×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳

به منظور تقویت و افزایش تعامل بانک مسکن و شرکت های زیرمجموعه، فرایند های حاکم بر اداره شرکت ها مورد بازنگری قرار می گیرد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا؛ علی خورسندیان، سرپرست بانک مسکن که در نخستین «نشست هم اندیشی مدیران شرکت های زیرمجموعه با نگاه راهبردی بانک مسکن» سخن می گفت؛ با بیان این مطلب گفت: موفقیت در بانک مسکن و شرکت های زیرمجموعه و تحقق اهداف تعریف شده تنها با همدلی و همسویی همکاران دو مجموعه با یکدیگر امکانپذیر است.
وی با اشاره به لزوم رعایت تعادل در منابع و مصارف و محدودیت هایی که بانک مسکن در پرداخت تسهیلات پروژه های طرح نهضت ملی مسکن با آنها مواجه است؛ بر تدوین ابزارهای نوین تامین مالی و استفاده از ابزارهای بازار سرمایه به منظور اجرای تعهدات بانک در طرح نهضت ملی تاکید کرد.
خورسندیان ادامه داد: ظرفیت های مناسبی در شرکت های زیرمجموعه بانک مسکن وجود دارد که می توان از آنها به نحو مطلوب در مسیر تحقق اهداف استفاده کرد.
وی با اشاره به وجود زنجیره ارزشی کامل در شرکت های زیرمجموعه افزود: طرح های مطرح شده از سوی شرکت ها باید در فضای تخصصی ارائه شده و‌ ملاحظات فنی و حرفه ای مدیریت شرکتی در آنها منظور شود تا به اهداف مورد نظر خود دست یابیم.
سرپرست بانک مسکن با تأکید بر وجود واحدی با عنوان ناظر مستقل برای نظارت بر طرح های ارایه شده شرکت های زیرمجموعه یادآور شد: قانون تجارت می تواند به عنوان شاخصی برای ارزیابی عملکرد شرکتها در نظر گرفته شود و ملاک فعالیت آنها باشد.بنابراین باید تلاش کنیم تا کارکرد و رسالت اصلی بانک با درنظرگرفتن شاخص های عملیاتی و حرفه ای تحقق یابد.
خورسندیان با بیان این مطلب که استقرار حاکمیت شرکتی به قاعده‌مند سازی و شفاف سازی سیاست‌ها، رویه‌ها، مقررات و قواعد تصمیم‌گیری در بانک کمک می کند؛ بر رعایت اصول حاکمیت شرکتی تاکید کرد.
وی همچنین رعایت انضباط مالی و صرفه جویی در هزینه ها را از سوی شرکت های زیرمجموعه خواستار شد و گفت: به منظور ارتقا و بهبود عملکرد و کیفیت خدمات ارایه شده شرکت های زیرمجموعه لازم است آیین نامه های اداری و استخدامی شرکت ها اصلاح و به روزرسانی شود.
سرپرست بانک مسکن در خصوص شیوه مدیریت بر اماکن دراختیار بانک مسکن افزود: این اماکن باید به صورت خودگردان مدیریت شوند و با آسیب شناسی و بررسی نقاط قوت و ضعف به درآمدزایی برسند.
وی در ادامه با اشاره به تعیین تکلیف پرونده های حقوقی موجود در شرکت های زیرمجموعه خاطرنشان کرد: برخی از این پرونده ها قابل پیگیری است که به دلایلی مغفول مانده اند و نیاز است تا با تعامل معاونت حقوقی بانک مسکن و شرکت های زیرمجموعه، روند پیگیری های یادشده تسریع شود.
در ادامه این نشست، مدیران عامل شرکت های تابعه بانک مسکن به تشریح عملکرد و گزارش اقدامات مجموعه های زیر نظر خود پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.