×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳

طیب‌نیا اعلام کرد: فولاد مبارکه تا کنون ۲.۳ میلیارد دلار برای تبدیل شدن به صنعت سبز سرمایه‌گذاری کرده و این شرکت همواره در تلاش است که در این حوزه‌ها پیشرو باشد.

به گزارش کیوسک خبر، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد ۱۴۰۳ به مسئله تحقق صنعت سبز برای صنعت فولاد کشور به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و گفت: برای حرکت به سوی صنعت سبز، همه صنعت‌گران باید اقدام کنند؛ با این حال، این اقدام هزینه‌های سنگینی دارد.

به گفته او، دولت‌ها در بسیاری از کشورهای جهان مزیت‌هایی را برای تسهیل مسیر صنایع در جهت رعایت الزامات زیست‌محیطی و دستیابی به استانداردهای صنعت سبز فراهم می‌کنند.

طیب‌نیا همچنین بیان کرد : صنایع فولادی و برخی دیگر از صنایع داخلی، تقریباً نیمی از سال با محدودیت‌های انرژی مواجه هستند و قادر به بهره‌برداری کامل از ظرفیت تولید خود نیستند. این محدودیت‌ها به افزایش هزینه‌های تولید منجر می‌شود و شرایط را برای تولیدکنندگان سخت‌تر می‌کند.

وی از سیاست‌گذاری‌های فعلی نیز انتقاد کرد و گفت : طی سال‌های اخیر، نرخ انرژی برای صنایع چند برابر شده است و این امر به مشکلات تولیدی کشور افزوده است.

طیب‌نیا، ضمن اشاره به شرایط فعلی صنعت فولاد کشور، گفت: درخواست برای پذیرش هزینه‌های تبدیل شدن به صنعت سبز، در شرایط فعلی موفق نخواهد بود.

مدیرعامل فولاد مبارکه بیان گفت: باید شرایطی ایجاد شود که شرکت‌ها به‌صورت داوطلبانه و با انگیزه‌های مناسب به سمت رعایت الزامات زیست‌محیطی و صنعت سبز حرکت کنند.

طیب‌نیا افزود : برای ایجاد تحولات مؤثر در حوزه صنعت سبز در کشور، نیاز به تغییر در سیاست‌گذاری‌های حاکمیتی وجود دارد، به گونه‌ای که شرکت‌ها به شکل مناسبی به سوی تبدیل شدن به صنعت سبز سوق داده شوند.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، به مسئله مصرف بالای انرژی در ایران اشاره کرد و گفت: حتی اگر تولید انرژی در کشور افزایش یابد، همچنان نمی‌تواند با سرعت رشد مصرف انرژی هماهنگ شود.

او تاکید کرد : شیوه مصرف انرژی در کشور بهینه نیست و ایران به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین کشورهای جهان در این حوزه شناخته می‌شود.

طیب‌نیا به وجود بیش از ۲۰ میلیون کولر آبی در کشور اشاره کرد و گفت: به دلیل استفاده از الکتروموتورهای قدیمی، مصرف انرژی بسیار بالایی دارند. وی افزود که سالانه ۱.۲ میلیون کولر آبی جدید نیز در کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود که این مسئله فشار مضاعفی را بر شبکه انرژی کشور وارد می‌کند.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، اعلام کرد : برای تولیدکنندگان سیستم‌های خنک‌کننده خانگی الزاماتی در جهت کم‌مصرف‌سازی تعیین شده، اما همچنان مصرف انرژی برای بسیاری از مصرف‌کنندگان اولویت ندارد.

وی با اشاره به اینکه الکتروموتورها ۳۵ درصد از برق کشور را مصرف می‌کنند، گفت: بهینه‌سازی مصرف انرژی از طریق استفاده از ورق‌های الکتریکی می‌تواند حدود ۱۵ درصد (معادل بیش از ۴۰۰۰ مگاوات) از مصرف برق را کاهش دهد. این میزان صرفه‌جویی نیاز به سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری برای راه‌اندازی نیروگاه‌های جدید را کاهش می‌دهد.

طیب‌نیا همچنین افزود : بدون اصلاح فرهنگ مصرف انرژی در کشور، نمی‌توان انتظار تحولی در تحقق صنعت سبز داشت.

وی در پایان گفت: گروه فولاد مبارکه، که همیشه در تلاش بوده در حوزه‌های مختلف پیشرو باشد، در زمینه صنعت سبز نیز اقداماتی داوطلبانه انجام داده و تا کنون ۲.۳ میلیارد دلار برای دستیابی به استانداردهای صنعت سبز سرمایه‌گذاری کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.