×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۵ مهر , ۱۴۰۳

شرکت های متمرکز در رشته بیمه های زندگی که از توانگری مالی خوبی برخوردارند با سهیم کردن بیمه گذاران در capital gain حاصل از سرمایه گذاری ذخایر بیمه‌ای، به نظر می‌رسد بتوانند گره رشد بیمه‌های زندگی را تا حدی باز کنند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، دکتر خوشکلام خسروشاهی در آیین گشایش ساختمان مرکزی شرکت بیمه پاسارگاد با اعلام این مطلب، افزود: سودی که به خریداران بیمه نامه های زندگی پرداخت می شود در برخی موارد پاسخگوی تورم هم نیست و به همین دلیل شاید بتوان با سهیم کردن خریداران این قبیل بیمه نامه ها در افزایش قیمت دارائی‌های حاصل از سرمایه‌گذاری حق بیمه‌ ‌های زندگی، زمینه‌های رغبت بیشتر مردم به خرید این نوع از محصولات بیمه‌ای را افزایش دهیم.
رئیس کل بیمه مرکزی با تقدیر از نقش مجموعه پاسارگاد در رشد و توسعه بخش مالی کشور گفت: با وجود ظرفیت‌های بسیار برای توسعه بازار بیمه، سال‌هاست ضریب نفوذ بیمه های زندگی در حد ۰.۳ درصد باقی مانده است در حالیکه نسبت جهانی آن سه درصد است.
رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به مطالعات صورت گرفته افزود: درآمد سرانه از عوامل اصلی رشد ضریب نفوذ بیمه است و وجود کم‌بیمگی شرط کافی برای آن نیست.
خوشکلام خسروشاهی با اشاره به اینکه صنعت بیمه در یکی دو دهه اخیر بیشتر بر توسعه کمی متمرکز بوده، تصریح کرد: زمان آن رسیده که تمرکز بیشتری بر توسعه کیفی در بازار بیمه داشته باشیم.
وی در پایان از صاحبنظران و کارشناسان صنعت بیمه خواست تا پیشنهاد سهیم کردن بیمه‌گذاران در Capital Gain سرمایه‌گذاری‌ها را به بحث و بررسی بگذارند و نظر خود را در این خصوص مطرح کنند.

در ادامه این نشست، معصوم ضمیری _ مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد _ با قدردانی از پرویز خوشکلام خسروشاهی _ سکاندار نهادناظر صنعت بیمه کشور_ برای حضور در آیین گشایش ساختمان جدید با تاکید بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر نهادناظر و شرکت های بیمه، اظهار داشت: صنعت بیمه های بازرگانی در کنار نهادهای بیمه گر در بخش اجتماعی، نظیر تامین اجتماعی باید شرایط را به گونه ای طراحی کنند که آرامش روانی و امنیت مالی آتیه مردم، تضمین شود.
ضمیری با بیان این مطلب که شرکت بیمه پاسارگاد در بخش بیمه های زندگی تمرکز دارد، تصریح کرد: توسعه رشته بیمه های زندگی می تواند قسمت مهمی از ناترازی های اقتصادی به خصوص در حوزه معیشت خانوارها را برطرف کند.
وی در پایان با تشریح شفاف روند ساخت و تملک ساختمان مرکزی شرکت بیمه پاسارگاد بر عزم جدی این شرکت برای همگانی سازی بیمه های زندگی و به تبع آن تحقق هدف ضریب هفت درصدی ضریب نفوذ بیمه در پایان برنامه هفتم توسعه، تاکید کرد.
شایان ذکر است در این آیین، مدیرعامل بانک پاسارگاد، معاونان این شرکت و تنی چند از مدیران عامل بیمه پاسارگاد نیز به طرح دیدگاه های خود پرداختند.
گفتنی است ساختمان مرکزی جدید شرکت بیمه پاسارگاد با بهره گیری از آخرین روش های متناسب سازی برای بهره وری سرمایه های انسانی، گشایش یافت

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.