×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، با افزایش شیوع کرونا ویروس جدید و روند صعودی این بیماری در کشور، وزارت بهداشت سامانه تلفنی جدیدی را با شماره ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم و ارائه مشاوره‌های تخصصی به آن‌ها راه‌اندازی کرد.

به گفته وزارت بهداشتی‌ها سامانه ۴۰۳۰ که زیرساخت‌های آن از سوی بنیاد برکت و با همکاری سازمان نظام پزشکی ایجاد شده، به طور همزمان دارای ۲۰۰۰ خط تلفن است که پاسخگوی مردم خواهد بود. همچنین تاکنون ۱۶۰ پزشک به صورت داوطلب برای پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص کرونا و جهت ارائه مشاوره در این باره به صورت برخط به این سامانه متصل شده‌اند. به این ترتیب تریاژ از منزل مردم آغاز می‌شود.

در عین حال داخلی شش سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت نیز همچنان پاسخگوی سوالات مردم در زمینه کرونا خواهد بود.

البته سازمان‌ها و نهادهای دیگر نیز سامانه‌های تلفنی مختلفی را برای ارائه مشاوره و راهنمایی به مردم در زمینه کروناویروس جدید راه‌اندازی کرده و یا ظرفیت سامانه‌های خود را ارتقاء داده‌اند. به‌طوری که سازمان بیمه سلامت هم اعلام کرد که مردم می‌توانند با شماره‌گیری سامانه ۱۶۶۶ این سازمان سوالات خود را درباره کرونا ویروس جدید بپرسند.

همچنین سازمان بهزیستی کشور هم اعلام کرد که با توجه به شیوع کرونا ویروس دربرخی مناطق کشور، شاهد افزایش اضطراب و تنش‌های روانی در بین بعضی از هموطنان هستیم. از این رو خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ (صدای مشاور) همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ (۸ شب) به صورت رایگان خدمات مشاوره و روانشناختی را در سراسر کشور به عموم مردم جامعه ارائه می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.