×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳
شبکه های اجتماعی راه ارتباطی بانک ایران زمین با مخاطبان

گرایش به شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا همچنان رو به رشد است به نحوی که این شبکه‌ها به رده پربیننده ترین‌های فضای مجازی راه یافته اند. از این رو بانک ایران زمین برای تقویت ارتباط با مخاطبان خود و در راستای تحقق بانکداری دیجیتال در ایران زمین برنامه هایی را از جنس ارتباط نزدیک، شفاف، سریع و تعاملی اجرا کرده است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از رصد اقتصادی ، حضور مخاطبان بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند در شبکه‌های اجتماعی این روزها سبب شده است که بسیاری از صاحبان مشاغل و مدیران شرکت ها با استفاده از حضور گسترده کاربران، سعی در معرفی محصولات و خدمات خود دارند تا از طریق این شبکه ها کسب و کار خود را رشد دهند و با بررسی شاخص‌های عملکردشان در شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار خود را رونق دهند. بانک ایران زمین با هدف ایجاد رابطه مستقیم بین بانکداری دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی و تجربه مشتری حضور خود را در شبکه های اجتماعی گسترش داده تا بتواند سرویس و خدمتی را ارائه بدهد که در واقع برداشتی هوشمندانه از روند ارتباط مشتری با بانک و سایر کسب‌وکارها است.

تعداد کسانی که در شبکه های اجتماعی عضو هستند تا ۳ میلیارد نفر می‌رسد. که این تعداد می‌تواند بر توسعه و رونق کسب و کارهای دیجیتالی تأثیرات شگرفی بر جای بگذارد. در حال حاضر وجود گوشی‌های هوشمند، دسترسی کاربران را به اینترنت تسهیل کرده که همین امر موجب شده بسیاری از شرکت‌ها به فکر بهره‌برداری از این فرصت باشند. آن‌ها بدون هیچ معطلی اقدام به راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی کرده‌اند که در آن اطلاعاتی در رابطه با خدمات و تولیدات در اختیار طرفداران کمپین‌ها قرار می‌گیرد. تکرار مداوم نام تجاری یا برند موجب می‌شود مخاطب با آن هم‌نوا شود و پس از مدتی برای خرید محصولات یا خدمات اقدام کند.

فرهنگ سازی برای آینده بانکداری از طریق شبکه های اجتماعی

قائم مقام بانک ایران زمین در شورای مدیران این بانک با اشاره به رشد روز افزون استفاده از شبکه های اجتماعی گفت: امروز شبکه‌های اجتماعی موقعیت ایده‌ عالی را برای ما ایجاد کرده تا فرهنگ بانکداری دیجیتال را در بین مخاطبین خود گسترش دهیم، زیرا آینده بانکداری به این سمت حرکت می کند.

وی افزود: بنابراین اگر هوشمندانه رفتار کنیم باید فرهنگ استفاده از بانکداری دیجیتال و تغییر رویکرد مردم به استفاده از این نوع بانکداری را نیز در همین فضا کلید بزنیم.

راه اندازی دومین اپلیکیشن بانک ایران زمین

بانک ایران زمین به منظور ایجاد ابزاری یکپارچه برای شناساندن بهتر و بیشتر امکانات و خدمات خود به مشتریان فعلی و آینده، دومین اپلیکیشن خود را با نام «همیار بانک ایران زمین» برروی سیستم عامل اندروید راه اندازی کرد.

براساس اعلام معاونت فن‌آوری اطلاعات بانک اپلیکیشن «همیار بانک ایران زمین» در راستای معرفی هرچه بهتر و کاملتر امکانات و خدمات بانک طراحی و تولید شده است.

رتبه بانک ایران زمین در شبکه های اجتماعی

اخیرا در یکی از مجلات مشهور در رابطه با تأثیر شبکه های اجتماعی در کسب و کار های آنلاین و دیجیتالی گزارشی انجام شد که در آن از شبکه های اجتماعی به عنوان یک منبع قدرت بی همتا برای معرفی و تبلیغات محصولات یاد شده است.

گزارش شبکه‌های اجتماعی بانک‌های ایران که در آذرماه ۱۴۰۰، توسط هماپلاس منتشر شد، نگاهی به فعالیت بانک‌ها در پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی ایران (تلگرام، واتس‌اپ، اینستاگرام و توییتر) در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۰ داشته است.

در این گزارش آمده است که محبوب‌ترین شبکه اجتماعی میان بانک‌های ایرانی اینستاگرام است؛ در حال حاضر ۲۰ بانک در این پلتفرم، حساب کاربری دارند. بانک ایران زمین از نظر پرلایک‌ترین کمپین‌های اینستاگرامی در رتبه سوم این بررسی قرار دارد.

کانال تلگرام بانک ایران‌زمین با انتشار ۳۸۵ مطلب در شش‌ماهه اول سال، رتبه اول فعالیت را بین بانک‌های ایرانی دارد. کانال بانک‌های پاسارگاد و خاورمیانه نیز به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همانطور که قائم مقام بانک ایران زمین گفت؛ شبکه‌های اجتماعی، راحت ترین راه ارتباطی با مخاطبین است و این یک فرصت است تا سطح فکری و اطلاعاتی مخاطبین را برای ایجاد تحول در بانکداری آماده کرد. مخاطب آینده بانکداری، مخاطب دیجیتال است؛ بنابراین باید هم بانک و هم مخاطبان، آماده ارائه خدمات در این فضا باشند.

کلام پایانی نقل قولی از مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین است: مشتریان دیجیتالی دیگر به شعبه مراجعه نمی‌کنند، اما به لحاظ ارتباطی، رابطه آنها با بخش‌های مختلف بانک‌ها بیشتر شده است. مشتری در فضای دیجیتال منتظر نخواهد بود، در واقع باید در همه حال کنار مشتری در تمامی ‌کانال‌هایی که او در آن حضور دارد، باشیم. جنس این ارتباط نزدیک باید شفاف، سریع و تعاملی باشد.

به قلم: سمیرا عسگری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.