×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳

رئیس کل بیمه مرکزی از ارتقای جایگاه جهانی ایران در صنعت بیمه خبر داد و اعلام کرد: ضریب نفوذ بیمه در کشور به ۲.۱۴ درصد رسیده و با این ارتقا، جایگاه ایران از رتبه ۶۶ به ۵۹ در سطح جهانی صعود کرده است.

به گزارش کیوسک خبر، علی استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی، در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه به دستاوردهای مهم صنعت بیمه در سطح جهانی و منطقه‌ای اشاره کرد. او اعلام کرد که ضریب نفوذ بیمه در کشور به ۲.۱۴ درصد رسیده است، که این موفقیت منجر به ارتقای جایگاه ایران از رتبه ۶۶ به ۵۹ در رتبه‌بندی جهانی شده است. این ارتقا بهبود قابل توجهی در جایگاه بین‌المللی ایران محسوب می‌شود. همچنین ایران همچنان در رتبه چهارم منطقه‌ای باقی مانده است.

استاد هاشمی به رشد قابل توجه حق بیمه تولیدی کشور در سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، حجم حق بیمه تولیدی به ۲۷۹ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال قبل ۵۹ درصد افزایش یافته است. این رشد چشمگیر، ایران را در رتبه پنجم منطقه‌ای و ۴۶ جهانی از نظر حق بیمه تولیدی قرار داده است.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین از توسعه بیمه شخص ثالث در شبکه ریلی خبر داد و اظهار داشت: بیمه شخص ثالث در سال گذشته برای شبکه‌های ریلی درون شهری و برون شهری با استقبال فراوان مواجه شده است، که نشان‌دهنده رشد این بخش از صنعت بیمه است.

او به یکی دیگر از ابتکارات بیمه مرکزی اشاره کرد و افزود: صدور بیمه‌نامه همزمان با ویزای الکترونیکی (E-Visa) از جمله اقدامات مؤثر بوده که مشکلات گذشته در مرزهای کشور را کاهش داده است. این اقدام به خصوص در تسهیل ورود و خروج مسافران خارجی نقش مهمی داشته است.

استاد هاشمی در ادامه بر اهمیت کیفی‌سازی صنعت بیمه تاکید کرد و به اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد. او تصریح کرد: اجرایی شدن کروک برخط و نسخه‌های الکترونیک، و همچنین صدور همزمان بیمه‌نامه با ویزای الکترونیکی، از جمله اقدامات برجسته‌ای است که در جهت بهبود کیفیت خدمات صنعت بیمه انجام شده است.

در سال‌های اخیر، تعداد زیادی از محصولات جدید بیمه‌ای نیز توسط بیمه مرکزی ارائه شده است. به گفته استاد هاشمی، در سال ۹۹ تعداد ۱۰ محصول جدید، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۹ محصول، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰ محصول، و در سال گذشته ۲۱ محصول جدید بیمه‌ای معرفی شده است. همچنین در سه ماهه نخست سال جاری، ۱۵ محصول جدید بیمه‌ای به بازار عرضه شده است.

وی در پایان اظهار داشت: هر یک از این محصولات جدید به صورت اختصاصی در اختیار شرکت‌های بیمه‌ای قرار می‌گیرند و عملکرد آنها مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرد. در صورت عدم بهره‌برداری مناسب، شرایط استفاده از این محصولات مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.

ضریب نفوذ بیمه به عنوان شاخص اصلی برای سنجش عملکرد صنعت بیمه در سطح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ارتقای جایگاه ایران در این شاخص، نشان‌دهنده پیشرفت‌های قابل توجه این صنعت در کشور است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.