به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، علی اصغر بیات اظهار داشت: براساس برنامهای که در دست اجرا قرار دارد، هر هفته چند خدمت سازمان تأمین اجتماعی غیرحضوری میشود و به مرور تا بهمن ماه ۳۰ خدمت به صورت غیرحضوری و بدون هیچگونه مراجعهای به ادارات تأمین اجتماعی قابل دریافت خواهد بود و این طرح موجب کاهش بیش از ۷۰ میلیون مراجعه سالانه به ادارات تأمین اجتماعی میشود.
وی افزود: تعداد مراجعات سالانه مردم به ادارات تأمین اجتماعی حدود ۹۰ میلیون مراجعه در سال است که کاهش ۷۰ میلیونی مراجعات باعث خلوت شدن ادارات تأمین اجتماعی میشود و ما امید فراوان داریم که مشکل و مسئله دیرینه و چندین سالهمان که شلوغی و ازدحام جمعیت در شعب تأمین اجتماعی است هرچه زودتر برطرف شود.
بیات با بیان اینکه از زحمات و پیگیریهای فراوان مدیران و کارشناسان سازمان تأمین اجتماعی برای توسعه خدمات غیرحضوری آگاه است، گفت: در طول یک سال گذشته نیز دکتر سالاری وقت و انرژی بسیار زیادی برای تحقق اهداف خدمات غیرحضوری صرف کرده است و ما مشتاقانه منتظر به ثمر نشستن زحمات یک سال اخیر هستیم و امیدواریم شاهد ارتقاء چشمگیر خدمات غیرحضوری باشیم.
رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی ادامه داد: شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اهمیت و ارزش این خدمات را دوچندان میکند و بازنشستگان نیز در کنار بیمهشدگان و کارفرمایان از اینکه برای استفاده از خدمات تأمین اجتماعی نیازی به مرجعه حضوری به شعب نباشد، بسیار خوشحال هستند.