×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
صالحی امیری اجرای کامل تفاهم‌نامه ورزشی عراق با ایران را خواستار شد

به گزارش  ایرنا، سید رضا صالحی امیری در حاشیه دومین روز از برپایی مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در مسقط با عدنان دیر  و سلمان محمودی راد وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک عراق دیدار و گفت و کرد.
وی در این دیدار بر اجرای کامل مفاد تفاهم نامه این کشور با ایران تاکیدکرد و خواستار اجرایی شدن آن شد.
رییس کمیته ملی المپیک ایران ادامه داد: وزارت ورزش و حتی همه فدراسیون‌های ورزشی ایران با تمام ظرفیت آماده ارایه کمک و همراهی به کشور دوست ‌و همسایه خود عراق هستیم و در تمامی بخش های نرم افزاری، مشاوره ای و آموزشی به محض درخواست، اقدام لازم را انجام خواهیم داد.
صالحی امیری این را هم اضافه کرد که عراق ورزشکاران خوبی دارد و حتی تعدادی از مربیان ایرانی در این کشور در رشته های مختلفی نظیر کاراته مربیگری کرده‌اند و ما می‌توانیم در عرصه بین‌المللی چون بازگشت این رشته به المپیک با همکاری دیگر کشورها راهبرد همسویی داشته باشیم.
مسئولان ورزش عراق هم با تشکر از حمایت های ایران در تمامی مسایل مختلف از کشورشان تعامل و همکاری نزدیکتر نهادهای ورزشی ۲ کشور را خواستار شدند. رئیس کمیته ملی المپیک عراق از علاقه‌مندی رشته‌های المپیکی این کشور برای برپایی اردوهای مشترک خبر داد که مورد استقبال طرف ایرانی قرار گرفت. برپایی دیدارهای دوستانه و کلاس‌های آموزشی مشترک بعد از کنترل بیماری کرونا از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح گردید و مقرر شد تا پیگیری شود.
وزیرورزش عراق مردادماه سال گذشته در راس هیاتی برای دیدار با مقامات ارشد ورزشی ایران به تهران سفر کرده و در نشست مشترک وزیر با رییسان فدراسیون های ورزشی حضور یافته بود.
رییس کمیته ملی المپیک تاکنون با مدیر بخش رویدادها و بازی های آسیایی شورای المپیک آسیا،  وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان، دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری و وزیر ورزش و همتای عراقی خود دیدار و گفت و کرد.
«سیدرضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک به منظور شرکت در مجمع عمومی و نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا ۲۳ آذر ماه عازم مسقط پایتخت عمان شد.
 سیدنصرالله سجادی و پیمان فخری سرپرستان کاروان اعزامی ایران به بازی‌های المپیک توکیو و ساحلی ساینا، «سیدرضا صالحی امیری» را در این سفر همراهی می‌کنند.
مجمع عمومی و نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا از روز گذشته آغاز شد و تا چهارشنبه در مسقط عمان ادامه دارد.
یکی از موضوعات مطرح در مجمع عمومی و نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا تصمیم نهایی بر سر میزبانی بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ است که هفته گذشته هیات ۱۲ نفره ورزشی قطر به منظور رایزنی بر سر میزبانی بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ آن هم در شرایط پاندومی کرونا به تهران سفر کردند و با مقامات ارشد ورزشی ایران دیدار و گفت و گو کردند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.