهی سپرده سکه شده است که اخذ این استراتژی سرمایه‌گذاری موجب ارائه بازدهی بالا و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق شده است.

بازدهی صندوق:

متوسط بازدهی کسب شده توسط صندوق‌های طلا در ۶ ماه گذشته در حدود ۱۳ درصد بوده است که میانگین بازده صندوق طلای تابان تمدن نیز در بازده زمانی مشابه معادل ۱۳ درصد بوده است اما این در حالیست که در چند ماه گذشته صندوق‌های طلا در جذب منابع بسیار فعال بوده­اند و دارایی‌های تحت مدیریت صندوق‌ها رشد قابل توجهی داشته ­است.

حباب صندوق:

با نگاهی به متوسط حباب اسمی ۰٫۲۹ درصد و حباب واقعی ۹ درصد صندوق‌های طلا فعال در این حوزه و در نظر گرفتن حباب اسمی ۰٫۱۲- و حباب واقعی ۲ درصد صندوق طلای تابان تمدن این صندوق جز گزینه‎های سرمایه‌گذاری مناسب به شمار می‌آید.

با توجه به متوسط بازدهی ۱۳ درصدی صندوق در ۶ ماه گذشته و حباب اسمی و واقعی پایین‌تر نسبت به سایر صندوق‌های طلا، صندوق طلای تابان تمدن به عنوان یکی از گزینه‌های مطمئن و پرسود برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا مطرح است و سرمایه‌گذاری در آن، حفظ و رشد ارزش دارایی‌های سرمایه‌گذاران را به همراه خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.