×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳

حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران در آیین یکشنبه های نوآورانه و رونمایی از داشبورد رتبه بندی سنجش کارایی و درجه بندی نمایندگی های اعلام کرد : ارتقا ی سطح کیفی خدمت رسانی به مردم ، اهمیت بالایی برای ما دارد و همه تصمیمات و اهداف ما در این راستا برنامه ریزی شده است . از اینرو ساده سازی ، جمع‌آوری و تحلیل داده‌های داشبورد های مدیریتی ، بخصوص داشبورد رتبه بندی نمایندگان اهمیت زیادی در تصمیم گیری برای تسهیل در ارائه خدمت رسانی به مردم دارد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه ایران ، شریفی در این جلسه که با حضور سید ناصر مبرقعی، سید علیرضا سادات میر، علیرضا مقدسی و اسماعیل مهدوی نیا اعضای هیات مدیره ، سلامی و خدامی معاونین مدیر عامل و مدیر کل امور نمایندگی ها برگزار گردید ، با اشاره به بهبود عملکرد خدمات الکترونیک و ارتقای سیستم های دیجیتالی در شرکت ، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین آرمان‌ها، ایده‌ها و اندیشه‌هایی که در بیمه ایران در حال انجام و پیگیری است ، موضوع مشارکت نمایندگان در اداره شرکت است . این داشبورد با ایجاد ظرفیت رتبه بندی برای همکاران نماینده ، آنها را بیشتر از گذشته در معرض توجهات قرار خواهد داد .

وی افزود: همکاران نماینده به عنوان حلقه‌ اتصال میان مشتریان و شرکت می‌توانند نقش موثری در افزایش ورودی های شرکت ، افزایش پرتفوی و کاهش ضریب خسارت داشته باشند. انجمن صنفی نمایندگان نیز در یک سال اخیر ، حضور با ارزشی در همایش ها ، جلسات و مجموعه‌های مشابه داشت که این حضور قطعا نتایج مطلوبی در پی خواهد داشت.

رئیس هیات مدیره بیمه ایران خواستار استفاده از ظرفیت آی تی و داشبورد های ۲۵ گانه توسط مدیران شرکت شد و گفت : بر اساس ظرفیتی که در داشبورد نمایندگان پیش بینی شده ، باید برای هر کدام از نمایندگان ، کارنامه بهره وری نیز صادر گردد تا در ارائه انواع خدمات به نمایندگان از قبیل تسهیلات ، تفویض اختیار و سایر موارد دیگر ، از این کارنامه بعنوان مرجع رسیدگی و تصمیم گیری استفاده شود.

سید محمد ناصر مبرقعی عضو هیات مدیره نیز با اشاره به ظرفیت های داشبورد نمایندگی ها اظهار داشت : خروجی این داشبورد باید برای نمایندگان ملموس باشد و شبکه فروش احساس کند که تحت ارزیابی است و بازخورد اقدامات و نتایج حاصل از داشبورد ها باید به موقع به نماینده مریوطه داده شود تا متوجه وضعیت و موقعیت خود در شرکت شده و از برآیند اعتبار این ارزیابی به نقطه اقناع برسد .

وی فرآیند ارزیابی مستمر و موضوع اعتبار برای نمایندگان را مهمتر از مسائل مالی عنوان کرد وافزود : پس از ارزیابی نمایندگان ، آنهایی که در گروه رتبه برتر قرار می گیرند ، باید روش هایی برای جلوگیری از ایستایی و بهبود عملکرد آنها ارائه نماییم تا ضمن بکارگیری و شناخت استعدادهای ویژه همکاران نماینده برتر ، نسبت به انتقال دانش و تجربه آنها ، برای اصلاح روش ها و ادامه مسیر موفقیت استفاده شود . برای نمایندگانی هم که در شاخص های ارزیابی رتبه مناسبی کسب نکرده باشند نیز ، باید اقدامات مختلف آموزشی را در نظر بگیریم تا با رفع ایرادات و اشکالات ، این گروه از نمایندگان نیز به گروه نمایندگان برتر اضافه شوند.

علیرضا مقدسی عضو هیات مدیره و رئیس شورای فناوری در این جلسه ضمن قدردانی و حمایت از اقدامات صورت گرفته ، بیان داشت : برای ارزیابی نمایندگان ، نیاز به شاخص های معینی داشتیم که این شاخص ها در داشبورد رتبه بندی نمایندگی ها پیش بینی و اقداماتی در این زمینه انجام شده تا به هدف غایی در افزایش فروش و اصلاح ترکیب پرتفوی شرکت برسیم .

بیمه ایران در سال ۱۴۰۱با صدور ۱۷ میلیون فقره بیمه نامه ، رشد ۳/۳ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده و این بخشی از رسالت نمایندگان که در خط مقدم فروش و از عوامل کلیدی صنعت بیمه بشمار می آیند ، بوده است که باید برای افزایش انگیزه آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی خواستار اجرای هر چه سریعتر داشبورد رتبه بندی نمایندگان و ارائه گزارش های تحلیلی به هیات مدیره شد وگفت: مدیران ارشد بیمه ایران با حساسیت ویژه ای پیگیر بازنگری و تکمیل شاخص های ارزیابی و امور تحول آفرینی شرکت هستند و اقدامات خوبی انجام شده که نتایج این اقدامات در صورت های مالی شرکت و افزایش تعداد و میزان حق بیمه و درآمدهای تحقق یافته شرکت قابل مشاهده است .

مقدسی افزود : ۲۵ شاخص با نظر خبرگان برای ارزیابی تدوین گردیده که از این تعداد ، ۷ شاخص ، در مرحله اول اجرا شد و برای اعتبار و روانی بیشتر ، در مرحله بعدی ، همه ۲۵ شاخص ، عملیاتی می گردد و سامانه معرفی شده ، ارزیابی و تحلیل شاخص ها را تسهیل می کند.

گفتنی است : داشبورد رتبه بندی سنجش کارایی و درجه بندی نمایندگی ها ، یک داشبورد مدیریتی برای نشان دادن جایگاه هر نماینده در کل کشور ، استان و شعبه است و بر اساس مبانی قانونی ، مصوبات هیات مدیره و آیین نامه حدود اختیارات و همچنین طی کردن مراحل تحقیقاتی در ۳ فاز طراحی و راه اندازی شده است .

فاز اول شامل بررسی های مقدماتی و جمع آوری اطلاعات و طراحی شاخص ها ، فاز دوم ، تحلیل و مصاحبه با خبرگان و نهایی کردن شاخص ها فاز سوم نیز تجزیه و تحلیل مدل ، جمع بندی و ارائه گزارش نهایی است.

همچنین در این آیین گزارشی از عملکرد این داشبورد و مراحل راه اندازی آن ، توسط سلامی سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری ، خدامی معاون حقوقی و هماهنگی امور استانها شعب و نمایندگی ها ، حمید رضا بحیرایی مدیرکل امور نمایندگی ها و نسترن کلاه چی معاون آمار مدیریت فناوری اطلاعات و آمار ارائه گردید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.