کیوسک خبر ـ الجی الکترونیکس (LG) در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز همچنان به عملکرد قوی خود ادامه داد و با فروش ۷۴٫۷۲ تریلیون وون کره در سال ۲۰۲۱ (معادل ۶۳٫۱۶ میلیارد دلار آمریکا) به بالاترین درآمد سالانه در تاریخ فعالیت خود دست یافت. این افزایش ۲۸٫۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی عمدتاً به دلیل فروش بیشتر لوازم خانگی پریمیوم و تلویزیونهای رده بالای LG OLED بوده است. سود عملیاتی ۳٫۸۶ تریلیون وون کره (۳٫۲۷ میلیارد دلار آمریکا) اساساً بدون تغییر باقی ماند و یک درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.
الجی همچنین رکورد فروش خود در سه ماهه چهارم سال با درآمد ۲۱٫۰۱ تریلیون وون (معادل ۱۷٫۷۶ میلیارد دلار آمریکا) را گزارش کرد که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۰٫۷ درصد افزایش داشته است. سود عملیاتی ۶۷۷٫۷ میلیارد وون کره (معادل ۵۷۲٫۸۷ میلیون دلار آمریکا) در این سهماهه نسبت به سهماهه مشابه سال قبل ۲۱٫۴ درصد کاهش یافته است که تا حد زیادی به عواملی مانند افزایش قیمت مواد خام و هزینههای لجستیکی جهانی مربوط بوده است. با تداوم شرایط چالش برانگیز کسب و کار تا سال ۲۰۲۲ میلادی، الجی برای تقویت حوزههای رقابتی خود به دنبال بهبود هر چه بیشتر ساختار هزینهها و ادامهی حضور لوازم خانگی و تلویزیونهای پریمیوم خود در بازار جهانی است.
شرکت لوازم خانگی و راهکارهای تهویه مطبوع الجی با درآمد ۲۷٫۱۱ تریلیون وون کره (۲۲٫۹۲ میلیارد دلار آمریکا) در سال ۲۰۲۱ توانست بار دیگر رکوددار شود که نسبت به سال قبل رشد ۲۱٫۷ درصدی داشته است؛ که بخش عمده آن ناشی از عملکرد قوی در حوزهی لوازم خانگی جدید مانند محصولات بهداشتی است. سود عملیاتی سالانه ۲٫۲۲ تریلیون وون کره (۱٫۸۸ میلیارد دلار آمریکا) به دلیل هزینههای بالاتر برای مواد خام و لجستیک جهانی، ۲٫۹ درصد کمتر از سال قبل بوده است. درآمدهای بی سابقه سه ماههی چهارم ۶٫۵۲ تریلیون وون کره (۵٫۵۲ میلیارد دلار آمریکا) رشد ۱۷٫۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ میلادی داشته است.
شرکت سرگرمی خانگی الجی رشد درآمد ۳۰٫۶ درصدی با ارزش ۱۷٫۲۲ تریلیون وون کره (۱۴٫۵۶ میلیارد دلار آمریکا) در سال ۲۰۲۱ میلادی را گزارش داد؛ که سود عملیاتی آن با افزایش ۱۸٫۱ درصدی نسبت به سال قبل به ۱٫۱ تریلیون وون (۹۲۹٫۶۸ میلیون دلار آمریکا) نشاندهندهی موفقیت الجی در پاسخگویی به تقاضای بالاتر برای تلویزیونهای پریمیوم در طول همه گیری Covid 19 است. درآمد در سه ماههی پایانی ۴٫۹۹ تریلیون وون کره (۴٫۲۱ میلیارد دلار آمریکا) حدود ۱۶٫۴ درصد بیشتر از سه ماهه چهارم سال قبل و ۱۹٫۲ درصد بیشتر از سه ماهه قبل بوده است؛ که دلیل اصلی آن رشد تقاضا برای تلویزیونهای پریمیوم OLED و تلویزیونهای با صفحه نمایش بزرگ در بازارهای کلیدی مثل اروپا و آمریکای شمالی بوده است.
