×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳
قاعده انتشاراخبار کلاب‌هاوس

دکتر حجت‌ا… عباسی – مدرس دانشگاه و پژوهشگر رسانه
کیوسک خبر – اخبــار و اطلاعــات اتــاق‌هــای گفت‌و‌گوی کلاب‌هاوس برای انتشار عمومی در رسانه‌های اجتماعی به دو متغیر مهم شهرت سخنرانان و اهمیت موضوع بستگی دارند. درشبکه اجتماعی کلاب‌هاوس میزان انتشار(P) اخبار اتاق‌ها درعرصه عمومی و در نتیجه تاثیر بر افکار عمومی تقریبا معادل حاصل‌ضرب اهمیت موضوع(I) ضربدر شهــرت سخنرانان(F) است؛ یعنــی P I*F. بر اساس قاعده فوق اگر موضوعی بی‌اهمیت باشد هر چقدر هم سخنران مشهور باشد، شانس زیادی برای عمومی شدن سخنانش پیدا نمی‌کند. همچنین اگر موضوع بسیار با‌اهمیت و مهمی هم توسط شخصیت ناشناخته‌ای مطرح شود امکان اینکه آن موضوع در رسانه‌های اجتماعی ترویج یابد نیز ضعیف خواهد بود. اولین متغیر مستقل این فرمول شهرت سخنران است. اخبار و اطلاعات سخنرانان در بازار رقابتی بسیار گسترده‌کنشگران کلاب‌هاوس، در شرایطی می‌توانند در رسانه‌های واسط مانند پیام‌رسان‌های تلگرام و واتساپ و شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، فیس‌بوک و توئیتر و… شانس انتشارعمومی پیدا کنند که اشخاص در عرصه عمومی مشهور باشند. در‌حال‌حاضر در شبانه روز انواع اتاق‌های گفت‌و‌گو با سخنرانان ناشناخته برگزار و شانس چندانی نیز برای استقبال مخاطبان و انتشار در رسانه‌های اجتماعی پیدا نمی‌کنند. متغیر با اهمیت دیگر موضوع مطرح شده و دربرگیری آن برای افکار عمومی است. هر چقدر موضوع با اهمیت و چالش‌برانگیز باشد شانس بیشتری برای انتشار درعرصه عمومی پیدا می‌کند. اگر یک مقام تراز بالا برای موضوعی پیش پا‌افتاده در اتاق کلاب‌هاوس سخنرانی کند شانس اندکی برای ترویج سخنان او در عرصه عمومی وجود دارد. اما اگر درباره یک موضوع با اهمیت و به‌ویژه چالش‌برانگیز برای افکار عمومی صحبت کند، شانس زیادی برای عمومی‌شدن مطالب او در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.