×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳
رونق گردشگری کیش با اعمال محدودیت های فرهنگی و بهداشتی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، چهارمین جلسه ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد کیش با محوریت “نظارت های مستمر در حوزه های گردشگری، بازرسی و رسیدگی به شکایات، نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی و رعایت شئونات اسلامی، اخلاق و اخلاق مداری، حفظ حرمت ها” صبح یکشنبه هفتم فروردین با حضور جعفر آهنگران رئیس ستاد نوروزی کیش و اعضای کمیته های این ستاد در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش کیش در ابتدای این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و قدردانی از تمام تلاش های مسئولان کمیته های۱۱ گانه ستاد نوروزی کیش گفت: توجه به رعایت ضوابط بهداشتی و فرهنگی دو موضوع مهم نظارتی سازمان منطقه آزاد کیش است که با مشارکت مجموعه های مردم نهاد، نظارت های حداکثری در ارائه خدمات گردشگری و رعایت ضوابط بهداشتی در این منطقه اجرا می شود.

جعفر آهنگران دو موضوع مهم فرهنگی و بهداشتی را عامل اصلی برای حفظ رونق صنعت گردشگری و ادامه فعالیت کسب و کارهای مختلف در این منطقه برشمرد و افزود: برای حفظ رونق اقتصادی جزیره کیش ناگزیر به پذیرفتن محدودیت های فرهنگی و بهداشتی در این جزیره مرجانی هستیم.

آهنگران در ادامه تصریح کرد: باید نسبت به پذیرش محدودیت ها قاطعانه عمل کنیم؛ در غیر این صورت شاهد ممنوعیت های فرهنگی و بهداشتی در جزیره کیش خواهیم بود.

وی با بیان این که جزیره کیش در زمینه اعمال محدودیت های فرهنگی و بهداشتی پیشگام است، اظهار داشت: خوشبختانه نکات فرهنگی توسط تعداد زیادی از مسافران و گردشگران رعایت می شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همگرایی تمام دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه از جمله مراکز هتلداری کیش در اقدامات پیشگیرانه از گسترش شیوع بیماری کرونا را مثبت ارزیابی کرد و افزود: انسجام و وحدت رویه میان تمام ادارت، نهادها و مراکز درمانی این جزیره و توجه بر رعایت مصوبات ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش ستودنی است.

جعفر آهنگران آموزش و اطلاع رسانی به موقع جهت اگاهی بخشی به عموم جامعه را مقدم بر تذکرات فرهنگی و اجتماعی در سطح جزیزه کیش دانست و گفت: با نظارت های حداکثری می توانیم در این زمینه گام های موثری برداریم.

آهنگران خدمات رسانی کیفی به مسافران و گردشگران را محور اصلی فعالیت های ستاد نوروزی کیش عنوان کرد و اظهار داشت: تداوم نظارت های حداکثری تا تعطیلات نوروزی یکی از اقدامات مهم این ستاد جهت ارائه خدمات کیفی به منظور جلب رضایتمندی گردشگران است.

به گفته آهنگران باید نسبت به حفظ وضعیت مطلوب جزیره کیش تلاش کنیم؛ خوشبختانه بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، کیش همچنان در وضعیت زرد است و براساس نرخ بستری و مراجعات به بیمارستان این منطقه از شرایط رنگ آبی برخوردار است.

وی بر نقش مهم کمیته های نظارت بر رعایت ضوابط بهداشتی در سطح جزیره کیش تاکید کرد و گفت: نظارت و کنترل تجمعات در ۱۳فروردین روز طبیعت یکی از اقدامات مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.

جعفر آهنگران بر تحقق ارائه خدمات گردشگری مطلوب و رضایت بخش در جزیره کیش تاکید کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد کیش با استقبال از طر ح ها، پیشنهادها و ایده های خلاقانه در تلاش هست اقدامات موثری در زمینه ارائه خدمات گردشگری ارزان قیمت به مقصد کیش انجام دهد.

خسرو نشان دبیر ستاد نوروزی کیش با بیان این که ورود گردشگران نوروزی امسال به جزیره در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است گفت: خوشبختانه درصد اشغال هتل ها از نظر اتاق و تخت بالای ۹۰درصد گزارش شده است.

نشان در ادامه تصریح کرد: درصد اشغال اتاق در هتل های جزیره کیش ۹۴درصد و ورود گردشگران به این منطقه و ساکن در هتل ۹۱درصد افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم این که آمار ورود گردشگران به جزیره کیش نسبت به سال گذشته ۵۰درصد کاهش داشته ولی اقامت در هتل ها افزایش یافته است.

دبیر ستاد نوروزی کیش بیان داشت: با کاهش ۲۰درصد مسافران دریایی و ۴۰درصد مسافران هوایی تعداد پروازها در روز گذشته به ۶۲ پرواز رسیده است.

خسرو نشان رونق اقتصادی در حوزه های مختلف گردشگری را یکی از اقدامات مهم در این منطقه برشمرد و گفت: اقتصاد گردشگری کیش با یک چرخه منظمی بدون تجمعات مردمی مسسیر خود را به خوبی پیش می برد.

نشان با اشاره بر اهمیت برنامه ریزی مدون سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: امسال با شیوع بیماری کرونا بازرسی ها در حوزه های مختلف از جمله مراکز اقامتی و پذیرایی در سطح جزیره کیش با جدیت تمام در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: تعداد بیش از ۴۰۰ مورد بازرسی از اماکن مختلف جزیره کیش انجام شده است که نسبت به سال گذشته ۱۲۰درصد افزایش داشته است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: با نظارت های حداکثری شکایات دریافتی نسبت به سال گذشته کاهش یافته و پاسخگویی به شکایات با سرعت بیشتری رسیدگی می شود.

شایان ذکر است: بهسازی و تامین روشنایی مسیر دوچرخه سواری، اصلاح روشنایی و اجرای عملیات زیرسازی و روسازی و پیاده روهای معابر اصلی و فرعی، بهسازی آلمان هلی موجود در سطح شهر، نورپردازی میدان ها و خیابان ها، بهینه سازی ایستگاه های پمپاژ فاصلاب، تنظیم بازار و نظارت بر نرخ کالاها و ارائه خدمات گردشگری، نظارت و کنترل ورود و خروج اتباع بیگانه، نظارت بر ذخیره سازی آرد، گوشت و اقلام مورد نیاز،فراهم کردن اسکان و ارائه خدمات به میهمانان نوروزی، کنترل و نظارت خودروهای باری، جمع آوری متکدیان و چادرهای شخصی، رسیدگی به شکایات از طریق سامانه ۱۳۷ و ۱۲۴، تمرکز بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عموم مردم از طریق تلویزیون های شهری، موشن گرافی و ..جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، تامین برق، گاز و آب و ذخیره سازی آب مورد نیاز ساکنان جزیره کیش از جمله اقدامات انجام شده توسط کمیته ۱۱ گانه ستاد نوروزی کیش است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.