×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
صعود آرام قیمت سکه و طلا؛ متاثر از رشد نرخ دلار

به گزارش کیوسک خبر، قیمت سکه طرح جدید در روز نخست هفته سوم شهریور ماه ۱۱ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان معامله می‌شد و از روز یکشنبه وارد کانال ۱۲ میلیون تومان شد و تا پایان هفته در این محدوده قیمتی حرکت رفت و برگشتی آرامی داشت و پایان هفته در این محدوده قیمتی دفتر معاملات خود را بست.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، گفت: اونس جهانی در روز پنجشنبه در مقایسه با روز نخست ۳۵ کاهش قیمت داشت.
«محمد کشتی‌آرای» ادامه داد: برخلاف کاهش ۳۵ دلاری قیمت اونس جهانی طلا، بهای دلار در بازار آزاد در پایان هفته ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان بود که در مقایسه با اول هفته ۵۴۰ تومان گران شد بنابراین دوعامل مذکور موجب شد برخی قطعات سکه و طلا طی هفته گذشته رشد قیمت داشته باشند.

رشد بیش از ۱۰۰ هزار تومانی سکه طرح قدیم و جدید

وی گفت: روز گذشته (پنجشنبه، ۱۸ شهریورماه) سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بود که نسبت به اول هفته ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. همچنین سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان قیمت خورد که در مقایسه با اول هفته ۱۱۰ هزار تومان گران شد.

قیمت نیم سکه و ربع سکه ثابت ماند

کشتی آرای افزود: نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی بانک مرکزی به ترتیب ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در پایان هفته تعیین قیمت شد که نسبت به اول هفته بدون تغییر بود.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: قیمت هر مثقال طلای آب شده با ۶۵ هزار تومان افزایش در روز پنجشنبه، به پنج میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۵ هزار تومان افزایش هفتگی قیمت در ۱۸ شهریورماه به یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه قیمت اونس جهانی و نرخ ارز بر قیمت سکه و طلا تاثیر مستقیم دارند، افزود: طی هفته گذشته بهای ارز افزایش یافت و قسمتی از این رشد با کاهش نرخ اونس جهانی پوشش داده شد و در نتیجه شاهد رشد اندک ۱۱۰ هزارتومانی سکه در طول هفته بودیم.

حباب سکه ۵۷۰ هزار تومان شد

کشتی آرای گفت: حباب سکه روز پنجشنبه ۵۷۰ هزار تومان بود که نسبت به اول هفته ۳۰ هزار تومان کاهش داشته است و دلیل این کاهش رکود بازار طلا بود.

وی ادامه داد: در هفته گذشته عرضه و تقاضا در بازار طلا متعادل بود و چون تقاضایی در بازار وجود نداشت عرضه هم نبود و این رکود به دلیل ایام سوگواری سالار شهیدان است.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد که در خصوص وضعیت بازار طلا در هفته آینده نمی‌توان پیش‌بینی داشت.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایرنا، وی دلیل کاهش قیمت اونس جهانی طلا را بهبود شاخص‌های اقتصادی آمریکا دانست و گفت: علاوه بر بهبود نرخ بیکاری در آمریکا، ارزش سهام در بازارهای جهانی نیز بالا رفته و در اثر این دو عامل قیمت اونس جهانی طلا ۳۵ دلار کاهش یافت.