شرکت راهکارهای قطعات خودرو الجی در سال ۲۰۲۱ درآمد ۲۴ درصدی را از سال ۲۰۲۰ به ۷٫۱۹ تریلیون وون کره (۶٫۰۸ میلیارد دلار آمریکا) افزایش داد که برای اولین بار از ۷ تریلیون وون کره فراتر رفت. درآمد در سه ماهه چهارم ۱٫۶۸ تریلیون وون کره (۱٫۴۲ میلیارد دلار آمریکا) بوده که نسبت به فصل مشابه در سال قبل کاهش ۱۲٫۳ درصدی داشته است. زیر سایهی عدم قطعیت ایجاد شده به دنبال شرایط کووید ۱۹، بازار جهانی خودرو به دلیل کمبود نیمه هادیهای خودرو دچار اختلال قابل توجهی شده است.
شرکت راهکارهای تجاری الجی در سال ۲۰۲۱ میلادی به درآمد ۶٫۹۶ تریلیون وون کره (۵٫۸۹ میلیارد دلار آمریکا) دست یافت که افزایش ۱۵٫۸ درصدی نسبت به سال قبل را نشان میدهد. این در حالی است که هزینهی مواد و چالشهای زنجیرهی تامین منجر به سود عملیاتی سالانه ۱۴۴٫۳ میلیارد وون (۱۲۱٫۹۸ میلیون دلار آمریکا) شده است. درآمدهای سه ماهه چهارم با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ به ۱٫۷۲ تریلیون وون کره (1.46 میلیارد دلار آمریکا) رسیده که به لطف تقاضای زیاد برای کامپیوترهای شخصی و مانیتورهای گیمینگ پرمیوم است. افزایش هزینهی لجستیک جهانی و کاهش سرعت فروش ماژولهای خورشیدی به دلیل افزایش رقابت، باعث زیان عملیاتی ۳۵٫۱ میلیارد وون کره (۲۹٫۶۷ میلیون دلار آمریکا) در سه ماهه چهارم شده است.
توضیح نرخ تبادل ارز سهماههی چهارم سال ۲۰۲۱ میلادی
گزارشات مالی حسابرسی نشده فصلی الجی الکترونیکس بر اساس استانداردهای بینالمللی گزارش مالی IFRS برای دوره سهماهه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ است. مبالغ بر حسب وون کره (KRW) بر اساس میانگین یک دورهی سه ماهه به دلار آمریکا (USD) تبدیل شدهاند – هر دلار آمریکا معادل ۱,۱۸۲٫۹۹ وون کره جنوبی.
کنفرانس گزارش مالی و کنفرانس تلفنی
الجی الکترونیکس در ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی کره جنوبی (۰۷:۰۰ GMT/UTC) کنفرانس تلفنی به زبان کرهای/ انگلیسی را برگزار نمود. فایلهای ارائه مربوط به کنفرانس از طریق وبسایت الجی الکترنیکس در دسترس هستند.
# # #
درباره الجی الکترونیکس
الجی الکترونیکس یک مبتکر جهانی در زمینه تکنولوژی و کالاهای مصرفی است که با نیروی کار گستره ۷۴ هزارنفری تقریباً در تمام کشورهای دنیا حضور دارد. الجی از پنج شرکت تهویه مطبوع و لوازمخانگی، سرگرمیهای خانگی، ارتباطات موبایل، راهکارهای قطعات اتومبیل و راهکارهای تجاری تشکیلشده است. با فروش بینالمللی ۵۳ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۱۹، الجی یکی از تولیدکنندگان پیشرو با دامنه وسیع محصولات از تلویزیون، ماشین لباسشویی، یخچالها، دستگاههای تهویه مطبوع تا ابزارهای موبایل، دیجیتال ساینیج و قطعات اتومبیل است. الجی همچنین با برند پریمیوم LG SIGNATURE و برند پیشرفته LG ThinQ شناخته میشود که دربرگیرنده تکنولوژی هوش مصنوعی این شرکت هستند. برای اخبار بیشتر درباره الجی به LGnewsroom.com مراجعه کنید.
روابط عمومی شرکت الجی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری
شماره تماس: ۲۶۲۰۵۹۴۰
ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com